Tilbehør til stekt laks

cams83

Forelsket i forumet
Hva har dere som tilbehør til laksen? Begynner å bli lei det vanlige, potet eller pasta med gulrøtter og brokkoli, saus eller rømme. Men her er alle forferdelig gla i laks, og siden det er så sunt prøver vi å ha det 1 gang i uka så jeg trenger nye tips.

Frisk salat, mager kesam, agurksalat,ovnsbakte potetbåter, fløtegratinerte poteter, wokgrønnsaker....

Det jeg kom på i farten:D

Wokgrønnsaker, råkost, ratatoiulle, salat med nøtter, ovnsbakte poteter og grønnsaker. Vi lager ofte forskjellige dipper til.

Kokt potet, agurksalat og rømme.

Stekte båtpoteter, gresk salat og gresk dressing eller rømme.

coscous, woka grønnsaker og en eller anen form for saus eller dressing.

Ris, frisk salat og opppiska rømme.

Koker egg som eg deler i eggdeler, begge veier, slik at det blir små biter og har oppi smelta smør :D Nam og nam :D

Hmm. Hørtes godt ut, prøves til middag i dag ;))

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

søtpotetet fries med salat

Det blir enten potet, rømme og agurk, eller så har vi brokkoli- og blomkålgrateng. Elsker sistnevnte, da trenger jeg ikke potet engang. :D

Alternativt har vi bare fiskesaus, potet og hvilken som helst grønnsaker vi hadde tilgjengelig den dagen.

Agurksalat og eggesmør :D

Eggesmør er kjempegodt, men jeg syns det passer bedre til torsk enn til laks, siden laksen er så feit i seg selv og har en ganske markant smak. Så anbefaler å prøve det til torsk, til de som ikke har prøvd det. ;)

Eggesmør er kjempegodt, men jeg syns det passer bedre til torsk enn til laks, siden laksen er så feit i seg selv og har en ganske markant smak. Så anbefaler å prøve det til torsk, til de som ikke har prøvd det. ;)

Er aller best til torsk, det er jeg enig i :)

Pesto smaker helt fantastisk til laks! Tilbehoer kan vaere saa mangt: kokte poteter og groennsaker, potetstappe, fullkorn-penne, ovnsbakte potetbaater, wokede groennsaker, couscous salat, vanlig groennsalat osv. Varierer ogsaa tilberedningen av laksen mellom "plain" pannestekt, og ovnstekt i forskjellige varianter: med sitronpepper, urte- eller hvitloeks-Philadelphia, grov sennep, eller honey-glaze. Kombinasjonene er egentlig nesten uendelige :)

Couscous fant vi ut her at var dritgodt til laks :D

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Rotmos! Kok poteter gulrot, og sellerirot og lag potetstappe av det sammen med en klatt smør, litt melk. Kryddre med aromatkrydder og pepper etter smak. Server til laks som er stekt i.litt olje og litt smør og Kryddre laksen med havsalt og sitronpepper på ene siden. Nydelig :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Pomme frites og salat med sukker og rømme.

Poteter, spinat og kesam.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp