Til flergangsfødende

LilleMyen84

Blir kjent med forumet
Hvordan låg babyen i forhold til kurven på gravid skjemaet, og hvor stor var babyen ved fødsel? Stemte d?

Lå midt på streken hele veien, veide 3285 ved fødsel.

Har forstått det slik at sf-målet ikke trenger si noe om størrelsen på babyen. Leie, mengde fostervann osv spiller også inn på målet.

Lå midt på streken hele veien, veide 3285 ved fødsel.

Har forstått det slik at sf-målet ikke trenger si noe om størrelsen på babyen. Leie, mengde fostervann osv spiller også inn på målet.
Hva har d å si for han her som ligger UNDER streken da? Ingen verdens ting? Tror selv jeg får en kjeeeempe baby vettu ..haha.. å selv er jeg ikke så stor, å var veldig liten da jeg selv var født, faren var akkurat i gjennomsnitt...

Hva har d å si for han her som ligger UNDER streken da? Ingen verdens ting? Tror selv jeg får en kjeeeempe baby vettu ..haha.. å selv er jeg ikke så stor, å var veldig liten da jeg selv var født, faren var akkurat i gjennomsnitt...
Så lenge babyen følger kurven sin og ligger innefor normalområdet vil jeg tro alt er fint :) noen bærer babyen langt inn og får dermed små sf-mål, andre bærer langt ut og får høye mål. Du kan jo høre med jordmor på neste kontroll om du er bekymret? Jeg er ingen ekspert altså, men har forstått at sf-målet ikke trenger si noe om størrelsen på babyen.

Så lenge babyen følger kurven sin og ligger innefor normalområdet vil jeg tro alt er fint :) noen bærer babyen langt inn og får dermed små sf-mål, andre bærer langt ut og får høye mål. Du kan jo høre med jordmor på neste kontroll om du er bekymret? Jeg er ingen ekspert altså, men har forstått at sf-målet ikke trenger si noe om størrelsen på babyen.
Er ikke jordmor her dessverre, her må vi klare oss med legen :/ jordmora som var her gikk av med pensjon i fjor, å de har ikke fått tak i ny...
Har tatt d opp med legen, men hun sier att så lenge han ikke plutselig gjør ett kjeeempe hopp opp eller ned, så er d ingen grunn til bekymring.. ligger bittelitt under kurven, å d har han gjort hele tiden. Er ikke så kjenpe giiiger selv heller syns jeg, og har bare 45 dager igjen..

Lå sist svangerskap øverst på den grønne streken, fikk en gutt på 4075 gram. Gikk helt superfint ;) Ligger på lignende sf-mål denne gangen også. Men som BMC sier, er det forskjellig hvordan vi bærer babyen :happy:

Er ikke jordmor her dessverre, her må vi klare oss med legen :/ jordmora som var her gikk av med pensjon i fjor, å de har ikke fått tak i ny...
Har tatt d opp med legen, men hun sier att så lenge han ikke plutselig gjør ett kjeeempe hopp opp eller ned, så er d ingen grunn til bekymring.. ligger bittelitt under kurven, å d har han gjort hele tiden. Er ikke så kjenpe giiiger selv heller syns jeg, og har bare 45 dager igjen..
Alt er nok helt fint og så lenge de følger kurven er det nok ingen grunn til bekymring :)

Jeg ligger også under streken, helt nederst på den grønne kurven. Viss du forstår. Men jeg var på 3d ultralyd i uke 27, og mini ble da målt til over gjennomsnittet. Og jeg ligger fortsatt under streken på målene hos jordmor nå i uke 34. Så tror det er hvordan er bærer og hvordan mini ligger;)

Lå litt over streken sist, lillemor var 3236 når hun kom 39+2. :) Har du prøvd å legge inn målene i st.olavs app, evt i kurven på det nye helsekortet? Jeg ligger godt over streken på helsekortet, men i den nye kurven i appen ligger jeg nærmere streken.

Hvordan låg babyen i forhold til kurven på gravid skjemaet, og hvor stor var babyen ved fødsel? Stemte d?

Jeg lå helt i overkant på det grønne feltet på skjemaet. Ungen ble estimert til å bli ca 3,6 men var 3315 :) men kom 6 dager før termin da.
Denne gangen er jeg også helt o overkant på skjemaet men tenker ikke så mye på det ;)
Er jo hodet det kommer an på uansett. Er det som er vondt å få ut.

Lå litt over streken sist, lillemor var 3236 når hun kom 39+2. :) Har du prøvd å legge inn målene i st.olavs app, evt i kurven på det nye helsekortet? Jeg ligger godt over streken på helsekortet, men i den nye kurven i appen ligger jeg nærmere streken.
Hvor finner jeg dette? :)

Lå helt øverst på det skraverte. Var 4025g og 54 cm! Spent nå. Denne ligger helt nederst i det skraverte:p

Låg litt over og under gjennom mine to forrige svangerskap, han første var 4760 g, nr 2 var 4620 g. Jeg er normalvektig, ca 65 kg til vanlig, aner ikke hvorfor jeg har fått så store barn..;)

Jeg ligger over og har ligget der hele veien, men bebisen min er liten og har avvik i vekst så den kurven har ingenting å si. Alle bærer forskjellig, forskjell på mengde fostervann ++.

Lå laaaangt over streken. Men hadde mye fostervann fant de ut. Hun veide 3830 men ble veiet 4 ganger da hun virkelig ikke så sånn ut. Tung på vekta ;) Så pluss 10

Eneste gang det kan være et stort hopp bed er om hodet er festet, eller babyen har lagt seg ned i bekkenet:-) men det følger legen med på vil jeg tro! Når babyen legger seg til rette blir kurven gjerne litt flat:-)

Låg øverst innafor normalområdet heile svangerskapet sist, og gjer også det denne gongen. Storesyster var 2980g og 47cm født to veker før termin. Lillesyster er anteke å være litt større, truleg rundt 3500 til termin. Så størrelsen på babyen hadde ingenting å seie for at mitt SF-mål er/var høgt. Er nesten 180cm lang og har grundt bekken i følge jordmor, ho seier det kan ha noko med målinga å gjere.

Lå under den røde streken sisst og fikk beskjed om at jeg kom til å få en liten baby men han som kom ut var 4015gr. Er spent på hvor stor denne gutten blir, er med ny mann. Ligger både under og over streken denne gang.

Back
Topp