Til hvem, og når, deler dere nyheten? ✨

Jeg lurer litt på hvem du er, siden vi begge bor i samme by :hilarious: Men det trenger du ikke fortelle! Bare gøy at flere i området har termin i oktober :love017

Jeg klarer egentlig ikke la være å fortelle søsteren min og mamma ting, men nå har det vært så mye med broren min at jeg ikke orker prate mer en nødvendig med de alle 3. Yngste broren min skal bli pappa for første gang i mai og han fikk vite det, han lovte å ikke fortelle noen andre :D

Det er jo så spennende med denne reisen frem til termin. En blir både utålmodig, lei, glad og forventningsfull, så bare kjekt å dele med noen :Heartred
Haha, er litt nysgjerrig selv, teknisk sett er jeg er/bor jeg utenfor Molde, men er jo en liten by og har jo vært der mye oppigjennom. Så er litt sånn, huh lurer på om vi har felles beskjente :hilarious:

Haha, er litt nysgjerrig selv, teknisk sett er jeg er/bor jeg utenfor Molde, men er jo en liten by og har jo vært der mye oppigjennom. Så er litt sånn, huh lurer på om vi har felles beskjente :hilarious:
Ja, jeg bor også utenfor :hilarious: Men har bodd i byen i 12 år, så godt mulig vi har felles venner og bekjente :D

I utgangspunktet vil eg gjerne vente litt med å røpe nyheita, men kjenner eg blir heilt ør i hovudet av tenke ut korleis eg skal klare å unngå at folk merker at eg ikkje er på jobb :happy090 pga arbeidssituasjonen går eg ut på svangerskapspenger om eit par dagar (4+2), og er usikker på kor lenge eg klarar å halde det hemmeleg at eg går heime…:smiley-ashamed004

Familiane og dei næraste venene våre fekk vite det ganske tidleg med førstemann, og ‘’resten’’ fekk vel vite det rundt veke 12:happy:

Jeg har bestemt meg for at familie (utenom ene broren min da) skal få vite det etter otul. Vil først vite at alt er som det skal med lille spiren også vil jeg ha bilde av barna med tekst på t-skjorte og ul bilde :love017

Skal fortelle 2 kollegaer i morgen :love7
Gleder meg. De er så gode, og jeg setter så stor pris på dem!
Er jo bare ringevikar, men merker at jeg har blitt skikkelig godt tatt imot på deres avdeling i bhg :Heartred
De fortjener å vite hvorfor jeg gjesper hele dagen :laughing002

Vi ventar med å fortelle til veke 12 og UL :) Har dog fortalt barselgruppa mi som eg har med forrige. Det blir to tette her, så det blir spennande!
Ganske sikker på at familien kjem til å le seg ihel.. Vi skulle absolutt ikkje ha fleire :laughing025. Vi har altså 4 mitt,dine, vårt frå før.

Men! Det kriblar etter å fortelle søstra mi!!

Mamma fikk vite det samme dag som positiv test, i dag har jeg fortalt det til bestevenninna mi som er jordmor :love7 blir mitt første barn, så betryggende å ha hun igjennom alt. Resten får vite senere når vi ser at alt går bra.

Sagt det til lærer pga mange aktive fag og gud vet hvordan det kommer til å gå fremover, så greit å bare få det unnagjort.

Håper virkelig at samboer sier det til sin familie snart, vi kommer fra ett lite sted, og er så mye jeg må begynne å justere på som folk vil lure på (treningsmendge o.l). Vet det er tidlig og folk kan få tro hva de vil, men blir beskymra om de får vite det med andre med ett uhell liksom.

Så langt er det kun mannen som vet. Det gikk ikke bra forrige gang så tør ikke helt fortelle noe enda. Mulig jeg sier noe til svigers når jeg føler meg bedre. De er flinke til å støtte om det ikke går veien. Mine foreldre er derimot ikke det og jeg fikk nesten kjeft av min mor forrige gang.

Så langt er det kun mannen som vet. Det gikk ikke bra forrige gang så tør ikke helt fortelle noe enda. Mulig jeg sier noe til svigers når jeg føler meg bedre. De er flinke til å støtte om det ikke går veien. Mine foreldre er derimot ikke det og jeg fikk nesten kjeft av min mor forrige gang.
Kjenner til det!
Vi har egentlig lyst å fortelle til mine svigerforeldre, men venter litt til. De er støttende og gode :Heartred
Mine foreldre vil vi helst ikke fortelle at vi venter nr 3, for vi vet at de kommer til å synes det er "dumt". Det gikk VELDIG dårlig med meg etter nr 2 kom.
Men vi er på en helt annen planet nå, enn vi vår når nr 2 kom. Så vi mener at vi er sterke nok og kloke nok til å se om det går galt igjen :Heartred

Svigerforeldrene mine også er gull! De er så støttende og trygge. Det er egentlig faren min også, men min mor er litt fraværende. Hun har møtt 1 åringen min 3-4 ganger og hun bor 20 minutter unna. Det er egentlig ikke noe med moren min, hun har veldig lyst. Men hun er syk og kommer seg ikke ut (har et veldig sært og dårlig forhold til broren min som fremdeles bor hjemme, som kontrollerer alt). Men vet det kommer et "neei, ikke enda et barn? Hvordan skal dere klare det da?" Fra både faren og moren min (de er skilt). De mener alt mulig og er ganske negative

Fortalt foreldrene mine og søskna mine, vi er veldig nære. Venter til etter OTUL og nipt-svar før vi forteller barna, har vært igjennom en MA i uke 10 fra før og ungene tok det tungt.

Hadde planlagt å ventet til uke 12, men et par nære har allerede fått vite det. Siden dette er første gang jeg går gravid, så fortalte jeg det tidlig til min søster som har 3 barn selv. Min samboers bror + kjæreste har fått vite det også, i og med at vi alle jobber sammen og de har en 1 åring, så det er greit med litt støtte og tips underveis.
Håper vi klarer å holde det skjult for resten en stund til, men i min jobb kan det bli vanskelig. Jeg har en veldig fysisk jobb som krever god helse, så om helsen blir for dårlig, ja da kan mange fort begynne å mistenke noe :bag:

Eneste som vet utenom jeg og mannen, er en kollega. Men hun fortalte meg at hun er gravid, typ 2 uker lengre på vei enn det jeg er, så da ble det så unaturlig å liksom skulle skjule det, når hun var så åpen med meg.

Ellers venter vi nok en god stund med å fortelle noen andre. Har en veldig god venninne som sliter sånn med å få barn, at jeg gruer meg skikkelig til å fortelle henne at vi skal ha nr 4. Jeg vet hun kommer til å ta det tungt.
Ellers kommer svigers til å bli kjempe glade! Ungene kommer til å bli super glade!
Også får vi se hva min far sier da. Jeg tror han mener at jeg/vi burde stoppet etter 1-2.
MEN det skal sies, han er en super morfar, og selv om han ikke i starten av forrige svangerskap var så positiv, så er han og småen bestevenner :Heartblue og har hatt kjempe fin kontakt helt fra starten av.
Men ja, litt for spent på hva han sier denne gangen.
Min mor hadde vært over seg av glede, men hun er ikke her lengre dessverre :sorry:

Har sagt det til min ene bror (de venter i sommer), de nærmeste venninnene som jeg snakker daglig med, og sjefen. Er delvis sykemeldt så syntes det var lettere å få tilrettelegging jeg trengte når sjefen viste hva det var.
Skal fortelle til nærmeste familie etter tidlig ultralyd på mandag, om det er noe å fortelle. Har hatt to SA i høst som min mor tok veldig tungt. Så tenkte å ikke gi henne nyheten før jeg ser hjerteslag.

Både familie og venner har fulgt meg gjennom 3 spontanaborter i høst, og de gleder seg så på våre vegne at nærmeste venninner har fått vite, samt min farmor og mine foreldre. Men mangler fortsatt svigers osv. usikker på når det blir.

Blåser liv i denne igjen.
Vi ble enige om å vente til uke 12 pga risiko for SA. Nå ser det ut til at vi er mer enige om å vente til NIPT resultat før vi forteller det. Er vi heldig kommer resultatet da jeg er rundt uke 12, noe som passer veldig fint da jeg har bestilt meg tur hjem til Norge.
Planen er å fortelle nyheten fjes til fjes. Så håper inderlige resultatet kommer i tide.
Nå er det et par nære venner som allerede vet, og hele svigerfamilien er mistenksomme, men det føles feil å fortelle det nå før NIPT resultatet når vi likevel har ventet nå til uke 10

Foreldrene våre og min søster fikk vite det etter første ultralyden i uke 6. Barna vil jeg helst vente til etter NIPT med å fortelle, men tror nok kanskje det ikke går hvis det tar så lang tid å få svar og sånt.

Back
Topp