Til Thailand med baby - bilsete eller flyebaby?

Two way passer gjerne ikke før 1-1,5 år, det er viktig at hun rekker opp til selene. Men du får kjøpt komfortpute til two way som gir et par cm til hvis det bare er aaakkurat :) babystol kan fungere bedre, men spørs helt på størrelsen til mini :)
 
Takk for innspill! Jeg får teste litt Mi er 8,5 måned, vil tro hun muligens har nådd 7 kg nå, men ikke sikker, men hun er lang, har nok krysset 70 cm nå.

Vi drar når hun er 10 måneder og hun vil være 11,5 måned når vi drar hjem igjen. Så tipper hun ikke når 9 kg innen den tid. I så fall må hun sprette oppover på vekstkurven.

Ser nå at two way er fra 9 kg.
Vi må vel forholder oss til vekten setet er laget for? Kan de bli for lang for babysetene? :wacky:
Står det ikke at babysetet holder til 13kg?
Sånn som jeg har lest får ikke så små god stilling i two-way, men det er anbefalt reisesete for barn som har vokst ut av babysetet fordi den er lett å montere visstnok, lett i vekt (sikkert ift andre ne 2 seter) og har lite deler som kan gå istykker:
 
Two way passer gjerne ikke før 1-1,5 år, det er viktig at hun rekker opp til selene. Men du får kjøpt komfortpute til two way som gir et par cm til hvis det bare er aaakkurat :) babystol kan fungere bedre, men spørs helt på størrelsen til mini :)

Takk! Tipper vi havner i grenseland mellom setene når det gjelder høyde. Vekten for two way vil hun ikke nå.
 
Står det ikke at babysetet holder til 13kg?
Sånn som jeg har lest får ikke så små god stilling i two-way, men det er anbefalt reisesete for barn som har vokst ut av babysetet fordi den er lett å montere visstnok, lett i vekt (sikkert ift andre ne 2 seter) og har lite deler som kan gå istykker:

13 kg står det, ja, men ser i godkjenningen at det står «opp til 82 cm»:) Etter en rask test i setet passer det nå, hun har litt å gå på, så spent på om det passer om vél 3 måneder. Vi mangler visst beltefestet så får ikke tester ordentlig- må på leterunde:dead:
 
13 kg står det, ja, men ser i godkjenningen at det står «opp til 82 cm»:) Etter en rask test i setet passer det nå, hun har litt å gå på, så spent på om det passer om vél 3 måneder. Vi mangler visst beltefestet så får ikke tester ordentlig- må på leterunde:dead:
Hva mener du med leterunde etter beltefestet?
Trodde det bare var nyfødtinnlegg som var løst til babyseter jeg.

vet at ihvertfall cybex Aton m i-size skal gå til 87 cm. Går an å få kjøpt brukt også.
Har ikke reist med større sete, men ganske greit å reise med det lille selv om man har byttet til større sete hjemme
 
Hva mener du med leterunde etter beltefestet?
Trodde det bare var nyfødtinnlegg som var løst til babyseter jeg.

vet at ihvertfall cybex Aton m i-size skal gå til 87 cm. Går an å få kjøpt brukt også.
Har ikke reist med større sete, men ganske greit å reise med det lille selv om man har byttet til større sete hjemme

Jeg mener at skuldereselene ikke har noen fester. Vi mangler de to festene som er merket «2», de må være tatt av, går det an :confused: ? Har overtatt setet etter noen i familien så får høre med dem.

Virker bedre å reise med babysetet ja! Ser at det setet du har selges brukt, og hadde nok løst alle usikkerhetene. Men vi har alle rede 3 bilseter, og ingen bil, så det sitter litt langt inne i kjøpe et :D
EB65CBF8-FF54-46F1-8913-EB2695300CE7.jpeg
 
Jeg mener at skuldereselene ikke har noen fester. Vi mangler de to festene som er merket «2», de må være tatt av, går det an :confused: ? Har overtatt setet etter noen i familien så får høre med dem.

Virker bedre å reise med babysetet ja! Ser at det setet du har selges brukt, og hadde nok løst alle usikkerhetene. Men vi har alle rede 3 bilseter, og ingen bil, så det sitter litt langt inne i kjøpe et :D
Vis vedlegget 316590
Trodde ikke det var mulig å ta av de der, får jo ikke brukt setet uten dem siden man ikke får festet babyen.. rart
 
Trodde ikke det var mulig å ta av de der, får jo ikke brukt setet uten dem siden man ikke får festet babyen.. rart

Det er nok umulig, etter å ha undersøkt etter tips fra familien, finner vi festene under rompeputa. Herremadulla som vi har leita og dratt i dei selene uten å forstå noen ting. Blir litt flau:oops:
 
Det er nok umulig, etter å ha undersøkt etter tips fra familien, finner vi festene under rompeputa. Herremadulla som vi har leita og dratt i dei selene uten å forstå noen ting. Blir litt flau:oops:
Ikke tenk på det. Det er fort litt sånn med alt som er nytt
 
Ka
13 kg står det, ja, men ser i godkjenningen at det står «opp til 82 cm»:) Etter en rask test i setet passer det nå, hun har litt å gå på, så spent på om det passer om vél 3 måneder. Vi mangler visst beltefestet så får ikke tester ordentlig- må på leterunde:dead:

Vekstkurven hennes hittil han sikkert gi en indikasjon om babysetet passer på det tidspunktet:)

jenta mi har fulgt ganske gjennomsnittet i vekstkurva hele veien og kunne i teorien brukt babystol en god stund til, hun er 15 mnd. 10 kg og 79 cm:). (Husk at veksten slakket ned snart, vokser ikke like raskt på samme måte som de gjør den første tiden) tipper det er god sansynlighet for at du kan bruke babystolen:)
 
Og den puta du måtte lette på for å finne dem kan tas ut sånn at det blir bedre plass når babyen vokser
 
Babybilstol er enklere å reise med enn two way utifra hva jeg leser. Har bare erfaring med det selv.
Det er ekstremt enkelt å montere. Løft opp armlenet mellom vindus-og midtsetet (bilstol må stå ved vindu, ikke ved nødutgang, evt i midtsetet om det er de tre midtsetene i stort fly).
Sett bilstolen bakovervendt. Bruk flybeltet og tre fra hver sin side rett over stolen, i de holderne der man trer magebeltet når man beltemonterer i bil.
Legg ned armlenet igjen.
Satt mye mer behagelig med baby i bilstol ved siden av meg enn med en annen voksen....

har fløyet både SAS og Norwegian med Cybex Aton M i-size (har egen flygodkjenning). Mange babybilstoler har godkjenning for fly.
Tror ikke det er mange som ikke får plass uavhengig av de cm som står for avhenger av hvor det er målt etc.


Som det sies er det ikke nødvendigvis ved styrt største fordelen med bilstol er sikkerhetsmessig (men kan gjøre stor forskjell der og ift å bruke det babybeltet man får utdelt). Men ved turbulens er det enorm forskjell om den er kraftig.
Har lest at det i USA ikke er lov med de babybeltene vi er vant med at deles ut på fly i Europa.

flybaby kan forøvrig ikke brukes ved avgang, landing eller turbulens

Vet du om man MÅ ta opp armlenene for å montere og få plass til setet?

Vi flyr med Emirates hjem igjen, og kundeservicedamen var veldig opptatt av å gi oss seter med god benplass helt fremst i flyet. Frykter det er seter med vegg forran, og med armlener som ikke kan løftes opp.
 
Vet du om man MÅ ta opp armlenene for å montere og få plass til setet?

Vi flyr med Emirates hjem igjen, og kundeservicedamen var veldig opptatt av å gi oss seter med god benplass helt fremst i flyet. Frykter det er seter med vegg forran, og med armlener som ikke kan løftes opp.
Mener å huske det bare var enklere å komme til, men ikke noe must tror jeg. Dessuten kan det hende Emirates har bredere seter.
 
Back
Topp