Til moderator

Juliette

Forumet er livet
Dere er kjappe til å flytte tråder med temaer som har eget underforum. Og jeg lurer på om dere har tenkt på følgende:

Hvis man f.eks er alenemor, som meg, så kan det faktisk hende at jeg henvender meg til andre enn alenemødre og derfor vil lufte tankene mine inne på generell i stedet. På alenemorforumet er det stort sett brukere som er alenemødre, og hvis jeg ønsker svar fra andre, så får jeg jo som regel ikke det, med mindre noen er spesielt interessert i tema og klikker seg inn dit, eller ved en tilfeldighet klikker seg inn dit og leser tråden min.

Det samme gjelder alle andre tema som har eget underforum: At de fleste som klikker seg inn dit, gjør det fordi de av en eller annen grunn selv har en spesiell interesse for temaet, ellers gidder de ikke gå inn der.

Nå hadde jeg akkurat skrevet et lengre innlegg (tråd) som gjaldt bivirkninger av svineinfluensavaksinen, som ble flyttet fra generell til helse og velvære. På kort tid, fikk jeg flere svar på generell. På helse og velvære er det 1 bruker sist jeg sjekket, og ingen nye svar, selv om tråden nå har stått lenger der enn på generell. De som har tatt vaksinen, og er ferdig med evt bivirkninger, de har forståelig nok ingen trang til å gå inn på helse og velvære-sykdom med mindre de er spesielt interesserte i tema? Mange er nok ikke det lenger, da de er ferdige med bivirkningene og har lagt det bak seg. Mens på generell klikker de seg likevel inn på tråden min og svarer, da de likevel er på generell og kommer over noe de selv har vært borti.

Jeg opplever det som frustrerende og provoserende med denne konsekvente flyttingen. Det er på mange underforum nesten dødt, antakelig fordi de fleste ikke er interessert i dette ene temaet og kun det, og derfor heller holder seg på generell.

Jeg brukte ikke tid på å lage en lengre tråd for ikke å få respons, men for å få respons kjapt. Det får jeg ikke nå på helse og velvære, og jeg begriper ikke viktigheten av denne flyttingen. Det er demotiverende og jeg blir i grunn bare forbanna.

Håper dere endrer praksisen. Takk for ellers en super Babyverden.

Er helt enig med deg!

Og om det må flyttes.. så kan ikke trådene i alle fall få ligge der et døgn? Eller i alle fall noen timer..

Får så lite svar på underforumene.. og vi spør jo om ting fordi vi virkelig lurer.. og blir for teit å flytte de med èn gang! Dette er jo et forum hvor vi som foreldre-prøvere osv skal kunne lufte ting.. spørre om ting..

Men man får ikke respons på underforum!

Ja, vi er jo på diskusjonsforum fordi vi ønsker å diskutere, eller særlig utveksle tanker og erfaringer med hverandre. Forstår de ønsker liv i underforumet og derfor flytter, men hjelper det? Bruker vi underforumene noe mer? Kanskje en ide å ta en nærmere titt på hvilke underforum som er aktive og hvilke som ikke er det, og ikke for en hver pris holde liv i sistnevnte. Kjedelig å ikke få svar, ofte spør man jo når det virkelig gjelder, og jeg vet ikke hvor mange ganger generell da har hjulpet meg med raske, gode svar.

dytter jeg[;)]

Ikke for å forsvare flytting, men det er jo faktisk etter høylytte rop fra brukerne at bl.a konkurranse og svineinfluensa-tråder flyttes.

Syns fortsatt vi kunne fått et "siste innlegg"-forum, hvor alle tråder som får svar eller blir lagt ut ny kommer opp. Er slik på flere hobbyforum, og er kjempepraktisk. Da kommer tråder fra alle forum opp der, men postes der de skal være. Så holdes de som får svar oppe... [:)]

ja, dette har jeg også tenkt på flere ganger..

tråder som "hvor ofte har dere sex" osv ligger inne på eget underforum.
der inne er jeg ca annenhver mnd når jeg ikke har mer å lese på på generell og mine prøverforum,
og jeg tror at det er mennesker som er litt ekstra interessert som er der inne.
derav blir ikke svaret korrekt mener jeg [8|]

ORIGINAL: **Eggerøra**

Syns fortsatt vi kunne fått et "siste innlegg"-forum, hvor alle tråder som får svar eller blir lagt ut ny kommer opp. Er slik på flere hobbyforum, og er kjempepraktisk. Da kommer tråder fra alle forum opp der, men postes der de skal være. Så holdes de som får svar oppe... [:)]

Genialt[:D]

ORIGINAL: Durken

Ikke for å forsvare flytting, men det er jo faktisk etter høylytte rop fra brukerne at bl.a konkurranse og svineinfluensa-tråder flyttes.

Joa, skjønner folk er drittlei svineriet, konkurranser mm., men den flyttinga strekker seg langt utover det.

Tråder om svineinfluensa vil bli flyttet til "sykdom". Det er mulig å oppfordre folk til å gå inn på det aktuelle forumet/tråden. Denne flyttingen gjelder bare generelt. [;)]

Våre forumsregler.

enig, er skikkelig frustrerende. er bare innpå terminforumet mitt og generell for vil lese variert. gidder ikke fly inn på alle gudsforlatte underforum.

Hei Prikken! Takk for svar.

Jeg etterlyser ikke forumsreglene. Jeg vet hvor de er, jeg kjenner de.
Det jeg gjør her, er at jeg kommer med et innspill til reglene, og jeg håpet det var mulig å få en respons på selve innspillet.

Under forumreglene står det et sted noe sånn som "...forbeholder oss retten til, etter eget skjønn, å slette, flytte..."osv. Jeg hadde kanskje likevel håpet at dere er interessert i en dialog med oss brukere for å utvikle en best mulig Babyverden. En henvisning til reglene er for meg ikke en slik dialog. Når det er sagt, vet jeg det er et eget forum for å gi tilbakemeldinger på babyverden, som jeg ikke har brukt her. Grunn: Vil ha respons fra andre brukere også på det jeg tar opp.

Det er fint at vi på generell kan henvise til annet forum. Bra. Først må jeg bare lage et kart over alle underforum på bv som jeg kan henge opp over pc`en min. Kart og kompass[8D][:D]

noen teite flyttinger som er gjort:

noen lagde en tråd om vi syns smalahove så ekkelt ut når det ble servert...
og den havnet på matforumet.[&:]

og jeg lagde en tråd en gang der jeg spurte om hvilke hvitevarer folk hadde hjemme.
den ble flyttet til interiørforumet...[8|][8|]

Det burde bli tatt en seriøs opprydding i alle underforumene, det er så alt for mange av dem!
Kanskje folk hadde klart å finne igjen trådene sine da!

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

noen teite flyttinger som er gjort:

noen lagde en tråd om vi syns smalahove så ekkelt ut når det ble servert...
og den havnet på matforumet.[&:]

og jeg lagde en tråd en gang der jeg spurte om hvilke hvitevarer folk hadde hjemme.
den ble flyttet til interiørforumet...[8|][8|]

Hehe..Og jeg hasteetterlyste en paioppskrift jeg ville lage dagen etter til besøk som kom, slik at jeg kunne handle alle ingrediensene tidlig dagen etter. Blei flytta, fikk aldri svar og nå finner jeg den ikke igjen på matforumet. Er vel fjerna siden den er gammel og tom

hm, synes kanskje vi også må prøve å skjerpe oss og bli mer aktive på de andre underfoumene slik at man får svar på ting som hører til der.
[:)]
jeg for min del skjønner ikke hvorfor alt postes her på generell ( noe jeg så at jeg gjorde nå) [8D] (min tråd om kosthold)
men er jo fordi som dere sier at man aldri får svar på underforum- så jeg skal hvertfall prøve å ta meg i nakkeskinnet og bli mer aktiv der[:D]

Vel, jeg syns det er unødvendig mange underforum. Hvis det er sånn at vi må "skjerpe oss" for å få det til, så er kanskje ikke lysten der hos oss i utgangspunktet. Eller?[8|]

Denne hører vel til på underforumet: Tilbakemeldinger til Babyverden[:D]

http://forum.babyverden.no/tt.aspx?forumid=67

BV er kjent for sin "generelt" hvor man får kjappe svar... Får ikke kjappe svar inne på underforumene.

Jeg synes reglene som er skal bli omgjort litt, og så hellere reklamere for bv for det den er kjent for.. Nemlig et superaktivt "generelt"!

Jeg er selv en av de som er sååååå uendelig LEI tråder om det samme hele tiden, så muligheten er at man låser eller flytter repeterende spm i tråder.. Nå tenker jeg slik som; 5 tråder som omhandler svineinfluensaen så blir 4 av de flyttet, om de spm som er faktisk er så like at de HAR blitt svart på før.

Back
Topp