Til dere som ikke vet kjønnet

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Vi bestemte oss for å vente med å vite kjønnet til fødselen, men når jeg refererer til barnet, så sier jeg han, og folk på jobb reagerer og sier "jammen, du sier jo han" og de tror at jeg enten lyver og vet kjønnet eller at underbevisstheten har fortalt meg at det er en gutt der inne... Å jeg er så lei, for hva skal jeg si? "det"? Jeg føler at han er vanlig og ser ikke problemet.

Hva sier dere? Har dere fått hørt noe av det samme?

Jeg vet kjønnet, men før jeg fant ut av det så gikk jeg rundt og sa hun hele tiden. Jeg tok grundig feil ;) tror ikke sånn underbevissthet stemmer alltid :D

Jeg vet kjønnet, men før jeg fant ut av det så gikk jeg rundt og sa hun hele tiden. Jeg tok grundig feil ;) tror ikke sånn underbevissthet stemmer alltid :D

Nei jeg bare himler med øyne når de sier det :-P blir så fjasette. Spesielt når de bynter å krangle om hva det er og bruker mine ord som argument ;)

Vi vet heller ikke kjønn men er mest naturlig å si han.
Men når vi snakker med storesøster blir det babyen.

Seier og han men har ikkje fått så mange kommentarer på det. Eg tenker at ein baby er eit hankjønnsord og at det er derfor det er naturlig for meg og sei han?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg sier også han. En baby. Hannkjønn. Helt naturlig i min verden. Men alle reagerer på det. Og da mener jeg hver gang også. Som om jeg plutselig har en annen grunn til å si han denne gangen :p Litt komisk egentlig. Det er tydelig at alle andre plages mer enn meg over at vi ikke vet om det er gutt eller jente :)

Jeg sier også han. En baby. Hannkjønn. Helt naturlig i min verden. Men alle reagerer på det. Og da mener jeg hver gang også. Som om jeg plutselig har en annen grunn til å si han denne gangen :p Litt komisk egentlig. Det er tydelig at alle andre plages mer enn meg over at vi ikke vet om det er gutt eller jente :)

Haha, ja folk plages skikkelig av det :-P

Samme her. Folk er helt på tuppa etter å "avsløre " hvilket kjønn det er gjennom hva jeg sier. For meg er det samme hvilket kjønn det er, men noen er tilsynelatende plaget av å ikke få vite det.

Jeg sitter også han, rett og slett fordi ordet baby og babyen bøyes som hankjønnsord.

Jeg tror vi har lett for å si han, i meningen "den". Jeg snakket ihvertfall om "den" fram tilvi fikk vite kjønn, og lyden blir ofte lik "n/en/hen/han".

Når det gjelder underbevisstheten så tror jeg vel egentlig ikke at vi kan ha peiling. Selv om jeg trodde rett med førstemann, OG med andre. (Klarte ikke tro på gutt etter ul i uke 12, og i uke 20 fikk vi jammen kontra beskjed.... Sprøtt)

Nei jeg bare himler med øyne når de sier det :-P blir så fjasette. Spesielt når de bynter å krangle om hva det er og bruker mine ord som argument ;)
Haha det er jo bare teit da. "Men hun kaller babyen for han så da er det gutt!!". Håhå tenk hvis du får gutt da, da blir det jo drama :P :P

Jeg sier også han, og jeg venter en liten jente! :) Tror vi har lettere for å gjøre det da vi har flest hannkjønnsord, og det faller seg mest naturlig. Ihvertfall om man bor på Vestlandet ;)

Baby er vel et hankjønnsord- en baby, så da er det ikke så rart at du kaller babyen for han når du ikke vet kjønnet :-)

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Me har valgt å holde det for oss sjølv kva det blir, når folk spør, seier me at det får dei vite når den lille kommer. Kvifor fortelle alt? ;)
Har opplevd veldi mange som så nysgjerrige at dei blir sure av å ikkje få vite noko, og da blir eg ganske overrasket. Er det virkelig så viktig å vite om det blir gutt eller jente? Er det eine meir populært? Kvifor ikkje godta at ein ikkje vil fortelle det, eller i det store å heile, ikkje ønsker å finne det ut før den lille er født?

Sniker fra april forumet ;)

Haha det er jo bare teit da. "Men hun kaller babyen for han så da er det gutt!!". Håhå tenk hvis du får gutt da, da blir det jo drama :p :p

Å herregud ja, da blir det slåssing :-P masse lugging ;)
Me har valgt å holde det for oss sjølv kva det blir, når folk spør, seier me at det får dei vite når den lille kommer. Kvifor fortelle alt? ;)
Har opplevd veldi mange som så nysgjerrige at dei blir sure av å ikkje få vite noko, og da blir eg ganske overrasket. Er det virkelig så viktig å vite om det blir gutt eller jente? Er det eine meir populært? Kvifor ikkje godta at ein ikkje vil fortelle det, eller i det store å heile, ikkje ønsker å finne det ut før den lille er født?

Sniker fra april forumet ;)

Jeg har også nekta å si hvilke navn bi har tenkt på, noe mange også er irritert over :-P

vi vet heller ikke.og vi sier han alltid.søstra korrigerer ofte og sier:eller hun.mest naturlig å si han.den blir rart å si

Opplever samme her og, visste at det var gutt med storebror så er derfor vant til å kalle babyen han, og alle bare reagerer med å si "åh blir det gutt?" jeg gleder meg over å ha en ekstra overraskelse til fødselen:) svigermor syns det er kjedelig fordi hun ikke får kjøpt noe, men da sier jeg at det får hun sikkert tid til etter fødselen og ;)

Back
Topp