Til termin, før eller etter?

De førstefødte i min familie kommer på termin. Så jeg har forhåpning om at dette skal skje med meg å[emoji3]
Menstermin er 24. Jan. Blir spennende å se om jeg blir flyttet på oul. Jeg er selv januarbarn, håper jeg får på termin, så jeg fortsatt er 32 år[emoji23]

Sist hadde jeg termin 2. Jan og aaaaaaalle rundt meg sa: ja du får knipe igjen til over nyttår, for det er ingen som vil ha bursdag i julen!
Fy søren så lei meg jeg ble av alle de kommentarene. Kjenner bare av å lese disse kommentarene at jeg blir litt trist. Hvorfor skal det være så gale i bli født i desember? Og når alle disse sa det så endte jeg opp på føden på selvelste julaften (10 dager før termin), men fødte morgenen 1. Juledag. Og det syns jeg ikke gjør noe i mitt hjerte i det hele tatt. Jeg kan uansett ikke bestemme hvilken dag jeg skal føde på. Min bror hadde bursdag dagen etter, 2. Juledag. Nå har terminen min blitt flyttet fra 5. Jan til 30. Desember og gruer meg til å høre alle de dumme uomtenksomme kommentarene. Har følelsen på at lillesøster kommer mellom 14 og 19 desember. Men hun kommer når hun selv vil. Det er ihvertfall sikkert... [emoji173] Hun er sterkt ønsket til verden uansett hvilken dag det havner på. Selvom jeg kommer til å bli lei meg hvis jeg går glipp av gutten min sin julaften og/eller bursdag i år...

Sist hadde jeg termin 2. Jan og aaaaaaalle rundt meg sa: ja du får knipe igjen til over nyttår, for det er ingen som vil ha bursdag i julen!
Fy søren så lei meg jeg ble av alle de kommentarene. Kjenner bare av å lese disse kommentarene at jeg blir litt trist. Hvorfor skal det være så gale i bli født i desember? Og når alle disse sa det så endte jeg opp på føden på selvelste julaften (10 dager før termin), men fødte morgenen 1. Juledag. Og det syns jeg ikke gjør noe i mitt hjerte i det hele tatt. Jeg kan uansett ikke bestemme hvilken dag jeg skal føde på. Min bror hadde bursdag dagen etter, 2. Juledag. Nå har terminen min blitt flyttet fra 5. Jan til 30. Desember og gruer meg til å høre alle de dumme uomtenksomme kommentarene. Har følelsen på at lillesøster kommer mellom 14 og 19 desember. Men hun kommer når hun selv vil. Det er ihvertfall sikkert... [emoji173] Hun er sterkt ønsket til verden uansett hvilken dag det havner på. Selvom jeg kommer til å bli lei meg hvis jeg går glipp av gutten min sin julaften og/eller bursdag i år...

Min eldste er født 20 desember og synes selv det er litt trist... folk sier fort "Gratulerer med dagen og god jul!" og gir ham en gave... I tillegg var han yngst i klassen og var derfor 5 år da han begynte på skolen... mens mange faktisk var nesten året eldre enn ham. Nå blir han 18 år og er den eneste i vennegjengen som ikke har sertifikat eller noe...

Sååå... OM det hadde vært opp til meg så hadde denne pent ventet inne til januar... men klart, kommer gullet før - så kommer gullet før... ;)

Min eldste er født 20 desember og synes selv det er litt trist... folk sier fort "Gratulerer med dagen og god jul!" og gir ham en gave... I tillegg var han yngst i klassen og var derfor 5 år da han begynte på skolen... mens mange faktisk var nesten året eldre enn ham. Nå blir han 18 år og er den eneste i vennegjengen som ikke har sertifikat eller noe...

Sååå... OM det hadde vært opp til meg så hadde denne pent ventet inne til januar... men klart, kommer gullet før - så kommer gullet før... ;)

Hvordan folk rundt velger å oppføre seg får være deres problem. Jeg har bursdag i midten av januar og har når jeg ble litt eldre og ønsket meg dyrere gaver fått sammenslått jul og bursdagsgave. Samme med min bror som har 2. Juledag.
Såklart kan det bli noen kjipe år der man er yngst. Men ikke alltid like kjekt å være eldst heller. Da resten ikke kan være med på det du har venter på lenge. Og etter jeg kom i 20 årene så festet alle masse i julen og var blakk i januar da jeg hadde bursdag og var ikke like giret på å finne på noe ekstra sprell. Så jeg er ikke helt enig der av egen erfaring :p
Meg og pappaen til våre er ihvertfall veldig bevisst på å gjøre forskjell på jul og bursdag her i huset :)
Syns folk husker det oftere i desember enn i januar. Men det er bare min erfaring :)

Satser på å føde til termin (8. januar) denne gangen. Sist gikk vannet 7 dager før termin, og akutt keisersnitt var et faktum med tvillingforløsning.
Storesøstrene ønsker helst at han blir født en annen dag enn 4. januar når de har bursdag ;)

Jeg SKAL gå på overtid denne gangen! Haha. Det er altfor spennende med termin 1.Januar :P Vil helst ikke føde i desember, for barnets del. H*n kan gjerne komme 2. Januar ;)

Sist fødte jeg 2 uker før termin og jeg var ikke forberedt på det. Datt på magen og måtte settes i gang på grunn av de var redd for at babyen hadde fått traumer. :confused:

Høper jeg kan gå til termin denne gangen, og går jeg over så gjør ikke det noe :p

Håper den kommer litt før termin, men ikke så lenge før da jeg helst ikke vil føde i desember.
Førstemann kom 5 dager over, andre kom akkurat i uke 37+0. Problemet er at jeg har en tendens til å få 3 cm åpning rundt uke 35, og jeg er redd for det samme igjen, for da blir babyen født i desember :p

Jeg fødte min datter på termin på julaften og det er den beste presangen vi har fått [emoji7][emoji7] samme sier alle i familien at de kunne okkje tenke seg en bedre julegave[emoji7][emoji7][emoji7]

Jeg fødte min datter på termin på julaften og det er den beste presangen vi har fått [emoji7][emoji7] samme sier alle i familien at de kunne okkje tenke seg en bedre julegave[emoji7][emoji7][emoji7]

Helt fantastisk [emoji173][emoji173][emoji173] det sier heldigvis alle i familien nå! Når babyen er der så er alt annet glemt! [emoji7][emoji7]

Førstemann kom 11 dager før termin [emoji4] Ho håper på at det blir termin som er 10.januar, siden ho har 10.august [emoji4]
Jeg håper han venter til over nyttår, men han er hjertelig velkommen uansett hvilken dag det blir [emoji4]
Jeg føler han kommer før [emoji4]

Back
Topp