Tilbudstråd

Det var ett bra tilbud. Jeg var fornøyd med Cloud forrige gang, og skal bruke den igjen.
Så Cybex har gode babystoler. Ikke fornøyd i det hele tatt med småbarnsstolen deres da, men.
Har kjøpt Cybex Talos Lux som vogn og Cybex Cloud G som bilstol, så håper det blir bra :love017

Hvilken småbarnsstol er det du ikke er fornøyd med? Og hvorfor? Ønsker å bruke basen til G videre med ny Cybex bilstol når hun blir større!

Har kjøpt Cybex Talos Lux som vogn og Cybex Cloud G som bilstol, så håper det blir bra :love017

Hvilken småbarnsstol er det du ikke er fornøyd med? Og hvorfor? Ønsker å bruke basen til G videre med ny Cybex bilstol når hun blir større!

Var ikke meg du spurte, men grunnen til mange ikke liker disse er:

1. dyr mellomstol som ikke varer så lenge, du må uansett ha en til bakovervendt stol før du kan snu barnet fremmover.
2. c formede stoler som pfte gir mer trykk på magen til barnet og mange opplever problem med bilsyke barn i disse type stolene, de fleste opplever at bilsyke ikke er et problem i bilstoler som har mer L form.

Mange erfaringer og tips på bilstolgruopa på facebook etterhvert som man skal navigere mer rundt i den bilstol jungelen. Jeg har i alle fall lært sinnsykt MYE om bilsikring siden jeg sto som førstegangsmamma og ikke hadde peiling på noe :angelic:

Var ikke meg du spurte, men grunnen til mange ikke liker disse er:

1. dyr mellomstol som ikke varer så lenge, du må uansett ha en til bakovervendt stol før du kan snu barnet fremmover.
2. c formede stoler som pfte gir mer trykk på magen til barnet og mange opplever problem med bilsyke barn i disse type stolene, de fleste opplever at bilsyke ikke er et problem i bilstoler som har mer L form.

Mange erfaringer og tips på bilstolgruopa på facebook etterhvert som man skal navigere mer rundt i den bilstol jungelen. Jeg har i alle fall lært sinnsykt MYE om bilsikring siden jeg sto som førstegangsmamma og ikke hadde peiling på noe :angelic:
Takk for tips!! :love017 Tenker vi prøver den vi har nå (pakkekjøp), så ser vi hvordan hun trives. Så at man kan leie bilstol også, eksempelvis gjennom If og BeSafe, så da kan man jo eventuelt prøve litt forskjellig, om det er tydelig at hun ikke trives i bil :)

Sirona, den er C forma og fungerte bra en stund, før hun sprutspydde på alt av kjøring, siden magen ble klemt, og hun hadde ikke beinplass allerede ved 80 cm. Nå sitter hun i Stretch, hakk 3 av 7 og kan enda strekke beina rett ut. 3 år og 8 mnd gammel.

C stoler kalles spystoler. Siden magen blir klemt av både beina og ribbeina etterhvert som de blir større.

Hun har aldri spydd i bilen, selv på 5 timer med en stopp, etter bytte av stol.
Så den C formen er noe dritt, bokstavelig talt. Etter 20 minutter var jenta dekka av spy.

Hun har aldri spydd i bilen, selv på 5 timer med en stopp, etter bytte av stol.
Så den C formen er noe dritt, bokstavelig talt. Etter 20 minutter var jenta dekka av spy.
Uff stakkars lille!!! Det er notert, skal holde meg unna :Heartred

Hvilken endte du med å bytte til? Skulle så gjerne hatt en som kan klikkes på Cybex Talos..

Uff stakkars lille!!! Det er notert, skal holde meg unna :Heartred

Hvilken endte du med å bytte til? Skulle så gjerne hatt en som kan klikkes på Cybex Talos..
Småbarnsstolene er for store til det. Babystolen var vi veldig fornøyde med. Den var veldig fin, med at den kan legges flatt og det.
Var stol 2 vi måtte bytte. Det ble en Besafe Stretch, kjempebra stoler!

Men var veldig fornøyd med Cloud, og den skal brukes nå også, den står klar i gangen. Og vi har klikk til Emmaljunga Edgen, og brukte de mye sist.

Last edited:
Småbarnsstolene er for store til det. Babystolen var vi veldig fornøyde med. Den var veldig fin, med at den kan legges flatt og det.
Var stol 2 vi måtte bruke. Det ble en Besafe Stretch, kjempebra stoler!

Men var veldig fornøyd med Cloud, og den skal brukes nå også, den står klar i gangen. Og vi har klikk til Emmaljunga Edgen, og brukte de mye sist.
Tuusen takk for all erfaring, gull verdt for førstegangs! :love017 Har notert meg Besafe Stretch (har en tips bok sortert inn for faser av småbarnslivet haha). :Heartred

Tuusen takk for all erfaring, gull verdt for førstegangs! :love017 Har notert meg Besafe Stretch (har en tips bok sortert inn for faser av småbarnslivet haha). :Heartred
Vi er også veldig fornøyd med stretch! :) fordelen med den er at etter babystolen så behøver man da bare en stol til om en går over til stretch da den varer leeeenge kontra mellomstoler som kun varer til 3-4års alderen før en må/bør kjøpe enda en ny:)

Vi er også veldig fornøyd med stretch! :) fordelen med den er at etter babystolen så behøver man da bare en stol til om en går over til stretch da den varer leeeenge kontra mellomstoler som kun varer til 3-4års alderen før en må/bør kjøpe enda en ny:)
Ja er nok utgifter med barn, så er jo alltid en fordel med 2 bilstoler istedenfor 3! Eneste er om vi skal ha flere, så må vi vel ha to småbarnsstoler samtidig.. men det får bli et senere problem :laughing002 :Heartred

Ja er nok utgifter med barn, så er jo alltid en fordel med 2 bilstoler istedenfor 3! Eneste er om vi skal ha flere, så må vi vel ha to småbarnsstoler samtidig.. men det får bli et senere problem :laughing002 :Heartred
Hehe, ja noe blir dyrere med flere barn :hilarious: velkommen25 har funka på bilxtra om en ønsker rabatt:) vet ikke om den virker enda, men verdt ett forsøk når den tid kommer:)

Hehe, ja noe blir dyrere med flere barn :hilarious: velkommen25 har funka på bilxtra om en ønsker rabatt:) vet ikke om den virker enda, men verdt ett forsøk når den tid kommer:)
Takk! Tenker å følge litt med når hun begynner å bli 4 måneder, forhåpentligvis kommer det noe salg eller rabatt rundt da :love017

Den stolen er gull altså! Den er beltemontert, men den varer lengst av de fleste. Så kan sitte bakovervendt til 7 år ca.
Vi har en i begge stasjonsvognene. Og er storfornøyde. Har to Sirona som står på lagring og, men de skal selges. Lillesøster skal slippe og bruke de.

Notatbok er ikke dumt det. Jeg hadde lange lister på PCn, som jeg skrev da jeg begynte prøvinga i 2007, mye det var utgått for lengst, da jeg, endelig, venta baby i 2020. Men har lista enda, en eller annen plass.

Takk! Tenker å følge litt med når hun begynner å bli 4 måneder, forhåpentligvis kommer det noe salg eller rabatt rundt da :love017
Jeg brukte Cloud til frøkna var 15 måneder i min bil. Så de kan brukes lenge de babystolene.
Min går til 83 cm og 13 kg, vet ikke om de nyere kan brukes like lenge.

Jeg brukte Cloud til frøkna var 15 måneder i min bil. Så de kan brukes lenge de babystolene.

De anbefales likevel å bytte så fort baby kan sitte med støtte og sitter fint (rekker nakkestøtte og beltene kommer riktig) i stol nr.2 da den er vesentlig mer sikker enn babystolen! :happy: altså ofte alt fra 6 mnd og utover da Alt avhengig av baby og stol!

De anbefales likevel å bytte så fort baby kan sitte med støtte og sitter fint (rekker nakkestøtte og beltene kommer riktig) i stol nr.2 da den er vesentlig mer sikker enn babystolen! :happy: altså ofte alt fra 6 mnd og utover da Alt avhengig av baby og stol!
Vi bytta i samboer sin bil ved 8 måneder, men inntekta mi tålte ikke og bytte før litt senere, fikk forskudd på arv og brukte det på stol :hilarious:
Så dattera sitter i arven :hilarious:. Men jeg kjørte bare til og fra barnehagen, og samboer de lengste turene, så ble ikke så mye kjøring i den.
Dattera satt uten støtte 4 måneder, men var veldig praktisk og bruke stolen på vogna og bære henne inn om vinteren. Augustbarn.

Vi bytta i samboer sin bil ved 8 måneder, men inntekta mi tålte ikke og bytte før litt senere, fikk forskudd på arv og brukte det på stol :hilarious:
Så dattera sitter i arven :hilarious:. Men jeg kjørte bare til og fra barnehagen, og samboer de lengste turene, så ble ikke så mye kjøring i den.
Dattera satt uten støtte 4 måneder, men var veldig praktisk og bruke stolen på vogna og bære henne inn om vinteren. Augustbarn.

Ja, bare tenkte siden det er flere førstegangs her at de ikke bruker babystolen til den er "brukt opp" når det ikke er anbefalt :shy: viktigste er å ta informative valg, så må alle gjøre hva som er best for seg selvfølgelig!
Vi fikk ikke bytta føre frøkna her var 9 mnd da hun ikke rakk opp til nakkestøtte eller at selene kom riktig i forhold til skuldre, selv på nederste hakk! Men syntes det var gull å bare kunne bære ungen istedenfor den babystolen altså :hilarious:
Gull å bare ha på lillelamdressen i bilen f.eks:D

Ja, bare tenkte siden det er flere førstegangs her at de ikke bruker babystolen til den er "brukt opp" når det ikke er anbefalt :shy: viktigste er å ta informative valg, så må alle gjøre hva som er best for seg selvfølgelig!
Vi fikk ikke bytta føre frøkna her var 9 mnd da hun ikke rakk opp til nakkestøtte eller at selene kom riktig i forhold til skuldre, selv på nederste hakk! Men syntes det var gull å bare kunne bære ungen istedenfor den babystolen altså :hilarious:
Gull å bare ha på lillelamdressen i bilen f.eks:D
Sironaen kunne brukes fra fødsel, men vi valgte og ha babystol. Så lettvindt og bare ta stol og baby ut og inn, og hekte på vogna. Elska det :Heartred
Og veldig greit med pose i stolen, så slapp vi påkledning på vinteren.
Men jeg brukte den litt lenge, men det var pga økonomi. Uføretrygden gir ikke akkurat mye ekstra og en bilstol er dyrt. Særlig da vi måtte bytte ut igjen etter ett år pga bilsyke.

Vil tro den kan brukes lenge ja!

Står følgende: Aldersspenning: Fra fødsel til ca. 24 måneder Barnehøyde: 40 – 87 cm Barnevekt: Maks. 13 kg

Men har fått med meg at 6 måneder egentlig er «grensen», så tenker å kjøpe ny før den tid, så har vi den hvertfall når vi ser behovet utfra hennes størrelse og behag i bilen :Heartred :Heartred

Vil tro den kan brukes lenge ja! Står følgende: Aldersspenning: Fra fødsel til ca. 24 måneder Barnehøyde: 40 – 87 cm Barnevekt: Maks. 13 kg
Akkurat det samme som vår det. Bare at vi har en eldre modell, fra 2020, vurderte ny. Men den er fullt brukbar.
440813883_10159517536717102_3830422795494896801_n.jpg

Den passa nesten Kalle kanin også. Den ser ikke mye brukt ut egentlig, selv om vi brukte den mye.
Når man bor 6 km unna butikken så blir det litt kjøring :angelic: :smiley-ashamed005
Men Cybex babystol er praktiske. Vi brukte liggefunksjonen mye, utenfor bilen. Og gjør nok det nå også.

Back
Topp