Tilbake fra samtale!

Tullemor79

Gift med forumet
Jaja, så var samtalen over og det var jo egentlig ikke så skummelt!! hehe, best å tenke negativt om alt så blir man ikke så skuffa.... eller noe!

Vi fikk masse info om IVF og fikk stilt masse spørsmål. Selv sambo spurte om en del, så han har nok tenkt mer på det enn han sier. Det jeg har lurt mest på er jo det med oppstart på dag 20 siden jeg vet at jeg har hatt EL før det. Er heldigvis ikke farlig å være gravid på sprayen, så om jeg ikke har fått mensen til sprøytestart skal jeg ringe og må ta en test. Godt å vite. Litt skeptisk fortsatt til sprayen siden hu sa at 80% merker bivirkninger av den, men det er jo ikke det samme som at jeg vil bli plaga av bivirkninger.

Fikk beskjed om å vente enda en pp med oppstart siden det var helt fullt i uke 20 og 21, ble ganske skuffa for jeg hadde regna med oppstart ved neste mens. Tenkte jaja, da har vi enda et forsøk på å få det til selv, og det utgjorde kun to ukers forskjell på innsett. Så ringte de når vi hadde gått ut å sa at vi har visst plass i uke 20 vi, så da skal jeg ringe inn når jeg får neste mens!!!!!![:D][:D][:D] Gjett om jeg ble letta da! Om 9 uker har jeg satt inn egg om alt går som det skal, og jeg er ruger. Så er det testedato den uka jeg har bursdag, kan jo bli en knall bursdagsgave!! Litt overraska over at de sa jeg kunne leve som normalt i rugetida og trene og gjøre som før siden det er så mange her inne som er sykemeldt i den perioden. Trodde kanskje jeg måtte ta det med ro jeg da, men det var det visst forska mye på og det hadde ingen betydning om man levde som normalt. Det var godt å høre, tror jeg hadde blitt gal av å gå hjemme i to uker og venta på å teste...

Nå er det din tur!! [8D] Det har jeg bestemt! [8D] For nå er du igang (snart)! [8D]

Så flott at alt gjekk så bra[:)][:)][:)]

Tenk no er du snart i gong[:D][:D][:D]

Så bra[:D] blir nedtelling framover då[;)] spennande!![:D]

Anng. i rugetida, så skal du nok leve som normalt ja[:)] Det er i tida etter uttaket man ofte blir sjukmeldt, men da gjerne berre eit par dager. Men, de som kanskje har vært gjennom 1 forsøk som ikkje gikk og begynt på nr.2 blir ofte sjukemeldt i "ventevekene" har eg lest/sett. For å sleppe den tanken "var det det tunge løfte på jobb", "var det den treningsøkta eg tok då" osv.. Heller berre ta det med ro[:)] Men, har også hørt og fekk og beskjed om å leve som normalt i rugetida. Og var vel ikkje noko spesielt eg gjorde i rugetida, reiste litt her og der, var litt på jobb et par dager (jobber som vikar)..[:)]

Nå er det nedtelling her ja. Bare å vente på TR nå, så er vi i gang. Under to uker til den skal være her, skummelt!! hehe

Fikk beskjed om at de ga sykemeldig uttaksdagen, dagen etter og innsettingsdagen, men ikke noe mer enn det. Har heldigvis ikke noen tunge løft på jobb, men kommer sikkert ikke til å ta i maks på trening. Vi tenkte vi skulle snakke litt med tanta til sambo også, for hun har vært gjennom det. Fikk tvillinger som resultat![:)]

Hehe, rart og tenke på[:D] huska eg gledde meg sånn til å komme i gong! Start på ei økt, og plutselig var ein i gong med sprøyter liksom[;)]
Å plutselig var da tid for kontrollar og bestemmelser vidare[:)][:)] Berre gled deg! Krysse fingre for at du ikkje får særlige bivirkningar!
Eg hadde ingen, kanskje av og til opplevde eg å væra litt varm.. Men da er nå levelig[;)][:D]

Koselig å kunna snakka med tanta til din sambo då, godt å ha nokon som har vært i samme/liknande situasjon[:)] Og stemmer det, uttaksdato,dagen etter samt innsetting får du sjukemelding fra klinikken. Men folk opplever jo uttaket forskjellig, og kan få "problemer" eller vondter etter på, som kan virke hemmende på jobb og sånt[:)] Men har du kontakt med legen i forkant og under/etter innsett så kan du få sjukemelding der, om du har behov for ekstra kvile[;)]

Så bra at du fikk komme til så fort[:D] Herlig å få en sånn beskjed! Men det er som oftest i dagene mellom uttak og innsett man blir sykemeldt ja. Jeg var ikke det selv, men fikk beskjed om at man i rugeperioden helst skal holde seg unna mye sukker, kaffe og cola om jeg ikke husker helt feil! Og ikke bade i basseng e.l. i dagene etterpå.

Jippi,så morrohar tenkt masse på deg i dag[;)]
Tenk snart er du igang tullemor

stoor klem;)

Hei! Så morsomt... nå ligger vi ganske så likt i løypa[:)] fikk tr i dag, og skal starte spray 20 dager fra nå av... regner med UL og uttak i begynnelsen av mai!! Vi har ikke vært inne til samtale med St.olavs. Tenkte at vi ikke trengte det, men det dukker jo titt og ofte opp litt spm likevel... slik som det du lurte på om spray og eventuell graviditet!

Du må holde oss oppdatert om hvordan det går etterhvert! Klem[:D]

ORIGINAL: Serene

Så bra da er du igang før du vet ordet av det[:D]
det går veldig fort det vil du merke snart [;)]

ORIGINAL: Angelicka24

Så bra at du fikk komme til så fort[:D] Herlig å få en sånn beskjed! Men det er som oftest i dagene mellom uttak og innsett man blir sykemeldt ja. Jeg var ikke det selv, men fikk beskjed om at man i rugeperioden helst skal holde seg unna mye sukker, kaffe og cola om jeg ikke husker helt feil! Og ikke bade i basseng e.l. i dagene etterpå.

Kaffe og cola er det ikke noe problem å holde seg unna, men hva regnes som mye sukker da?[8|] Heller ingen fare for at jeg kommer til å bade i basseng, men litt trening kan det nok bli. Skal i bryllup midt i rugetida dersom alt går som det skal, så da har jeg iallefall noe å se fram til utenom ruging![:)]

ORIGINAL: ~~Laila~~

Jippi,så morrohar tenkt masse på deg i dag[;)]
Tenk snart er du igang tullemor

stoor klem;)

så koselig, håper dere snart kommer igang også![:)]

ORIGINAL: wishingstar

Hei! Så morsomt... nå ligger vi ganske så likt i løypa[:)] fikk tr i dag, og skal starte spray 20 dager fra nå av... regner med UL og uttak i begynnelsen av mai!! Vi har ikke vært inne til samtale med St.olavs. Tenkte at vi ikke trengte det, men det dukker jo titt og ofte opp litt spm likevel... slik som det du lurte på om spray og eventuell graviditet!

Du må holde oss oppdatert om hvordan det går etterhvert! Klem[:D]

Gratulerer med TR dag selv om du hadde noen håp om at det klaffa på egenhånd. Iallefall greit at hu ikke lar vente på seg når man har oppstart å vente på! Blir spennende å følge med på deg. Ligger jo en stund foran meg du da... iallefall to uker.

Masse lykke til, hold oss oppdatert du også[:)]

Så kjekt at dere snart er i gang[:D][:D][:D]
Blir spennendes å følge med deg[:)]

Så bra dere fikk bli med på neste[:)][:)][:)] Nå er dere endelig i gang snart og det må gå veien nå[:)][:)][:)][:)] Kjempeglad for dere jeg[:)]

ORIGINAL: RANDÅLF

Så bra dere fikk bli med på neste[:)][:)][:)] Nå er dere endelig i gang snart og det må gå veien nå[:)][:)][:)][:)] Kjempeglad for dere jeg[:)]

Takk for det!! håper det blir deres tur snart også[:)]
TR skal være her om 12 dager om alt er som normalt, og da skal jeg ringe inn mensen å få oppstartsdato!!![:D]

Back
Topp