Tilbud om TUL

Havbris

Elsker forumet
♡Julekulene 2021♡
Hvordan er reglene for TUL nå? Er det ett tilbud alle får ? Eller må det henvises via lege ?

Du må henvises av fastlege. Det er ikke slik at alle får (enda) da de fleste sykehusene ikke har kapasitet til dette enda. Så da er det bare noen som får tidlig ultralys foreløpig. Men verdt å spørre fastlegen:)

Du må henvises av fastlege. Det er ikke slik at alle får (enda) da de fleste sykehusene ikke har kapasitet til dette enda. Så da er det bare noen som får tidlig ultralys foreløpig. Men verdt å spørre fastlegen:)
Når får du UL etter ivf forsøket ditt?

Takk for svar. Får kontakte legen å høre. Fått TUL med de 3 andre, så håper jeg får det nå og :D

Det kommer heilt ann på alder og kor du bur. Dei ulike sjukehusene har hatt møter om korleis dei skal innføre dette reint praksis, og informasjon er videreformidlet og begynner å ta form. Men er i første omgang berre damer over 35år som får tilbudet i år trur eg. Men iløpet av året skal systemet for å gi alle tilbudet være på plass :)
Er du i gruppa over 35år er det stor sjans for at du "uten grunn" får henvisning av legen ❤

Hvordan er reglene for TUL nå? Er det ett tilbud alle får ? Eller må det henvises via lege ?
Jeg skal, men det er hos en privat gyn.( spesialist i Fødselshjelp og kvinnesykdommer) var det med førstemann også, for visste ikke helt hvor langt jeg var på vei. Her er det i hvert fall to gyn du kun får time hos via fastlegen, så hør med fastlegen din om de har avtale med noen, må ikke nødvendigvis gjennom sykehuset :)

Jeg har UL i uke 7 ca, har IVF og mange mislykket forsøk så mest for å se om det er noe der inne.

Back
Topp