Til dere som jobber i hjemmesykepleien..

Sparklefart

Forelsket i forumet
Jeg har nettopp fått meg jobb i hjemmesykepleien, og trives veldig godt. Jeg har kun jobbet 3 vakter, og har min første vakt alene i morgen. Jeg føler kanskje ikke at jeg er så utlært som jeg skulle ønske jeg var, men samtidig så tenker jeg at jeg vil lære mye bedre om jeg bare blir kastet ut i det.

Hvordan gikk deres første vakt alene? Er det noe jeg burde tenke på?

Gratulerer med ny jobb :) stor stilling?
Jeg jobber i hjemmesykepleien (fast helg, ellers vikar), og stortrives.
Jeg vet ikke om dere bruker ipad eller papirlister? Vi bruker ipad, og da skriver jeg ned i en notisbok "bruker" og "gjøremål" (slik som stell, medisin osv, og leser på tiltak hva som skal gjøres ved de gjøremålene og hvordan bruker er vant til ting).
Det er en spennende jobb:D

Lurt å notere seg ned ting, og ikke være redd for å ringe om hjelp men og tørre stå på egne bein. Føler du at det er uforsvarlig å gå alene må du si ifra om at du trenger mer opplæring.

Gratulerer med ny jobb!

Jeg begynte selv i hjemmesykepleien, helt ufaglært og ingen erfaring i det hele tatt for 1,5 år siden. Husker jeg gruet meg så mye til den første vakten ute helt alene, men det gikk over all forventning. Gikk kjempe bra, og jeg visste at hvis jeg lurte på noe så kunne jeg alltid ringe til noen av de andre som var veldig behjelpelige. I starten tar det alltid litt lengre tid for man må bli kjent og man er ikke rutinert hos pasientene, men det går veldig fort å man kommer fort inn i det. Jeg har tidligere jobbet som frisørlæring og i butikk, men kunne aldri gått tilbake. Jeg har funnet yrket jeg trives i og kommer til å ta utdanning innen det etterhvert. ☺️

Lykke til!

Gratulerer med ny flott jobb :) jeg jobber også i hjemmesykepleien og første vakten følte jeg meg helt kunnskapsløs , fant ikke frem til adresser og det ble overveldende mye å huske på en og samme gang , men takket være gode hjelpsomme kolleger som ALLE har vært der selv , kom jeg igjennom, og neste vakt allerede gikk mye bedre :) Lykke til !

Back
Topp