Tilbake i jobb?

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Er det mange som har begynt å jobbe enda?

Jeg skulle i utganspunktet gå hjemme til midten av august.
Permisjonen er over i slutten av februar, og jeg skulle da ha ti uker ferie etterfulgt av 3 1/2 mnd ulønnet permisjon.

Pappa skal ikke ha permisjon, så alt har falt på meg.

Jeg kjenner nå at jeg omtrent ikke kan vente med å begynne å jobbe igjen. Kjenner jeg trenger å bruke hodet og komme tilbake til hverdagen igjen.
Baby er bare 8 mnd. Det gjør vondt å tenke på at man skal sende henne til en dagmamma når hun er så liten.
Men jeg er nå inne på tanken.

Jeg har en fantastisk mamma og svigermor, pluss samboers søster som alle forstår og støtter meg. Så har man de som kanskje synes man er gal og dårlig mor for at man sender en liten baby til dagmamma.

Det bryr meg lite hva andre sier og mener. Jeg har såpass selvtillit at jeg fint hever meg over negative bemerkninger.

Ville bare høre med dere som er tilbake i jobb nå. Hvordan føles der? Er det herlig eller er det tøft?
 
Last edited:
Mannen i huset tar ut gradert pappaperm 2 dager i uka for at jeg skal studere :) Jeg er dermed hjemme med lillegutt til august når barnehagen starter. Ulønnet men får jo litt fra Lånekassen, mulig det blir en sommerjobb :)
 
Jeg begynner i jobb 2.mars, og kjenner jeg begynner å bli ganske klar for det. Litt stressa, men det går nok fint. Hu skal gå hjemme med pappaen da. Dagmamma er bedre enn barnehage hvertfall, i den åpne barnehagen vi går innom av og til er det noen dagmammaer, som har et barn i tillegg til en egen jevnaldrende en, så mye mindre stress og mer oppmerksomhet enn i barnehage for de helt små.
 
Mannen i huset tar ut gradert pappaperm 2 dager i uka for at jeg skal studere :) Jeg er dermed hjemme med lillegutt til august når barnehagen starter. Ulønnet men får jo litt fra Lånekassen, mulig det blir en sommerjobb :)
Du har også krav på kontantstøtte vil jeg tro ?
 
Her skal jeg gå hjemme til aug. Får ikke noe bhgplass før da, og siden dette er siste gang, vil jeg nyte baby tiden litt lengre ;-)

Jeg skal gå ulønnet fra april. Mannen er bonde, så det er litt vanskelig å ta pappaperm på våren... Vi kommer til å merke det økonomisk, men håper vi skal klare det...

Jeg jobber i bhg og har hatt flere små på 8-9 mnd. Det har gått så fint med dem alle sammen! Jeg tror en må gjøre det som kjennes rett for en selv!!
 
Jeg skulle vært hjemme til august, men pga jobbytte i permisjonen begynner jeg medio februar. Pappan skal være hjemme ut mai og forhåpentligvis får vi bhgplass fra 1 juni. Hvis ikke tar vi ferie i juli og bytter på å gå hjemme i juni.

Gjør det som passer for deg og dere. Jeg er glad jeg skal i gang om en mnd, for nå begynner jeg å bli lei ensformige dager hjemme... Dette er min tredje og definitivt siste. Hadde samme jobblysten med førsteog begynte da han var 8 mnd, men med andremann nøt jeg å være hjemme i 11 mnd. Snuppa er 8 mnd når jeg starter nå.
 
Er det mange som har begynt å jobbe enda?

Jeg skulle i utganspunktet gå hjemme til midten av august.
Permisjonen er over i slutten av februar, og jeg skulle da ha ti uker ferie etterfulgt av 3 1/2 mnd ulønnet permisjon.

Pappa skal ikke ha permisjon, så alt har falt på meg.

Jeg kjenner nå at jeg omtrent ikke kan vente med å begynne å jobbe igjen. Kjenner jeg trenger å bruke hodet og komme tilbake til hverdagen igjen.
Baby er bare 8 mnd. Det gjør vondt å tenke på at man skal sende henne til en dagmamma når hun er så liten.
Men jeg er nå inne på tanken.

Jeg har en fantastisk mamma og svigermor, pluss samboers søster som alle forstår og støtter meg. Så har man de som kanskje synes man er gal og dårlig mor for at man sender en liten baby til dagmamma.

Det bryr meg lite hva andre sier og mener. Jeg har såpass selvtillit at jeg fint hever meg over negative bemerkninger.

Ville bare høre med dere som er tilbake i jobb nå. Hvordan føles der? Er det herlig eller er det tøft?
Det er så deilig å jobbe igjen! Jeg kunne aldri vært husmor, jeg må ut å få andre impulser. Og det er deilig å få fri fra det frimerket av et barn, og klare å tenke andre ting.
 
Begynte å jobbe når storebror var 7-8 mnd. Syntes ikke det var noe. Syns han var alt for liten. Gutten hadde det helt kanon hjemme med pappa, men jeg sleit. Svært glad for at jeg skal være hjemme til påske. Da er hun nesten et år.
 
Begynte å jobbe når han var 7 1/2 mnd, det er faktisk akkurat en mnd siden :) Synes det har gått utrolig bra, nå har jeg begynt å studere på deltid og må bruke søsteren min som barnevakt de to første samlingene, før mannen tar permisjon. Han skal være hjemme til uti juni også skal vi jobbe litt og ha ferie om hverandre til i august ved barnehagestart :)
Gjør det som er best for dere, det er mitt råd :)
 
Så deilig å lese at det er flere rastløse sjeler der ute :)
Jeg har kost meg og hatt en vidunderlig tid sammen med min lille prinsesse, men jeg kjenner at nå er jeg klar for å komme igang med hverdagene igjen. Få brukt hodet igjen, og vært sosial med andre enn barselgruppa.

Jeg sendte inn søknad om barnehageplass i forigårs, og ble ringt fra kommunen i går - og i dag fikk vi tildelt barnehage plass ! Helt utrolig !!

Er en bitteliten familiebarnehage.
En dame som har 4 barn, så blir mer som en dagmamma.

Kommer til å bruke god tid på tilvenning, og vesla starter der for fullt fra 16/02. Da er hun nesten 10 mnd.
Tror dette kommer til å gå helt fint, og ser frem til det :)
 
Det er så deilig å jobbe igjen! Jeg kunne aldri vært husmor, jeg må ut å få andre impulser. Og det er deilig å få fri fra det frimerket av et barn, og klare å tenke andre ting.
Veldig enig i det du skriver, og det er som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Blir deilig med nye impulser , og kunne fortsette på karrieren.

Får sommerfugler i magen ved å tenke på at jeg snart skal hente henne i barnehagen. Blir definitivt dagens høydepunkt !
 
Begynte å jobbe når han var 7 1/2 mnd, det er faktisk akkurat en mnd siden :) Synes det har gått utrolig bra, nå har jeg begynt å studere på deltid og må bruke søsteren min som barnevakt de to første samlingene, før mannen tar permisjon. Han skal være hjemme til uti juni også skal vi jobbe litt og ha ferie om hverandre til i august ved barnehagestart :)
Gjør det som er best for dere, det er mitt råd :)
Takk for hyggelig tilbakemelding :)
Så heldig du er som kunne bruke din søster. Er jo ikke så lett å levere barnet sitt til noen man aldri har sett før, og ikke kjenner.
 
Takk for hyggelig tilbakemelding :)
Så heldig du er som kunne bruke din søster. Er jo ikke så lett å levere barnet sitt til noen man aldri har sett før, og ikke kjenner.

Er veldig glad for at hun stillte opp. Ellers hadde jeg nok ikke kunnet kommet i gang med skole allerede nå! Skjønner helt klart hva du mener med å levere barnet til noen du ikke kjenner, fikk en klump i magen når vi snakket om dagmamma her i høst. Men det finnes mange flinke dagmamma'er, også er det somregelt aller verst for mor ;)
 
Jeg skal begynne å jobbe i slutten av februar. Da tar samboer over frem til 6 juni. Snuppa begynner i bhg til storesøster 1 juni, og mannen har ferie hele juli, og jeg tar ut så mye ferie som vi har råd til:p
 
Misunner virkelig dere som har en jobb å gå tilbake til :) Min arbeidsplass ble avviklet rett før permisjon og jeg vet hverken hva eller hvor heg vil. Jeg utsetter det uungåelige med bach.studier, jeg er egentlig en uhelbredelig arbeidsnarkoman :p
 
Misunner virkelig dere som har en jobb å gå tilbake til :) Min arbeidsplass ble avviklet rett før permisjon og jeg vet hverken hva eller hvor heg vil. Jeg utsetter det uungåelige med bach.studier, jeg er egentlig en uhelbredelig arbeidsnarkoman :p
Det samme skjedde delvis med min stilling. Rett etter permisjon ble jeg innkalt til hastemøte med jobben. Pga tap en av stor kunde ville alle få nye stillinger og distrikt. Jeg visste allerede da at jeg ikke ønsket å være med videre. Så jeg har brukt siste del av min permisjon på å lage jobbsøknad, skrive cv og søke på ny jobb. Etter 7 år på samme sted, føler man seg rusten på søke-biten, men jeg hadde positiv innstilling og gledet meg veldig til å gå videre. Men det er en fryktelig følelse å vite at man ikke har noe å gå tilbake til.
Skjønner deg utrolig godt Frk spent. Og jeg er også et arbeidsjern, slik som deg, så det føltes rart å ikke ha noe konkret å gå tilbake til.

Uansett, jeg har nå fått ny jobb. Er kjempe fornøyd med å ha fått det akkurat slik jeg ønsker ifht lønn og arbeidstider. Det er utrolig viktig for meg at jobben ikke er livet mitt. Livet mitt er livet mitt! Og nå er all fritid ekstremt verdifullt for meg:)
 
Skal prøve meg på jobb i morgen (8-16 i barnehage, er vikar) barnet vårt er 10mnd i slutten av mnd, lurer sånn på om det blir bra, eller om jeg skal velge å være hjemme til høsten.Sikkert lurt å prøve seg nå?!

Er jo litt heldig som kan velge om jeg vil. Om jeg velger å jobbe, så tenker vi 2-3dager i uka, men så tenker jeg og det blir liten lønn og mye går bort i skatt, vanskelig dette..

Pappa har permisjon nå til juni. Må antakelig gå hjemme litt i juni-august de ukene han ikke har ferie!

Synes dere det var godt å jobbe igjen?
 
Jobber fullt, gjort det siden 16 mars. Da var snuppa akkurat 9 mnd. Helt perfekt for oss denne gang (nr 3).
 
Back
Topp