Til dikka som har født: Tips til fødebaggen?

• Trådstarter Trådstarter EJ
  • Opprettet Opprettet
Sniker fra juni14, og legger til at det beste jeg hadde med meg ved forrige fødsel var mykt toalettpapir og sko/crocs til å ha på i dusjen .. Kunne ikke klart meg uten ...

Sniker fra juni14, og legger til at det beste jeg hadde med meg ved forrige fødsel var mykt toalettpapir og sko/crocs til å ha på i dusjen .. Kunne ikke klart meg uten ...
*pakker ned lambi* :)

Hvor lenge lå dere førstegangsfødende på sykehuset?

Lå i tre netter sist, men kunne kanskje dratt etter to. Men føder på lokalsykehus, så så lenge det er plass får man bli så lenge man syns det er nødvendig :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvor lenge lå dere førstegangsfødende på sykehuset?
Jeg lå to netter :) Han kom halv 5 om morgenen så følte jeg hadde vært der ganske lenge. Hehe. Mitt beste tips er å bli til amminga sitter, hvis du skal amme da ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ville hatt med flere bukser. Brukte sykehusskjorter- men greit å ha bukse. Og plutselig er det litt blod feks...

Jeg lå to netter :) Han kom halv 5 om morgenen så følte jeg hadde vært der ganske lenge. Hehe. Mitt beste tips er å bli til amminga sitter, hvis du skal amme da ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her får man ikke velge, går alt bra blir du sendt hjem 2-4 timer etter fødsel.

Åja. Så om du ikke har sovet på to døgn og har normalt med litt rifter osv og lang reisevei så er det bare å komme seg hjem? Huff...

Jepp, men jordmora kommer hver dag de neste 8 dagene (eller noe sånt, i hvertfal hyppig).
Samt du har en hotline tlf du kan ringe hele døgnet.

Nå bor vi 3-5 km unna, man må allikevel kjøre til barselhotellet her, samt ta med alt av klær til babyen og dyne.
Da kan jeg likså godt dra hjem for min del.

Hadde med ammeputa, den har vært gull verdt! Småsnacksen kom godt med både under en laaaaang fødsel og i dagene etterpå. Er ikke alltid tørre skiver er det som frister mest! Vannflaska og lypsylen er et must have! Jeg har pakket alt for mye klær. Hadde med ørten truser og 4 bukser i tilfelle jeg skulle blø mye, men blødde kun masse første dagen.. Men slikt vet man jo ikke på forhånd. Gla jeg hadde med klær til mini, sykehusklærne var store og upraktiske.. Sutt har og kommet godt med!

Back
Topp