Til legen imorgen

Jane2

Elsker forumet
Jeg skal til legen imorgen. Må jeg ha med morgenurin, eller kan jeg ta urinprøve når jeg kommer dit? Jeg har ikke time før kl.14. og skal på jobb først. Hvor gjør jeg av urinprøven imens hvis jeg må ha morgenurin? Må den oppbevares kjølig i så fall?
 
Jeg fikk beskjed om å ta med morgenurin. vet ikke om den skal oppbevares kjølig, men det er nok en fordel! [;)] Ring til legen og spør!
 
Lykke til hos legen da! [:D] 
 
 
morgenurin er vell å foretrekke, den skal oppbevares i kjøleskap om det overstiger, var det 4 timer ca? men det går ann å levere urinprøve tatt senere på dagen også...
 
ikke drikk så mye drikke med sukker i heller, det slår ut på testen.
 
ORIGINAL: Mo9c@86

Ta med morgenurin du men ikke sett den i kjøleskap. Urinen er jo varm når den er ferskt, så hvorfor skal man kjøle den ned?

Jeg brukte forresten bare å spare opp litt tiss til jeg kom dit så gikk det også bra! Men ikke drikk nå mye vann o.l. på jobb da!

 
Man skal kjøle ned urinen fordi dette stanser de prosessene som skjer i urinen ved romtemperatur. På denne måten kan man måle urinen slik den er når den kommer ut, isteden for å måle på alle de tingene som har blitt produsert (hovedsakelig bakterier) eller forsvunnet... [:)]
 
Back
Topp