Tilbake i jobb.

Hgl90

Blir kjent med forumet
Når skal dere begynne på jobb igjen? Jeg og mannen har gradert permisjon, siden han skal ta videreutdanning til høsten. Jeg skal derfor jobbe når han har ferie. Første arbeidsdag blir nok i begynnelsen av oktober. Andre som begynner før permisjonen er helt slutt, eller er det kanskje noen som skal være hjemme enda lenger? :)

Har permisjon til midten av april. Så skal jeg ha 10 uker ferie. Så blir det nok ulønnet perm frem til bhg start august 2017. Men blir nok å jobbe litt i den ulønna permen. Men vi får se det an. Mannen er foreløbig arbeidsledig. Om han ikke får seg jobb dropper jeg nok å ta alle 10 ferieukene og ulønnet.

Her blir det ikke jobb før august 2017, permisjon, ferie og ulønnet frem til da.

August 2017 her og, med kombinasjonen permisjon, ferie og ulønna perm (ca 2 mnd). Her er mannen student og det er uvisst enda om han får noe permisjon (ferdigutdannet i desember), om han ikke får seg jobb tidsnok er det mulig hans kvote blir søkt om å overføres til meg, det må vi finne ut senest februar 2017.

Permisjonen min er ferdig i februar. Men tenker at jeg tar ulønnet, og eventuelt ferie. Så får vi se når jeg går ut i ny permisjon :P Går ikke på prevensjon og begynner vel å prøve på ny spire i august.

Vil være hjemme så lenge som mulig <3 Om jeg ikke blir gravid skal jeg uansett være hjemme til august 2017. Lenger også, om det går bra økonomisk :) Får vel 6000kr i kontantstøtte om barnet er over 1 år og ikke går i barnehage?

Last edited:
Jeg begynner 1. Februar, da tar mannen sin permisjon. Har søkt barnehageplass fra April 2017 og håper å få plass da.
Begge de andre begynte i barnehagen på 11 mnd og det passer oss bra. Videre innrømmer jeg å være glad i jobben min, og det er liksom min tid. Jeg er ikke god nok på stimuli av barnet hele døgnet - tror både poden og jeg vil kjede oss da:p
Ferien 2017 sparer jeg til sommeren, i og med vi fra høsten av har skolebarn, og er avhengig av mye ferie når skole/ SFO er stengt! :)

Jeg begynner i jobb i april 2017 men bare 50% natt sånn at lille ikke trenger å begynne i BHG. Får jo kontantstøtte i tillegg da :-) tenker å ta hun i barnehage når hun er 2 år.

Permisjonen min er ferdig 30.03.. Tar ut 8-10 uker ferie, samt ulønnet perm.

Vet ikke hvor lenge jeg blir hjemme for å være helt ærlig.. Først tenkte jeg at de kunne begynne i BHG fra Jan 18, men vet ikke om vi avventer til august 18... Huff, nei er vanskelig dette! Siste barna og alt (tror jeg:P)

Her er permen over i slutten av april og da overtar mannen permisjonen. Går så og si opp i forhold til når jeg gpr ut i ferie, barnehagen blir da fra august 17 om alt går som vi tenke. Er eventuelt en uke eller to EM av oss må ta ilønna perm eventuelt høre om besteforeldre kan passe

Mannen jobber 14 dager på og 14 dager av. Så jeg tar 4 uker ferietil høsten, samt at jeg jobber når han er hjemme fra januar-18 april, når han går i pappaperm. Med hans 5 uker ferie neste år, vil han ha fri frem til 2.august :D

Men, betyr det at vi kan få kontantstøtte juni og juli neste år??

Mannen jobber 14 dager på og 14 dager av. Så jeg tar 4 uker ferietil høsten, samt at jeg jobber når han er hjemme fra januar-18 april, når han går i pappaperm. Med hans 5 uker ferie neste år, vil han ha fri frem til 2.august :D

Men, betyr det at vi kan få kontantstøtte juni og juli neste år??

Man får kontantstøtte f.o.m mnd. etter at barnet har fylt 1 år t.o.m samme mnd. barnet har begynt i bhg. (Dette gjelder fra barnet er 13 mnd til barnet er 23 mnd, man får kontantstøtte i maksimalt 11 mnd.) Så du vil få for juni, juli og august dersom barnet er født i mai og begynner i bhg. i august. :)

Last edited:
Man får kontantstøtte f.o.m mnd. etter at barnet har fylt 1 år t.o.m samme mnd. barnet har begynt i bhg. (Dette gjelder fra barnet er 13 mnd til barnet er 23 mnd, man får kontantstøtte i maksimalt 11 mnd.) Så du vil få for juni, juli og august dersom barnet er født i mai og begynner i bhg. i august. :)

August og ja! Herlighet det er jo 18000 skattefrie kroner det, som jeg ikke hadde tenkt tanken på!! Så fantastisk!! :D

Nav krevde at jeg skulle begynne og jobbe igjen når lillegutt var 6 uker. Så nå går jeg hjemme uten lønn.

Har permisjon frem til 23/3-17, deretter har pappaen sine 10 uker. I tillegg har jeg da dette året og neste års ferie (10 uker). Jeg har 70 prosent turnusstilling med annenhver helg, så vi tenker kanskje å vente med bhg til 2018. Kan jo også trappe ned på et par vakter siden man da får kontantstøtte.

Jeg er pleieassistent, så er ikke noe karrieremenneske;) men forstår veldig godt de som vil prioritere å komme tilbake på jobb. Er spent på om jeg vil trives å være hjemme på dagen med henne et ekstra år, eller om det blir feil for oss begge:)

Har dere valgt 100% eller 80% lønn?
Jeg er ferdig allerede i januar, men har ferie og regner med å ta noe ulønnet, har også tenkt og benytte meg av kontantstøtten gjennom sommeren.

Back
Topp