Til dere som samsover

Prinsessemamma26

Betatt av forumet
hvor stor er deres seng?

Lille vil ikke sove i sprinkelsenga som står inntil senga vår, så det blir rimelig trangt i senga vår som kun er 150cm brei. Nå skal vi kjøpe ny seng og jeg er så usikker på hvilken str vi skal ha. Typen mener 180 er nok siden lille mest sannsynlig blir å sove på eget rom til nr.2 (engang) kommer. Det er jo mye penger, så jeg vil ikke at den nye senga skal bli for liten når neste baby kommer, samtidig vil jeg ikke bruke masse ekstra penger på ei 210x210 seng hvis man ikke trenger det.
 
Vår er 170, tror jeg? Hvis ikke 160?

Jeg drømmer om ei stooor seng. Minsten trives i bedside criben på min side enn så lenge, og når han vokser ut av den vurderer jeg å sette opp sprinkelsenga som bedside crib. Men storebror på 3,5 sover også sammen med oss, og uansett om vi jobba hardere for å få dem begge på eget rom etterhvert er det kos å ha plass til begge.
 
1.80 går veldig fint her! God plass til oss tre :) når 9-åringen kommer blir det trangere om plassen, men går det også! (Han er stor)
 
Vår er 160 tror jeg. Synes det er for lite, men det går... Har lyst til en på 210! Skulle kjøpe ny seng, og så døde vaskemaskinen. Da ble det ikke ny seng :(
 
Har goood plass i 180 sengen vår. Hun ender som regel opp i armkroken min, men er god plass selv om hun ligger midt i.
 
150
Mannen sover i sofaen :p
 
Har 180 og her er det god plass. Ikke ofte vi samsover, men når vi gjør det pleier jeg å dytte mannen heeeelt inntil kanten, slik at frøkna har diger plass på sin side, så redd for at hun skal dette ned:) hadde senga hennes på enden der før, men hun sover på eget rom nå. Den sengen er veldig stor og vi hadde ikke trengt en større:) Hadde 160 før, den ble altfor liten når hun kom:)
 
har vel 160 og det går fint, men blir nok trangt om lillegutt forblir i dobbeltsengen :)
 
180.. altfor liten! Sambo jobber natt og når han kommer hjem å skal legge seg, så er der ikke plass[emoji12] mini sover midt på sånn at jeg kan bare skifte side når vi skal amme. Og han tar plass!
 
180.. altfor liten! Sambo jobber natt og når han kommer hjem å skal legge seg, så er der ikke plass[emoji12] mini sover midt på sånn at jeg kan bare skifte side når vi skal amme. Og han tar plass!

Ganske likt her, så samboer sover for det meste på gjesterommet. Litt trist, men samtidig vet vi at det er bare for en periode.
Men ville absolutt gått for enda større enn 180 hvis dere har mulighet:)
 
180 er vår. Skulle faktisk ønske vi hadde større for samboeren kjennes ut som en elefant hver gang han snur seg i senga (han er over 190 og tung og selv er jeg nesten 180 så vi er store selv) Men det går bra og er god plass. Det perfekte hadde selvsagt vært å ha 180 alene til baby og meg. :D
 
Så kjekt å lese erfaringene deres! Kjenner jeg savner at kjæresten kan ligge lamme oss når han er hjemme fra jobb. 150cm er perfekt for bare meg og lillemor, så bi trenger stor plass alle 3. Håper jeg kan få han til å bli enig om 210x210, så er vi ihvertfall sikret stor nok seng i mange år fremover :)
 
Vi har 210×210 og det er den beste investeringen vi har gjort på lenge!! Mannen min er 189 høy og en mester på å breie seg ut i senga. Før hadde vi 150 seng og da våknet jeg så og si hver natt med et kne i ryggen eller en arm i tryne :hilarious:
 
Har dere prøvd å ta av siden på sprinkelsengen og satt den mellom deres seng og veggen så den står støtt?
Det gjorde vi i overgangsfasen til egen seng. :)

Vår er 150x200 og det går fint med 2 voksne og 1 ninja sjøstjerne på 21 mnd. ;)
 
Vi har 210×210 og det er den beste investeringen vi har gjort på lenge!! Mannen min er 189 høy og en mester på å breie seg ut i senga. Før hadde vi 150 seng og da våknet jeg så og si hver natt med et kne i ryggen eller en arm i tryne :hilarious:

Samme her, lillesnupp bruker stor plass og typen (som er like høy som din) liker å breie seg, så jeg ender opp med å ligge på siden uten å kunne røre meg... når jeg ikke får sove, så blir man jo ikke spesielt blid på dagen hehe
 
Har dere prøvd å ta av siden på sprinkelsengen og satt den mellom deres seng og veggen så den står støtt?
Det gjorde vi i overgangsfasen til egen seng. :)

Vår er 150x200 og det går fint med 2 voksne og 1 ninja sjøstjerne på 21 mnd. ;)
Ja, vi har gjort det siden hun var født. Problemet er at hun våkner når hun skal flyttes til og fra senga for å ammmes. Så det fungerer mye bedre å ha henne i senga med meg. Da sover hun hele natta, og jeg kan bare slenge ut puppen når hun blir sulten.
 
Ganske likt her, så samboer sover for det meste på gjesterommet. Litt trist, men samtidig vet vi at det er bare for en periode.
Men ville absolutt gått for enda større enn 180 hvis dere har mulighet:)
Soverommet er 225cm i bredden, så det går akkurat der vi bor nå blir bare i max noen få år til vi får kjøpt eget, så satser på at vi får større soverom etter hvert så vi får tatt med en eventuell 210 seng :)
 
180 seng og gubben sover på sofaen. Bare meg og lille i sengen. Har prøvd å sove sammen et par ganger men syns det blir trangt.
 
Back
Topp