Til dere som venter nr 4

mommsi

Flørter med forumet
Hvordan er formen? Jeg ble sykmeldt nå, rett og slett fordi jeg er sliten og trøtt. Føler på meg at jeg MÅ tilbake på jobb, men må jeg egentlig det? Det skal jo fungere her hjemme også, og har jo tre barn hjemme som krever mye.

Venter ikke #4 (som jeg vet da, det kan jo være tvillinger ;) )

Men jeg er 100% sykemeldt! Jeg funker IKKE!! helgene og ettermiddagene er tunge med to små, huset ser ut som en flyktningeleir og jeg sliter enormt med formen, og samvittigheten for de to små :( Mannen prøver det han kan med å jobbe 100%, studere 100% være 100% pappa og mamma og husmor :( Men nå tror jeg vi må krype til korset å leie inn noen til å vaske hjemme! Et sted trenger vi hjelp! Vi driver eget firma, så vi har ikke sjansen til å takle alt dette nå! Håper virkelig jeg kommer meg i form snart! Hadde jeg hatt jobb et annet sted enn for oss selv hadde jeg ikke i det hele tatt hatt behov for å MÅTTE tilbake på jobb! En har ikke sjans til slikt! Jeg har sett mye om dette, hva andre gjør osv. Den gravide og barna en har fra før kommer før jobb, uansett! En skal ha krefter til å ta vare på barna!

Uff det høres stritt ut hos deg.. Men allikevel tusen takk for svaret, det er godt å høre andre si det.. Håper formen din snart blir bedre

Jeg er ikke i jobb for tida, hadde nok ikke greid 100% jobb nå uansett. Er veldig kvalm og blir svimmel når jeg står og gjør ting. Tenker at formen kan jo bli bedre, det vet vi ikke :) Og blir den ikke bedre så er det opp til legen å sykemelde oss. Har jobba et sted der det var ubehagelig å være sykemeldt, men de har faktisk ikke noe med det :)

Venter ikke nr 4 jeg heller,hvis det ikke er trillinger i magen da:p men svarer deg allikevel.
Var 30% sykemeldt av samme årsak som deg forrige uke,og kvalm i tillegg. Syntes for min del at en gradert sykemelding fungerer bra. Er ikke sykemeldt denne uken,så er spent på hvordan denne uken blir. Er helt enig med deg at familien må komme før jobb,vi er heldig i Norge som har en god sykeordning. Formen kan jo heldigvis bedre seg etterhvert så da kan du jo forsøke å jobbe i en gradert sykemelding feks :)

Venter nr 4. Formen er grei nok, veldig trøtt og sliten men kvalmen slipper taket mer og mer for hver dag.

Jeg håper å klare å jobbe lengst mulig, men det flink pike greiene jeg driver med er jo egentlig bare tull. Snakket mye med en lederkollega om vi som er sjefer i virksomheten går foran med et godt eksempel eller et skrekkeksempel når vi er på jobb omtrent samme hva.
Som sjef blir jeg ikke irritert eller skuffet over ansatte som blir sykemeldt, men går mer i meg selv og rutiner for å finne ut om det kunne vært tilrettelagt mer for å unngå 100% sykemelding.

Jeg nøler ikke med å sykemelde meg dersom jeg ser at min helse ikke strekker til annet enn jobb, og unger og hjem må lide.

Formen er værst om morningen, veldig kvalm og svimmel, utover dagen er jeg mest sliten og trøtt.
Med de tre første hadde jeg ingen plager annet enn at jeg var trøtt, så stor forskjell denne gangen gitt.
Jeg er ikke i jobb nå "heldigvis" tror nok ikke jeg hadde fiksa det. Har hvert sykemeldt siden Februar.
Har dårlig samvittighet ovenfor familien for at jeg ikke orker så mye om dagen, men får bare håpe det blir litt bedre snart

Har vært ubrukelig! Ikke omtrent gjort annet enn å ligge på sofa mellom måltider, ikke klart annet enn lett rydding, en og annen oppvaskmaskin, og litt klesvask innimellom. Har sovet ved en hver anledning, gjerne sloknet tre ganger om dagen, samt "fyllesyk" både før og etter hvert måltid. Begynte å tro på at jeg alltid skulle være sånn! Er heldigvis hjemmeværende, men har vært hardt å holde dette hemmelig, å ikke be om hjelp-

MEN, runda 12 uker idag, og kanskje kroppen har skjønt det, for idag har energien vært myye bedre! Har fått vaska og rydda, og vært lykkelig for å klare å vaske et bad :laughing025Håper det varer, og at det kan spre litt trøst om at det går over snart - som regel!

Venter ikke nr 4 men nr 8 hehe, og formen har vært grei i det hele, selv om noen dager har vært på bånn. Kjenner mest på trøtthet og slitenhet og hadde kun kvalme som var ille i et par uker. Men det er pyton å være så sliten da.

Gratulerer med nr 8. Det var sprekt.. Jobber du ved siden av å være 7barnsmor?

Gratulerer med nr 8. Det var sprekt.. Jobber du ved siden av å være 7barnsmor?
Hehe takk. Jeg jobbet før jeg ble gravid med ettåringen i en halv stilling, nå jobber jeg ikke foruten kaker jeg lager på bestilling da og være fulltidsmamma.

Venter #3 og formen kunne vært bedre. Sliten, trøtt, kvalm og egentlig litt lei. Men håper formen blir bedre etterhvert :-)

Back
Topp