LilleMyen84
Blir kjent med forumet
Hvordan låg babyen i forhold til kurven på gravid skjemaet, og hvor stor var babyen ved fødsel? Stemte d?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva har d å si for han her som ligger UNDER streken da? Ingen verdens ting? Tror selv jeg får en kjeeeempe baby vettu ..haha.. å selv er jeg ikke så stor, å var veldig liten da jeg selv var født, faren var akkurat i gjennomsnitt...Lå midt på streken hele veien, veide 3285 ved fødsel.
Har forstått det slik at sf-målet ikke trenger si noe om størrelsen på babyen. Leie, mengde fostervann osv spiller også inn på målet.
Så lenge babyen følger kurven sin og ligger innefor normalområdet vil jeg tro alt er fintHva har d å si for han her som ligger UNDER streken da? Ingen verdens ting? Tror selv jeg får en kjeeeempe baby vettu ..haha.. å selv er jeg ikke så stor, å var veldig liten da jeg selv var født, faren var akkurat i gjennomsnitt...
Er ikke jordmor her dessverre, her må vi klare oss med legen :/ jordmora som var her gikk av med pensjon i fjor, å de har ikke fått tak i ny...Så lenge babyen følger kurven sin og ligger innefor normalområdet vil jeg tro alt er fintnoen bærer babyen langt inn og får dermed små sf-mål, andre bærer langt ut og får høye mål. Du kan jo høre med jordmor på neste kontroll om du er bekymret? Jeg er ingen ekspert altså, men har forstått at sf-målet ikke trenger si noe om størrelsen på babyen.

Alt er nok helt fint og så lenge de følger kurven er det nok ingen grunn til bekymringEr ikke jordmor her dessverre, her må vi klare oss med legen :/ jordmora som var her gikk av med pensjon i fjor, å de har ikke fått tak i ny...
Har tatt d opp med legen, men hun sier att så lenge han ikke plutselig gjør ett kjeeempe hopp opp eller ned, så er d ingen grunn til bekymring.. ligger bittelitt under kurven, å d har han gjort hele tiden. Er ikke så kjenpe giiiger selv heller syns jeg, og har bare 45 dager igjen..
Hva har d å si for han her som ligger UNDER streken da? Ingen verdens ting? Tror selv jeg får en kjeeeempe baby vettu ..haha.. å selv er jeg ikke så stor, å var veldig liten da jeg selv var født, faren var akkurat i gjennomsnitt...
Hvordan låg babyen i forhold til kurven på gravid skjemaet, og hvor stor var babyen ved fødsel? Stemte d?
Hvor finner jeg dette?Lå litt over streken sist, lillemor var 3236 når hun kom 39+2.Har du prøvd å legge inn målene i st.olavs app, evt i kurven på det nye helsekortet? Jeg ligger godt over streken på helsekortet, men i den nye kurven i appen ligger jeg nærmere streken.
Appen heter symfyse-fundus.Hvor finner jeg dette?![]()
Eneste gang det kan være et stort hopp bed er om hodet er festet, eller babyen har lagt seg ned i bekkenetEr ikke jordmor her dessverre, her må vi klare oss med legen :/ jordmora som var her gikk av med pensjon i fjor, å de har ikke fått tak i ny...
Har tatt d opp med legen, men hun sier att så lenge han ikke plutselig gjør ett kjeeempe hopp opp eller ned, så er d ingen grunn til bekymring.. ligger bittelitt under kurven, å d har han gjort hele tiden. Er ikke så kjenpe giiiger selv heller syns jeg, og har bare 45 dager igjen..