Til dere te-eksperter

Canidra

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerbarna 2019
Hei dere, tenker litt angående te og koffein.

Jeg drikker veldig lite te til vanlig, men midt i krisa av en vond hals har jeg slukt noen kopper med grønn te, honning og sitron i håp om litt bedring. Jeg vil jo ikke drikke noe med koffein i om jeg kan la være - så slo det med plutselig at det kanskje er koffein i de fleste typer te?

Prøvde å lese på pakningen om det stod noe om koffein, men fant forbausende lite. Og det kan jo bety to ting; enten er det ikke koffein i den, eller så er det ikke opplyst om det.

Så for dere som vet: Lipton Green Tea - er det koffein i denne? Og om så - hvor finner jeg koffeinfri te?

Det er koffein i grønn te, men mye mindre enn i svart te. Koffeinfri te får du i velassorterte matbutikker og helsekost butikker.

Man skal forøvrig være litt forsiktig med grønn te også.

Hei dere, tenker litt angående te og koffein.

Jeg drikker veldig lite te til vanlig, men midt i krisa av en vond hals har jeg slukt noen kopper med grønn te, honning og sitron i håp om litt bedring. Jeg vil jo ikke drikke noe med koffein i om jeg kan la være - så slo det med plutselig at det kanskje er koffein i de fleste typer te?

Prøvde å lese på pakningen om det stod noe om koffein, men fant forbausende lite. Og det kan jo bety to ting; enten er det ikke koffein i den, eller så er det ikke opplyst om det.

Så for dere som vet: Lipton Green Tea - er det koffein i denne? Og om så - hvor finner jeg koffeinfri te?

Hvit te er vel koffeinfri (har ikke googlet).

Men jeg hadde en hvit te med fennikel, noe jeg også unngår for sikkerhets skyld.

Mye å passe på, både koffeininntak, diverse urter osv.

Vil anbefale å google ingredienser, rett og slett:)

Jeg drikker stort sett Pukka :-) Bortsett fra noen få unntak er alle koffeinfrie. Står bak på pakken, så man slipper å lure.

Back
Topp