Tilbehør til pølsegrateng?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hva slags tilbehør passer til pølsegrateng? Det er jo litt kjedelig å spise kun det til middag. Noen forslag?

Grove rundstykker er også godt til pølsegrateng:-)

Ingeri skrev:
Har du oppskrift på pølsegrateng? Det er jo så godt :)

Jeg tar det veldig på slump :P
Men jeg lager hvit saus av 5 dl melk(pass på å lage nok saus ellers blir gratengen veldig tørr), tror jeg, og koker endel makaroni og skjærer opp så mye pølse som jeg syns er passelig. Blander alt og har det i en ildfast form med ost oppå. Steker på ca 200 grader til osten er fin og gyllen. Man skal vel ha sånn, ja, hva heter det... Sånn som man pleier å ha på fiskegrateng, ihvertfall, men det har jeg ikke, så det blir ikke brukt ;)

Cosacita skrev:

Ingeri skrev:

Men jeg lager hvit saus av 5 dl melk(pass på å lage nok saus ellers blir gratengen veldig tørr), tror jeg, og koker endel makaroni og skjærer opp så mye pølse som jeg syns er passelig. Blander alt og har det i en ildfast form med ost oppå. Steker på ca 200 grader til osten er fin og gyllen. Man skal vel ha sånn, ja, hva heter det... Sånn som man pleier å ha på fiskegrateng, ihvertfall, men det har jeg ikke, så det blir ikke brukt ;)

Jeg lager det på akkurat samme måte :-)

skolebrød skrev:

Cosacita skrev:

Ingeri skrev:

Jeg lager det på akkurat samme måte :-)

Vi lager det nesten likt, bare vi blander i grønnsaksblanding også :)

Og så har vi rundtstykker eller baguetter ved siden av. 

Jeg og blander enten i grønnsaker eller har de ved siden av og varme baguetter:-)

Back
Topp