Til hvem, og når, deler dere nyheten? ✨

Vi har ikke bestemt oss for når vi skal fortelle det, men regner med det blir etter otul som er i uke to 13+3 :love017
To venninner og en kollega som vet bare:smiley-ashamed004

Her har hele familien fått vite det, på begge sider!
Vi hadde bursdagsselskap for 7 åringen og mens han og de andre barna lekte en annen plass fant vi ut at det var like greit å bare få det overstått.
Kona til broren min hadde med noe gamle greier fra når jeg var liten, som jentene deres har brukt som utkledning. Og da sa hun "nå må dere få ei jente, sånn at det kan bli brukt videre!".
Så gikk det ei stund, jeg og mannen tekstet litt frem og tilbake, og jeg sa plutselig "du sa at jeg måtte få ei jente, men vi vet ikke hva det er enda".
Hele rommet ble stille :laughing002
Godt å få det sagt.
Sa det til ungene etterpå. Slik at de også vet det.
Og slik at det ikke tok oppmerksomheten bort fra bursdagsgutten :Heartblue

Vi bor langt unna familien, så lett å holde det for oss selv. Generelt venter vi til uke 12 etter ultralyd for å sjekke for kromosomfeil. Bare svigermor og mamma vet det for de var på besøk.

Kun mamma som vet. Kjenner ikke noe behov for å dele det med resten før etter OTUL og NIPT.

Mamma ble veldig glad da :Heartred

Fortalte det tidlig til ei god venninne som også er gravid, og uka etter til ei annen venninne som jeg er kollega med (jobber tett på hverandre). Har også fortalt det til alle kommende besteforeldre nå nylig.
Hadde tenkt vente med å fortelle det til resten av teamet på jobb til neste ultralyd (skal på en oppfølgingssjekk). Men er blitt delvis sykemeldt som påvirker vårt samarbeid en del, så kommer til å dele det på mandag på teammøte.
Litt skummelt å dele før vi føler det er mer sikkert at dette går bra.

Venter til påske før vi deler med øvrig familie, siden vi bor på et annet sted enn resten. Synes det er hyggelig dele ansikt til ansikt.

Så langt er det nå flere som vet.
Mine foreldre og hele svigerfamilien. En nabo som også er en venninne. Leder på jobb og en kollega. To jeg synger med + dirigenten.
To prester og en diakon.
Venter med å si noe til barna enda. Regner med vi sier noe etter toul for da har vi sikkert fine bilder å vise. Da får sikkert hele verden vite det også.

Fortalte det til sjefen i går, jeg sa jeg ikke ønsket at det skulle komme ut enda, men pga. det tar tid å opplære noen til å ta over for meg (og jeg ikke kan stå i akkurat de samme arbeidsoppgavene ut svangerskapet), synes jeg det var greit å si i fra tidlig så hun kan begynne å planlegge i det stille. :)

Vi ønsket å vente med å fortelle familie og barna til etter TOUL, men tror mine foreldre har skjønt tegninga siden jeg ikke drakk vin på en familiemiddag hos oss. Vi så på et nytt hus og de spurte om man kunne lage et fjerde soverom siden det var 3 nå :hilarious: Så spørs om vi bare skal være litt mer direkte neste gang vi møtes. Vi får se når vi sier det til barna,tenker fremdeles etter TOUL,øvrige venner og familie får også vite det da tror jeg

Jeg har en kjempe god venninne, som jeg har så lyst til å fortelle til… men de sliter sånn med å bli gravid. Utallige forsøk, altså virkelig utallige, med både donoregg og surrogat.
Surrogat og donoregg gjorde susen, og de han er nydelig gutt. Men de vil så gjerne ha søsken til han, og de prøver og prøver.
Også har du jeg, som blir gravid bare min samboer ser på meg. Som jeg selvsagt er kjempe takknemlig for! :Heartpink

Men jeg aner ikke hvordan jeg skal fortelle venninnen min at vi skal ha nr 4, når de akkurat så vidt klarte å få én.

Hadde tenkt å vente til etter tidlig ultralyd i uke 14 med å si noe til barna og familien, men det er fem og en halv uke til, og hun eldste har allerede stussa på at jeg ikke har vært på jobb på en uke.

Mange kollegaer vet det og broren min vet det. Skal på privat UL idag, og tror faktisk barna skal få vite om det idag hvis alt ser fint ut. De trenger å vite hvorfor jeg er i dårlig form og hvis ting skulle det gå galt så orker jeg ikke holde det skjult for dem. De er store da, blir 9 og 11 år i år.

Hadde tenkt å vente til etter tidlig ultralyd i uke 14 med å si noe til barna og familien, men det er fem og en halv uke til, og hun eldste har allerede stussa på at jeg ikke har vært på jobb på en uke.

Mange kollegaer vet det og broren min vet det. Skal på privat UL idag, og tror faktisk barna skal få vite om det idag hvis alt ser fint ut. De trenger å vite hvorfor jeg er i dårlig form og hvis ting skulle det gå galt så orker jeg ikke holde det skjult for dem. De er store da, blir 9 og 11 år i år.
Mine virker til å leve så i sin egen verden at de ikke her lagt merke til at jeg ikke er på jobb og alltid har en bøtte i nærheten.
Men om de begynner å lure så sier jeg nok noe også. Måtte fortelle dem at jeg mistet sist for da måtte jeg jo frem og tilbake til lege og sykehus flere ganger.
Jeg venter litt nå for å ha bilder jeg kan vise hvor de ser at det er et barn inni der, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge.

Ja… da her min mor fortalt det til min søster. :rolleyes:
Får ta det som om hun faktisk ble glad allikevel siden det var lite entusiasme å hente da hun fikk vite det selv.

Er så usikker på når og hvordan vi skal fortelle. Er rundt 8+5 i dag og har sett at alt er bra med lille. Blir første barnebarn på begge sider, så vil gjøre det fint. Samtidig er både mine og hans foreldre skilt, så er altså mange «hjem» og fortelle til og vil gjøre det i «riktig» rekkefølge… blir nok å vente til første kontroll på sykehuset om en uke, men hvordan skal det gjøres?! :oops:

Fortalte det til enda en god venninne i dag! Så koselig! Hun og samboeren ble så glad på våre vegne :love017

Vi fortalte det til datteren vår på 7 i helgen, og hun gråt av glede ❤️ Det var så fint, hele øyeblikket. Hun hoppet i armene mine og gråt, og sa dette var det største ønsket hennes i hele verden, og at endelig skjedde det at hun fikk søsken. Etterpå fikk hun stolt ringe til hele familien og dele nyheten om at hun skal bli storesøster.

Er så utrolig stolt av jenta vår, som er så raus, varm og omsorgsfull ❤️ Hun kommer til å bli en så utrolig god storesøster. Hver dag siden, så spør hun meg om hvordan det går med magen og babyen. Jeg blir helt rørt av hvor mye omsorg det er mulig å ha i en så liten kropp.

Foreldrene våre og min søster fikk vite det etter første ultralyden i uke 6. Barna vil jeg helst vente til etter NIPT med å fortelle, men tror nok kanskje det ikke går hvis det tar så lang tid å få svar og sånt.
Vi fortalte flere i uke 8 etter UL da, inkludert barna. Det er tross alt stor sannsynlighet for at alt går bra etter NIPT også. Det er flere som vet i omgangskretsen, men det er ikke offisielt der ute enda. Jeg vil helst vente med å fortelle på jobben til etter påske for jeg vil få med meg de prosjektene jeg kan.

Fortalte det til familie, nærmeste venner og kollegaer i uke 12, etter TOUL. Vi har fortsatt ikke fortalt det til «offentligheten», tenker det venter på seg til NIPT resultatet kommer tilbake. Men nå begynner magen å vokse fort, så det er ikke en lett holdt hemmelighet lenger

Vi fortalte flere i uke 8 etter UL da, inkludert barna. Det er tross alt stor sannsynlighet for at alt går bra etter NIPT også. Det er flere som vet i omgangskretsen, men det er ikke offisielt der ute enda. Jeg vil helst vente med å fortelle på jobben til etter påske for jeg vil få med meg de prosjektene jeg kan.
Synes det var vanskelig å finne tidspunkt å informere nærmeste leder. Nettopp fordi jeg ikke vil gå glipp av noe på jobb. Men jeg har hatt så mye hjemmekontor og rare arbeidstider pga kvalme, at jeg til slutt informerte han på mandag. Han var glad på våre vegne, og startet arbeidet med å finne en erstatter allerede, og han forsikret meg om at det ville være jobb til meg når jeg kom tilbake, at jeg var viktig for bedriften. Så det føltes bra! Samtidig som jeg vet vi står i en stor endringsprosess der jeg har fått tatt en stor del, og nå er redd jeg ikke får være med på videre.

Har fortalt det til de fleste nå føler jeg. Men faktisk ikke til nærmeste famile, utenom de som skal bli storesøsken.
Har lyst til å si det ansikt til ansikt, men har liksom ikke passet enda :laughing002
Sjefen vet, ungene vet, noen kollegaer vet, de aller fleste vennene våre vet.

Søsteren min og et par venninner har visst det like lenge som meg (moralsk støtte). Vi endte med å si det til kjernefamiliene våre på 9+4. Da hadde vi hatt to gode ultralyder. Vi planlegger ikke å si det til øvrig slekt før vi har OTUL og fått svar på NIPT testen. Så kanskje rundt påske en gang.

Back
Topp