Til lesehester... Trenger boktips

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Tenkte jeg skulle begynne å lese litt...
Jeg er ingen lesehest, så jeg trenger å få anbefalt en lettlest bok som kan fenge meg.
Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter heller... Noen som har noen tips?

Og kanskje noen gode barnebøker til ei på 2 år også?

Millennium serien av Stieg Larsson! Umulig å legge fra seg når du først har kommet igang![:)]

ORIGINAL: Mamasan

jeg anbefaler stieg larsson-bøkene.. tror den første heter "menn som hater kvinner" og så finnes det 2 til. de er vanvittig spennende!!!!!!!!!!!! krim, men ikke sånn anne holt-krim om du skjønner hva jeg mener [;)]

sign! anbefales på det sterkeste. de to andre bøkene heter "Jenta som lekte med ilden" og " Luftslottet som sprengtes".

ellers anbefaler jeg "Drageløperen" og "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini 

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Parfymen! Romanen bak filmen.. Eg har ikkje sett filmen, men eg kan garantera deg at boko e skambra![:)]

Det er den om morderen?

Isåfall har jeg faktisk allerede satt den på lista mi...[8D]

ORIGINAL: Mamasan

ORIGINAL: *cookie*

ellers anbefaler jeg "Drageløperen" og "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini 

ja, men de er så fæle! spesielt den første... klarte nesten ikke lese den etter at jeg ble mamma jeg... men bra er de!

Ja, det er sant...de er ganske fæle[&:] 

Leste akkuratt mannen som elsket yngve.den syns jeg var ganske artig[:D]Overaskende slutt..

Ellers er tyskerunge(krim) ganske bra,husker ikke forfatteren,men det var ei svensk ei som har skrivd den hvertfall[8|]

Tviler på mine bøker er så interessange for andre. Men til jenta di vil jeg anbefale "trompet, den lille elefanten med det store temperanmanget". Eller fikk vi den gjennom go`boken kanskje? Ihvertfall B sin favoritt i tilleg til den "modige postpilot" og "lillebror på bussen", men er vel go`boken bøker det også er ikke helt sikkert.[8|]

ORIGINAL: lykkepillen

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Parfymen! Romanen bak filmen.. Eg har ikkje sett filmen, men eg kan garantera deg at boko e skambra![:)]

Det er den om morderen?

Isåfall har jeg faktisk allerede satt den på lista mi...[8D]

Filmen er kjempe bra, men har ikke lest boken. Skulle kanskje gjort det.[:D]

Driver og leser på Harry Potter nå..[:)]Har aldri sett noen av filmene, og interesserte meg heller ikke for historiene, før tanta mi anbefalte meg de når jeg var på jobb..Tiden gikk hvis det var stille..[:)]Og de fenger faktisk..[:)]
Akkurat lest ut ei bok som heter Maria, Maria også..Veldig spennende, og virkelighetsnært..[:)]
Gå inn på bokklubben.no, og les litt om div bøker..Kommer garantert til å finne noe du liker..[:D]

je driver med livsarven....det er jo sånn serie da, men den er superfengende.
jeg har aldri likt å lese bøker før je kjeda meg så fælt og kom over bok nr 1.....
og nå er je helt bitt av basillen.

*Drageløperen
*Tusen strålende soler
*Øya

"Øya" av Viktoria Hislop: Kjempefin
"Señor Peregrino" av Cecilia Samartin
"Sara" av Torill Brekke: Utrolig fin bok om den første jordmora i Ålesund
"Til min datter i Frankrike" av Barbara Keating

Alle disse er veldig lettleste og veldig fine!

I tillegg er jo alle krimbøkene til Henning Mankell veldig bra, Stieg Larssons bøker er jo et must.. "Ondskapens hjerte" av Cain er også utrolig spennende og grusom!

ORIGINAL: *cookie*

Det er fantastiske bøker!

Vil du ha lettleste og morsomme bøker så kan jeg foreslå Sammen og Sammen igjen. Siste Dans For Matilda er en utrolig fin bok(og nei den handler ikke om noen som dør av en sykdom som så mange andre bøker/filmer med lignende titler), jeg klarte ikke å legge den fra meg leste den vel ut på en dag eller så(lå på stranda og tørket tårer).

øya er fantastisk
drømmehjerte
alle twilight bøkene
shopoholiker bøkene (enkle greie og fengende)
er enig med helene harefrøken, siste dans for mathilda er en herlig bok
og en bok jeg leste for ikke så lenge siden, jeg vil synge deg stille sanger, den var utrolig nydelig

- Alt av Jo Nesbø
- Vindens skygge og Engelens spill av Carlos Ruiz Zarfonne
- Neshov-triologien til Anne B Ragde (hvis du ikke fulgte med serien på NRK)
- Alt av Marian Keyes (hvis du liker chiclit)

"Den Store Boken Om Onani og Hvilke Redskaper Som Kan Brukes Til Nevnte Formål"

Klassiker!

Er visstnok skrevet av ei her på bv, på grunnlag av en tråd laget for noe tid tilbake.

ORIGINAL: Gammonbaby

Klassiker!

Er visstnok skrevet av ei her på bv, på grunnlag av en tråd laget for noe tid tilbake.

Den diskusjonen tror jeg at jeg har gått glipp av.

ORIGINAL: Gammonbaby

Klassiker!

DA skal jeg ringe forfatteren tvert å spør hvor man får kjøpt denne boken.. Da jeg ikke fant den inne på haugenbok...

jeg liker ikke å lese bøker i det hele tatt. men har lest skadet og det er en utrolig bra bok. klarte ikke å legge den fra meg, men samtidig utrolig trist, skjønner ikke hvordan noen kan være så fæl med ett lite barn.

Back
Topp