Tilbehør til kalkun

Tekoppen

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Marsboere 2020
Vi skal servere kalkun på nyttårsaften men jeg er usikker på hva vi skal ha som tilbehør. Hva spiser dere til kalkun? :)

Kokte poteter, brun saus, gulrøtter og rosenkål :)

Kokte poteter, fløtesaus, rosenkål og soppstuing :D

Rosenkål, kokte poteter/fløtegratinerte poteter, fløtesaus, Waldorfsalat,

Potetstappe, fløtesaus lager av kraft fra kalkunen og grønnsaker som brokoli,blomkål og gullerot feks:-) vanligvis dampet grønnsaker sp det fremdeles er godt med knas i de ;-)

Kålrotstappe, waldorfsalat, poteter, Bretagne saus, tyttebærsyltetøy og litt diverse grønnsaker

Lager saus av kraften som jeg har tyttebær og fløte i. Rosenkål, poteter og gulerøtter. Lager champignon og bacon stuing. Krydrer kalkunen med salt, pepper og friske urter eller provence krydder.

rosenkål og poteter :)

Fløtegratinerte poteter, waldorfsalat, rosenkål og god saus. Mmm!

Muligens også kålrotstappe! (Ferdigpose fra Bama)

Poteter, rosenkål, saus og stuffing! Steker stuffingen i form ved siden av. Stuffingen pleier å være veldig populær ;)

Waldorfsalat, rosenkål med bacon, div grønnsaker, fløtegratinerte eller kokte poteter og saus laget på sjyen fra kalkunen :-)

Waldorfsalat, kokte gulrøtter, rosenkål og saus. Og glem ikke: fløtegraninerte poteter!

Waldorfsalat, potetmos/fløtegratinerte poteter, soppstuing/fylt sopp, saus og i år skal vi ha appelsinsalat til og. Hvis vi ikke har sopp til har vi heller brokkoli eller rosenkål med bacon til istedetfor.

Ris, salat (med ananas), waldorfsalat, fløtesaus, rundstykker, hjemmelaget dressing. Og noen flak potetgull. :)

Syns ikke dampa grønnsaker og kokt potet ee så godt ved siden av, men er det som er tilbehøret når svigers lager. Kulturkræsj første gang jeg spiste det. :hilarious:

Kokte poteter, rosenkål, fløtesaus, tranebær saus, waldorfsalat + surkål (min far elsker surkål til kalkun, ikke skjønner jeg hvorfor :p)

Back
Topp