Tilbake fra kontroll

Tamiria

Forumet er livet
Da har jeg vært på kontroll. Urin,blodtrykk og blodprosenten var fin. Vektøkning 0.5kilo siden sist. Men, sf målet har begynt å flate litt vel mye ut. Lå helt på toppen på det grønnefeltet tidliger, når er det under gjennomsnittet. Lille i magen har heller ikke lagt seg i hodeleie, men ligger i tverrleie.[&:]
Kan det lave sf målet ha noe med at hun ligger i tverrleie å gjøre? Er i uke 32 og sf målet er på 29. Skulle jeg ha fulgt min kurve skulle det ha vært på ca 32-33.
Huff, kan ikke si jeg liker dette, for hun burde vel ha lagt seg med hodet ned nå? Og prøver de å snu babyer som ligger i tverrleie? Eller blir det automatisk ks da?

uffda.. skal du på vekstrestimering eller?

ang snuing så vet jeg ikke helt, men det skal ihvertfall gjøres på sykehuset for det er en viss risiko med det. men det er lenge til termin enda, så plutselig en dag snur hun seg vet du[:)] lurer på om jeg har hørt noe med at snuing ikke bør gjøres før nærmere termin også, fordi de kan ha en tendens til å snu seg igjen.. men jeg vet ingenting om dette egentlig altså. du kan jo nevne det for jordmor, hun har sikkert peiling[:)]

er vist god sjangs for at det snur seg når det ligger i sideleie. Det kommer nok til å gå helt fint :)

ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

uffda.. skal du på vekstrestimering eller?

ang snuing så vet jeg ikke helt, men det skal ihvertfall gjøres på sykehuset for det er en viss risiko med det. men det er lenge til termin enda, så plutselig en dag snur hun seg vet du[:)] lurer på om jeg har hørt noe med at snuing ikke bør gjøres før nærmere termin også, fordi de kan ha en tendens til å snu seg igjen.. men jeg vet ingenting om dette egentlig altså. du kan jo nevne det for jordmor, hun har sikkert peiling[:)]

Nei, ble ikke henvist til vekstestemering, men lurer på å gå på privat ul.[:)] Legen nevnte at dersom hun lå i tverrleie i uke 36 så ville jeg bli henvist til sykehuset. Men krysser fingrene for at hun snur seg.[:)]

ORIGINAL: *smiley86*

er vist god sjangs for at det snur seg når det ligger i sideleie. Det kommer nok til å gå helt fint :)

Ja, håper inderlig det.[:)]

Mitt sf-mål flata ut en del da han la seg med hodet ned,så det kan vel kanskje ha noe med det å gjøre. Fikk du ikke oppfølgingstime hos jordmor heller?

ORIGINAL: FjerneErna

Mitt sf-mål flata ut en del da han la seg med hodet ned,så det kan vel kanskje ha noe med det å gjøre. Fikk du ikke oppfølgingstime hos jordmor heller?

Går ikke til jordmor, kun til fastlegen min. Men i dag var jeg inne hos en vikarlege. Fikk ikke noen ekstra oppfølgingstime.

Jeg får signere denne, for det har jeg også blitt fortalt mange ganger. Snuppa lå lenge i sideleie her, men er nå godt festa med hodet ned [:D]

ORIGINAL: Tamiria

ORIGINAL: FjerneErna

Går ikke til jordmor, kun til fastlegen min. Men i dag var jeg inne hos en vikarlege. Fikk ikke noen ekstra oppfølgingstime.

Syns jeg leste jordmor jeg [8D] 

Vet ikke hva som er normalt ang snuing jeg, men har en vennine hvor babyen lå i tverrleie frem til uke 37, først da la babyen seg med hodet ned.

Siden du var hos vikar, er det noe mulighet for at hun målte sf-målet på en annen måte enn legen din har gjort? Om du er bekymra ville jeg ringt ned og bedt om en hurtigmåling neste uke, bare for å sjekke. [8|]

neida, de trenger ikke ha snudd seg med hodet ned enda..
min ligger i steleie.. eller gjorde allefall det da jeg var på UL i uke 32, men hun sa at de gjorde allefall ikke noe før uke 36, for de kan fortsatt snu seg..[:D]

snuppa her lå med rompa ned til uke 35+ no......... så de kan jo enda snu seg, og tror nok det lave sf målet kommer pga måten hun ligger på ja... fyller jo ut livmoren på en annen måte.. og ligger h*n i tverrleie i uke 36/37 er det noen sykehus som forsøker snuing, begynner fødselen og hun fremdeles ligger på siden blir det KS

SF-målet kan ha noe med hvordan mini ligger å gjøre... men hvis du er bekymret burde du få oppfølging!

Hun kan sikkert fremdeles snu seg. Fikk beskjed da jeg var på ekstra UL (uke 34) pga lite SF-mål at min lå med hodet ned, men fremdeles kunne snu seg flere ganger. Nå hos jordmor (uke 35) fikk jeg beskjed at hun hadde såvidt begynt å feste seg. Mitt SF-mål er forresten 28 nå i uke 35, men på ULen var visst alt helt fint. Et avvik på -7%, men det hadde visst ikke noe å si. Skulle bare følge med videre på veksten. Mye mulig at det var slik pga at hun ligger så langt nede hos meg, og det kan sikkert være grunnen til ditt SF-mål (leiet hennes).

Sign [:)]

Tusen takk jenter.[:)] Er litt mer rolig nå som jeg ser andre og har opplevd at lille lå i skrål/tverrleie på samme tidspunkt som meg, men som alikevel har snudd seg. Angående sf mål så er det nok en sammenheng her med leie til lille. Kommer nok til å avvente det hele frem til neste kontroll som er 8september. Satser på at hun har snudd seg rett vei innen da.[;)][:)]

ORIGINAL: hormonbomba*3

snuppa her lå med rompa ned til uke 35+ no......... så de kan jo enda snu seg, og tror nok det lave sf målet kommer pga måten hun ligger på ja... fyller jo ut livmoren på en annen måte.. og ligger h*n i tverrleie i uke 36/37 er det noen sykehus som forsøker snuing, begynner fødselen og hun fremdeles ligger på siden blir det KS

Ja, søster min som og venter små sa at det nok var en sammenheng mellom leie og sf målet. Var iallefall det hun hadde lest. Satser på at lille finner ut etter hvert hva som er riktig vei ut, og legger seg i hodeleie.[;)] Skulle det hele ende med at hun ikke snur seg, og de ikke klarer å snu henne på sykehuset så får det bare bli ks. Viktigste er jo at hun kommer ut på en trygg måte og ikke at jeg på død og liv skal føde vaginalt.[:)]
Men er mye mer rolig nå som jeg har lest at andre og har opplevd det samme, men at alt ordnet seg tilslutt.[:)]

Back
Topp