Tilbringer dere mye ferie med familie?

Her er vi så glad i å tilbringe tid med begge våre familier at ferier tilbringes helst med de. Vi har vel knapt vært på lengre ferier alene. Skal snart 2 uker til leiligheten vår i Tyrkia med mormor og mamma, er som regel 1 uke hver jul hos svigers, 2-3 uker hver sommer på hytta til svigers og lile lenge med min familie på en av våre hytter eller leiligheter. Vi er så nære hverandre hele gjengen at vi slapper av og koser oss i hverandres selskap. Veldig behagelig gjeng. Feriene hadde ikke vært like bra uten de.

Vi har egen hytte så reiser helst der, men vi bruker gjerne mye tid med familie, trives godt i sammen;)

Blir muligens ei uke i Sverige i sommer med familien min og det blir første gangen vi er på ferie sammen. Har aldri vært på ferie med svigers heller. Ingen som har hytte og alle har litt forskjellige interesser når det gjelder ferie. Nå som vi har en liten gutt, så kan det hende det blir mer aktuelt, men jeg er ikke så glad i å være med folk over lengre tid egentlig. Er ganske sær og trenger egentid. Også spørs det helt klart hvem vi eventuelt skal reise med. Tror nok jeg må svelge noen kameler og bli flinkere til å sosialisere meg. Til ts: Bra du har satt foten ned. Du har like mye rett på å bestemme ferien deres som mannen din. Hva med å møtes på midten og bestemme annen hver gang?

Nei, absolutt ikke. Vi har vært på hytta sammen med svigers i to netter en gang - det skjer aldri igjen.
Vi er sjelden lengre sammen med min familie heller, selv om de bor 40 mil unna. Dit har vi pleid å dra en tur i sommerferien.

Har vel vært en ferie i året ca med deler av familien til mannen, men føler ikke det er noe vi må. Begge familiene bor i området da, så vi treffes ganske ofte generelt.
Til uka skal jeg på "gårdsferie" helt alene fra søndag til onsdag:)

Vi bor så nærme hverandre at det blir mye hele over. Svigers bor i utlandet, så der ses vi mest over skype. Blir ikke ferie til deres land hvert år da både mannen og jeg ønsker å reise andre steder også, og reisen dit ofte blir veldig dyr. Om det endrer seg så kan man kanskje ta seg en uke oftere enn det man har gjort tidligere :)

Vi bor i samme by som svigerforeldrene mine og de har hytte i nærheten. Mine foreldre bor ca 12t kjøring unna, og har hytte like ved der de bor. Jeg har satt krav til mannen om at påskene og annenhver jul er hos mine foreldre. I tillegg skal besøke mine en gang ila sommeren/tidlig høst. De gangene vi har jul hos hans foreldre tar vi gjerne en tur sent høst/vinter for å treffe mine (enten det er hos mine eller et sted på halvveien). Hos oss handler dette mest om at vi får sett min familie også. Hans familie sett vi jo hele tiden, har ofte småturer på hytta deres, og de brukes endel til barnevakt ol i hverdagen. For at barna skal få god kontakt med besteforeldre og søskenbarn på min side så krever jeg at vi bruker en god del av feriene på å reise til mine. Men så «vant» jo han også da vi valgte å bosette oss nærme hans familie.

Om vi hadde bodd i nærheten av begge familiene måtte vi tenkt annerledes.

Det handler da virkelig ikke om å være selvstendig eller ikke..

I mangel av et bedre ord.. Man kan vel heller si at vi ønsker å distansere oss fra foreldrene våre, men det høres jo på en måte ut som vi ikke liker dem :P og er jo ikke derfor vi vil være alene bare oss 2 ;) men vi ønsker "alenetid" eller hva man skal kalle det.. :P

Er mye hos svigers. Jeg har mine foreldre her, svigers bor 1 1/2 time unna. Og da blir det til at vi som oftest er der om vi har litt lengre fri...

Svigers bor jo da på Island. Så vi har stort sett 3 uker sommerferie der hvert år.. Blir ikke noe av det dette året. Men da kommer heller svigers hit til oss siden jeg har termin i slutten av juni. :)

Nei. Jeg hadde ikke giddet om jeg var der. Hadde klart sagt i fra at jeg ville være hjemme med en nyfødt baby. Det er da ikke vanskelig å forstå?

Nei syns vi ser i overkant for mye av familie ellers i året, pga mas og press. Dette ser dessverre ikke samboer (eller vil ikke se det fra min side). Men å reise på ferie hadde vært helt uaktuelt for min del. Kunne til nød reist ei langhelg med mine foreldre, dersom sambo ikke kunne bli med, for å få hjelp med ungene. Noen dager med svigerfar kunne også gått fint :-) svigermor hadde hele ferien blitt ødelagt for meg, noen timer er mer enn nok.

Tja, forventet og forventet...

Svigerfar har hytte noen timer unna oss. For vår egen del, å komme seg vekk litt, så har vi dratt ned og blitt noen dager, max ei uke. Så har vi stukket innom svigermor på veien og vært noen dager(men hun kommer også til oss om sommeren).
Ferierte ei uke i Danmark med svigerfar og familien ei uke i fjor, aldri mer! Heretter drar på sånn type ferie alene.

Ellers i ferier er det ingen forventing om at vi skal reise bort. Vi trenger også å koble av fra hverdagen. Og for oss er det ikke avkobling og reise bort til andre....

Når svigerfar levde "måtte" vi komme på dagsturer på hytta ganske ofte hele sommeren.

Foreldrene mine har kjøpt hytte for et par år siden. De ønsker at vi skal bruke den så ofte som mulig, men er aldri noe press. Vi skal opp en natt eller to nå i påska.

Var mye med svigers i fjor da vi var i Tyrkia samtidig. Og søsteren til sambo var der med barn.
Min familie har jeg vert mye i Spania med farmor og farfar. Alt fra 2 uker til 8 uker om gangen :)

Her forventes det at vi blir med på ferie til en golfresort i portugal hver sommer med en hel gjeng. Jeg og mannen har helt forskjellig meninger på ferie. Jeg vil helst feriere med han alene for blir sliten av for mange folk enten de er hans el mine. Han vil gjerne være med familien i ferien. Jeg elsker å utforske nye ting og steder, familien hans er alltid på samme sted og min kjære gjør heller ikke noe av det. Jeg elsker å spise ute på ferie, smake forskjellige ting, familien hans og han liker å lage mat og være mest i leiligheten. Dessuten blir det slik at gutta golfer og når barnet kommer, så kan man jo gjette hvem som bli "barnevakten";-) helt ærlig synes jeg det er litt urimelig at jeg får slappe av mye mindre, da blir det jo ikke ferie? Så denne topicen kommer opp hvert år. Sluppet unna en stund, men MÅ nok snart bli med. Fungerer best om han drar alene så tar jeg en uke hos familien min.. helger med hyttetur og slikt synes jeg fungerer godt..:-) Så har ikke så mange tips å komme med, men høres ut som det kan bli for mye i år. Håper mannen din forstår om du forklarer han det rolig:-)

Nei, ferien har vi for oss selv :) Ser familien min ofte da, svigermor av og til, og svigerfar sjelden. Men svigerfar bor 5-6 timer unna, og barna liker ikke lange bilturer :) (heldigvis!)

Flytta denne til vårt nye underforum: På reise med barn! :-)

Back
Topp