Tilbake på jobb

M-40229578

Flørter med forumet
Det nærmer seg tid for å gå på jobb igjen og jeg kjenner meg både engstelig og stresset.
Jeg ser frem til å jobbe igjen, men synes det er vanskelig å skulle "forlate" babyen min. Det har liksom vært "oss to" i så mange måneder nå at jeg har vanskelig for å forestille meg noe annet.
Jeg vet at han kommer til å være i de beste hender, så det har ikke noe med det å gjøre.
Synes bare det hele er litt vanskelig å forholde seg til. Trenger bare å lufte hodet litt.

Er vi flere i samme båt? Blir det lettere med tiden?
 
Er absolutt i samme båt. Kjennes veldig vanskelig å reise fra han, selv bare et par timer. Det hjelper at jeg vet han har det fint med far, barnehage hadde vært helt krise. Er heldigvis ikke aktuelt å sende han i barnehage til høsten, så hjelper at jeg vet vi får mye tid sammen fremover.
 
Jeg gruer meg. Begynner i ny jobb i tillegg, så er litt stressa for om jeg klarer å fokusere. Jeg vet jo han får det fint med samboer. Bare redd for at han skal føle eller merke godt at jeg ikke er tilgjengelig. Så kjenner jeg stresser og bekymrer meg for hvordan det skal gå, samtidig som jeg vet at det går jo bra..

Vanskelig å forholde seg til som du sier. Jeg føler meg ikke klar enda, men blir man egentlig det :oops:
 
Huff, bare meg som nyter alenetid?! Jeg er tilbake som student og 2x i uka er farmor barnevakt. De koser seg MASSE og det gjør jeg også. Må jo legge til at det bare er noen uker også skal jeg være hjemme til august. Jeg trenger egentid…
 
Jeg begynner på jobb om en måned, men skal bare jobbe i 50% stilling frem til august. Orker ikke tanken om å være borte fra babyen en hel dag... han legger seg kl 17:30/18:00 i tillegg. :(
 
Huff, bare meg som nyter alenetid?! Jeg er tilbake som student og 2x i uka er farmor barnevakt. De koser seg MASSE og det gjør jeg også. Må jo legge til at det bare er noen uker også skal jeg være hjemme til august. Jeg trenger egentid…
Egentid er helt nødvendig, så forstår deg godt. Jeg tror ikke jeg føler det behovet fordi alle barna i huset legger seg tidlig, så etter at husarbeidet er gjort pleier jeg å ha 30-45 min helt for meg selv hver kveld. :)
 
Egentid er helt nødvendig, så forstår deg godt. Jeg tror ikke jeg føler det behovet fordi alle barna i huset legger seg tidlig, så etter at husarbeidet er gjort pleier jeg å ha 30-45 min helt for meg selv hver kveld. :)
Men det skjønner jeg veldig godt. Burde kanskje lagt til at lille venn ikke er lett å legge på kvelden :) hadde jeg fått kvelden alene, hadde alt vært mye lettere.
 
Huff, bare meg som nyter alenetid?! Jeg er tilbake som student og 2x i uka er farmor barnevakt. De koser seg MASSE og det gjør jeg også. Må jo legge til at det bare er noen uker også skal jeg være hjemme til august. Jeg trenger egentid…
Forstår deg veldig godt! Gutten min sover godt på kveldstid, så når han er lagt senest kl. 19 har jeg mye egentid.
Godt å høre at det funker bra å ha barnevakt!
 
Har absolutt ikke noe behov for egentid - men så har jeg «ventet» på barn i over 15 år :pompus: Nesten rart jeg ikke ble tenåringsmor, hehe. Holder også på med studier, men her kan alt ta digitalt, så junior får snart doktorgrad tenker jeg:cool01
 
Har absolutt ikke noe behov for egentid - men så har jeg «ventet» på barn i over 15 år :pompus: Nesten rart jeg ikke ble tenåringsmor, hehe. Holder også på med studier, men her kan alt ta digitalt, så junior får snart doktorgrad tenker jeg:cool01
Fint at vi er forskjellige :) og kult at du også studerer. Jeg har obligatorisk fremmøtte på endel forelesninger. Baby har blitt litt med også. Men har bare ett emne dette semesteret. Hadde det vært mere hadde jeg kanskje syntes det var stress?!
 
Fint at vi er forskjellige :) og kult at du også studerer. Jeg har obligatorisk fremmøtte på endel forelesninger. Baby har blitt litt med også. Men har bare ett emne dette semesteret. Hadde det vært mere hadde jeg kanskje syntes det var stress?!
jeg har hatt noe obligatorisk oppmøte, og da har junior vært med. Han ligger og leker i et hjørne og lager noe lyd av og til, men alle syntes det er skikkelig tøft å ta med baby på universitetet
 
Jeg gledet meg til å jobbe igjen, samtidig som jeg gruet meg til å forlate lille. Jeg har nå jobbet i 2 uker(startet da baby var litt over 6 mnd). Altså jeg stoooorkoser meg på jobb :D Lille er veldig enkel type og jeg vet at hun har det bra med far, så det gjør jo at jeg er trygg på at hun har det bra :happy: Er selvfølgelig litt i ammetåka, men har sagt til sjefen at han må gi meg litt slækk:p Gled deg til litt "alenetid" og tenk på at det er godt for baby å få tid med den andre omsorgspersonen.
 
Gruer meg så jeg blir fysisk dårlig :banghead: Sikkert teit å bli men.. Jeg skal tilbake på nattevakter på onsdag:crybaby2 mini har ikke sluttet med natt amming og generelt veldig vansker med å sove. Jeg blir borte fra kl 21:00 til 08:30 :(
 
Gruer meg så jeg blir fysisk dårlig :banghead: Sikkert teit å bli men.. Jeg skal tilbake på nattevakter på onsdag:crybaby2 mini har ikke sluttet med natt amming og generelt veldig vansker med å sove. Jeg blir borte fra kl 21:00 til 08:30 :(
Sender deg en klem! Håper det går bedre enn hva du tror.
Tenker du å slutte med natt ammingen eller pumper du?
 
Sender deg en klem! Håper det går bedre enn hva du tror.
Tenker du å slutte med natt ammingen eller pumper du?
Tusen takk! Håper det går bra, blir vel for så vidt verst for pappaen som sikkert må gå å bysse og bære hele natten:dead: puppen er tilgjengelig når jeg er hjemme så lenge mini vil amme, når jeg er borte må han få mme på flaske. Håper det går seg til ganske kjapt *krysser fingrene*
 
Back
Topp