Til dere som spiser salat ofte

Juliette

Forumet er livet
Vil dere gi meg deres "hverdagssalat"? Altså den dere spiser til vanlig, som er rask å lage OG smaker godt? Gjerne med oljen/dressingen dere evt bruker[:)]

Isbergsalat, agurk, tomat, mais[8D] Ingen dressing eller olje

Pasta, kylling, fetaost, cherrytomater, pepper og olivenolje med sitronsmak - genial til lunsj. [:)]

Isbergsalat med egg og majones eller med ost og skinke med rømme dressing[:)]

Isberg, agurk, litt løk, kylling(gjerne tekt i tacokrydder), ost i terninger, eplebiter, fersk sjampinjong og knuste tacoskjell eller nachochips. :) bruker kesam, i ogmed at jeg ikke takler smaken på hverken vanlig dressing eller oljedressing. :)

Er veldig glad i type gresk dressing med mye fetaost og saftige tomater!![:D] Hiver på litt kylling, ost og pasta innimellom[:)]

Crispisalat/Lollo/Isberg, gjerne blandet med litt ruccola.
Paprika
Agurk
Sukkererter
Små tomater, så søte som mulig
Ellers slenger jeg oppi det jeg måtte ha. Druer eller ananas, litt eple eller revet gulrot, fetaost, rødløk...

Dressing bruker jeg Iduns franske eller olivenolje og bringebær/mangobalsamico.

Hvis jeg skal spise bare salat, lager jeg som regel kyllingsalat.

Crispi eller isberg
Agurk
Paprika
Tomat
Fersken
Fetaost i krydderolje
Kylling
Bland alt, ha over sprøstekt bacon og cashew/peanøtter
Her kan du også bare eksperimentere og ha oppi alt du vil. Bytt ut fersken med annen søt frukt, f.eks.

isberg, paprika, agurk, mais, pasta, egg, og enten skinke eller kylling.

dressing bruker jeg litt selskapsdressing, eller bare litt olje med salt og pepper. Dette spiser vi til middag da[:D][:D]

ellers har jeg salat i tupperware bolle som holder seg i 3 dager[:D]

Isberg, paprika, ost, skinke, agurk og ananas... bruker ikke dressing/olje...

ORIGINAL: Sicily

Crispisalat/Lollo/Isberg, gjerne blandet med litt ruccola.
Paprika
Agurk
Sukkererter
Små tomater, så søte som mulig
Ellers slenger jeg oppi det jeg måtte ha. Druer eller ananas, litt eple eller revet gulrot, fetaost, rødløk...

Dressing bruker jeg Iduns franske eller olivenolje og bringebær/mangobalsamico.

Hvis jeg skal spise bare salat, lager jeg som regel kyllingsalat.

Crispi eller isberg
Agurk
Paprika
Tomat
Fersken
Fetaost i krydderolje
Kylling
Bland alt, ha over sprøstekt bacon og cashew/peanøtter
Her kan du også bare eksperimentere og ha oppi alt du vil. Bytt ut fersken med annen søt frukt, f.eks.

Dette hørtes godt ut![:)]

Glemte å skrive at jeg egentlig var ute etter salat som tilbehør til annen mat, ikke som egen rett med pasta/kjøtt/fisk osv oppi. Men uansett så var det mange gode forslag fra dere alle her. Takk[:)]

Som tilbehør: kinakål, agurk, sukkererter, ananas (meg og mannen er like kresne)

Som mat: kinakål, agurk, sukkererter, ananas, fullkornspasta, kylling eller skinke (type bog skinke), fetaost (med tomat).. pastaen vender jeg i oljen fra fetaosten
Har vi besøk hiver jeg oppi cerrytomater eller plommetomater (så ser det litt bedre ut)..

Jeg liker ikke dressing på salat, men har alltids vanlig thousland eller hvitløksdressing hjemme

Isbergsalat,mais,cherrytomat og fetaost..ingen dressing..

Kinakål,mais,tomat,agurk og ananas..med tousand island-dressing..

ORIGINAL: Hælledussan

Som tilbehør: kinakål, agurk, sukkererter, ananas (meg og mannen er like kresne)

Som mat: kinakål, agurk, sukkererter, ananas, fullkornspasta, kylling eller skinke (type bog skinke), fetaost (med tomat).. pastaen vender jeg i oljen fra fetaosten
Har vi besøk hiver jeg oppi cerrytomater eller plommetomater (så ser det litt bedre ut)..

Jeg liker ikke dressing på salat, men har alltids vanlig thousland eller hvitløksdressing hjemme

Enig. Tenkte vel mer på egne oljevarianter fra dere da jeg skrev dressing(hva slags olje, krydder osv)

isberg-/hjertesalat, tomater (gode, smakfulle, dyre små tomater[:D]), vårløk/rødløk, fetaost, avocado.

Og om jeg har det, litt krydderurter i. Basilikum er yammi.

DEILIG salat!! Nammenammenam! [:D]

Isbergsalat, sukkererter, mais, tomat, ananas og paprika.[;)]

Isbergsalat
Agurk
Paprika
Mais
Rødløk
Eggerøre
Pasta
Kylling
Ostebiter/fetaost

Urtesalt
Rømme
[:D]

Spiser salat eller grønnsaker hver dag.
Som regel.
Crispi
ruccola
sukkererter
paprika tomat og agurk
Vårløk/ gul løk på min del
Ingenting annet,
Vi spiser ikke dressing, men kan dryppe over balsamico.

Jeg spiser salat nesten hver dag. Spiser enten en salat med pasta,kalkunskinke,ost,salat,mais,rødløk,tomat og egg. Til den lager jeg en hjemmelaget dressing som består av matyoghurt (evt rømme som blir bedre, men også mer fett), majones, litt chillisaus, bittelitt sukker, litt salt, estragon, paprikapulver, sitron og hvitløk. Lager ofte hjemmelaget foccacia til. Det går ganske kjapt, men pleier ikke å styre sånn når det bare er til meg selv.

Som kjapp hverdagssalat pleier jeg å lage kyllingsalat med ferdiggrillet kylling (bruker kun brystet), en pakke med trippelsalat, evt ruccola+ rød lollo salat, rødløk, tomater,litt pinjekjerner, gresskar kjerner og nøtter (pleier å kjøpe en sånn ferdig pakke med salatblanding) også har jeg litt revet parmesan over. Pleier å lage en oljedressing som består av litt god olje (rapsolje eller olivenolje), balsamico eddik, nykvernet pepper og maldonsalt. Dette blir en sunn og veldig god salat, som ikke minst er veldig kjapp å lage! Spiser dette som middag 2-3 ganger hver uke[;)]

Dette var en fin tråd forresten, jeg elsker salat[:)]

Back
Topp