Tilbud for invandrere???

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
Noen som vet om tilbud , kurs for invandrere?? I oslo og akershus?? Har en mann som ikke har fått seg jobb ennå etter 4 år :( :( og han må komme seg ut på dagtid å gjøre moe få seg ett nettverk. Noen tips ???? :) :)

Nav har vel ulike type kurs de tilbyr? Mange slike jeg har forstått. Har han sjekket ut det?

Nav har masse kurs. Hvor han da kan gå ut i praksis de seks siste ukene av kurstiden. Nav betaler
Så er det opp til arbeidsplassen om han får jobbe der videre.

Han har gått på sånne kurs. Kjempe vAnskelig å få praksisplass rundt her. Og nav har ikke masse kurs her iallefall kun jobbsøker kurs :( :( de har kutta ut masse kurs :(

Du kan sjekke om det finnes en frivillighetssentral der dere bor. Her jeg bor har de egne treff for utenlandske, for å gi dem et nettverk :-)

De kursene til NAV er de gjerrige på i min bydel. Bra at mannen din har fått noe hvertfall :) Min mann er ute i praksis for andre gang. Første gang fikk han deltidsjobb, nå håper jeg han får fulltidsjobb. Er glad for de få vaktene han har, men det betaler så vidt hans del av regningene. Krysser fingrene nå. Å få jobb er kjempe vanskelig, og det hjelper ikke på når man ikke har bodd i landet så lenge. Nettverk er det verre med.

Hvordan er det med skolen, er han ferdig med norskkurs og sånt? Hva med utdanning gjennom voksenopplæring?

Last edited:
Back
Topp