Til dere som tar postafen mot kvalmen..

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Hjelper det dere? Blir dere veldig trøtt av dem? Slitsom i lengden denne kvalmen,men det hører vel med;)

Hjelper det dere? Blir dere veldig trøtt av dem? Slitsom i lengden denne kvalmen,men det hører vel med;)

Tja.. Hjalp litt første 2 ukene.. Men var fortsatt rimelig utslått. I den siste uka har det fungert veldig godt! Men da har kvalmen forandret seg da.. Fra å være bare kvalm har jeg nå begynt å spy non stop uten postafen.. Prøvde å slutte mandag og spydde fra morgen til kveld uten evne til å holde på noe

Huff,stakkars,det er ikke noe særlig.. Hvilken uke er du i? Krysser fingrene for at formen din snart blir bedre!:) jeg kaster ikke opp så mye,men er skikkelig kvalm fra morgen til kveld. Var verre i første svangerskap,da lå jeg rett ut de første mnd uten å få i meg noe nesten,så skal ikke klage nå egentlig. Men man blir jo sliten av å være kvalm hele tiden,får kanskje prøve og se om det hjelper:)

Huff,stakkars,det er ikke noe særlig.. Hvilken uke er du i? Krysser fingrene for at formen din snart blir bedre!:) jeg kaster ikke opp så mye,men er skikkelig kvalm fra morgen til kveld. Var verre i første svangerskap,da lå jeg rett ut de første mnd uten å få i meg noe nesten,så skal ikke klage nå egentlig. Men man blir jo sliten av å være kvalm hele tiden,får kanskje prøve og se om det hjelper:)

Er 9+4 nå my bedre form nå som sagt (når jeg tar postafen) så skal begynne å prøve litt på jobb igjen neste uke

Jeg tar postafen og det funker bra for meg:) er like trøtt de dagene jeg ikke tar postafen som når jeg tar det:)

Postafen tok kvalmen min helt, men hovedgrunnen for at jeg prøvde den var for søvnens skyld :) tar en om kvelden før leggetid, og jeg får endelig sove skikkelig!

Før jeg prøvde postafen var jeg så mye kvalm at jeg ikke fikk sove om natten engang. Var i en konstant grusom kvalme-boble.

Begynte i slutten av uke 9 å ta 1/2 tablett morgen og kveld, og det har hjulpet enormt mye. Jeg brekker meg veldig sjeldent nå, får ned små måltider med enkel mat, kan bevege meg ut av huset og får i meg jevnt med vann utover dagen. Jeg sover også hele natten uten å våkne av kvalme og brekninger.

Prøvde å slutte i dag, men merket at det IKKE var lurt. Er nå 11+0
Jeg var trøtt som en zombie før jeg startet på de, så der merker jeg ingenting.

Postafen hjelper meg, men blir veldig trøtt! Har siden uke 7 ca tatt én hver dag. Men virker som magesyren uansett vil ut, så jeg er begynt å ta det på morgenen etter jeg har spydd. Da slipper jeg å gå "sjøsyk" hele dagen, men blir trøtt av det :/ hjelper å ta på natten før jeg sovner, men da spyr jeg i så fall på kvelden, og det er verre for da kommer jo middagen opp!! Så begynte å ta på morgenen etter "spy-tiden" :P spyr som sagt en gang om dagen, men bare magesyre, og det er greit :) bedre enn å spy opp maten tenker jeg :) er flink å drikke mye væske om kvelden osv. God bedring :D

Huff,virker som om det er mange her som har det verre enn meg,så skal ikke klage. Prøvde uansett postafen en kveld,og hele dagen etter var jeg helt slått ut,sykt trøtt. Prøvde en halv neste kveld,og det gikk bedre. Sov hvertfall godt da;) men kan ikke si den hjalp noe på kvalmen. Håper dere snart føler dere bedre,jenter!:)

Er det postafen dere har fått utskrevet alle sammen? Jeg fikk utskrevet phenergan for noen dager siden..

Postafen kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Fikk afipran på resept,men det hadde ingen effekt på meg hvertfall. Har phenergan fungert?

Kan postafen være skadelig for babyen? Står i pakkningen at gravide ikke skal ta den uten samråd med legen, så jeg har ikke trur å prøvd :s

Kan postafen være skadelig for babyen? Står i pakkningen at gravide ikke skal ta den uten samråd med legen, så jeg har ikke trur å prøvd :s

Man skal helst ikke ta noe når man er gravid, men i samråd med lege valgte jeg å begynne på postafen. Hun mente det aldri hadde blitt vist skade på foster pga bruk av postafen. Men grunnen til at de må skrive sånn er for de det naturligvis ikke er forsket på bruk av medikamenter på gravide, på forhånd. Man kan liksom ikke lage to testgrupper med gravide for å se om ulike medikamenter er skadelig :P det ville ingen ha blitt med på...

Jeg mener det er det og phenergan som er brukt mest til gravide,og afipran om ikke de andre hjelper. Legen min sa det var helt trygt å ta postafen. Men det er jo klart,det beste er jo å holde seg unna alle piller som gravid,men noen ganger har man ikke noe valg...

Postafen kan kjøpes reseptfritt på apoteket. Fikk afipran på resept,men det hadde ingen effekt på meg hvertfall. Har phenergan fungert?

Okey.. Ja syns det fungerer faktisk.. Tatt de sen ettermiddag og blir innmari trett på kvelden, men bedre enn å spy..

Back
Topp