Til dere som har vært på ultralyd hos Oslo City

Høres ut som det er veldig delte meninger om de anbefales eller ikke. Jeg velger å dra dit likevel. Det vil alltid være noen som er fornøyde og misfornøyde. Gynekologer er kanskje generelt litt annerledes å gå til enn jordmødre og de som kun driver med ultralyd av gravide? Når jeg var på sykehuset fordi jeg var innlagt så var det gynekologer som tok ultralyd av meg, og jeg hadde ingen supergod opplevelse da heller.

Har vært hos mange gynekologer som er like hyggelige som jordmødre. Men såklart, en del av timen med jordmor består i å snakke, og hos gyn er jo hovedfokus ofte mer på ultralyden. Men det er mulig å ha en omrogsfulll tilnærming på en eller annen måte likevel. Men nå er du jo forberedt på det, og da kan det være det gjør opplevelsen din der bedre i dag. Lykke til :)

Har vært hos mange gynekologer som er like hyggelige som jordmødre. Men såklart, en del av timen med jordmor består i å snakke, og hos gyn er jo hovedfokus ofte mer på ultralyden. Men det er mulig å ha en omrogsfulll tilnærming på en eller annen måte likevel. Men nå er du jo forberedt på det, og da kan det være det gjør opplevelsen din der bedre i dag. Lykke til :)
Ja jeg tror ikke gynekologer ikke er noe hyggelige, men er som du nevner, at time med jordmor består mye av snakking :) Men ja, jeg drar på den timen så får jeg se. Viktigste for meg med den timen er at gynekologen kan fortelle litt om barnet utvikler seg normalt og at alt er i skjønneste orden :smug:

Jeg har vært hos flere gynekologer som har vært veldig hyggelige, så det er stor forskjell :)

Ja jeg tror ikke gynekologer ikke er noe hyggelige, men er som du nevner, at time med jordmor består mye av snakking :) Men ja, jeg drar på den timen så får jeg se. Viktigste for meg med den timen er at gynekologen kan fortelle litt om barnet utvikler seg normalt og at alt er i skjønneste orden :smug:

Ja, tenker det hjelper at du vet at hun er litt rett på, da kan man heller bli positivt overrasket. Man kan jo gjerne være full av frykt når man bestiller en sånn time, pga blødninger og/eller tidligere erfaringer med å miste, og da er det ekstra viktig å bli møtt med forståelse og omsorg, og den biten mangler kanskje noe, men de er jo gode på å utføre ul og fortelle hva som er på skjermen synes jeg.

Hva gikk galt? Hvorfor kan du ikke gå god for henne ?
Først og fremst skremte hun vettet av oss ved å overdrive abortfaren, hun var også ekstremt kald og kynisk og mente at det ikke var noe å bry seg om dersom det ble spontanabort. Jeg blødde bittelitt (egentlig bare brun utflod), men hun ga inntrykk av at det nesten garantert var en SA og at hun så at fosteranlegget ikke var festet til livmoren lenger. Da jeg var hos en annen gynekolog to dager senere var blødningen helt borte og alt var fint. Jeg er 23+2 nå.

Damen der er kald og effektiv. For oss var det pur lykke siden vi fant hjerteslagene vi var der for i Uke 6. Men inn og ut på kanskje 3 min totalt tenker jeg.

Jeg ville absolutt brukt dem igjen hvis det var noe enkelt og konkret jeg så etter. Som hjertelyd. Billig, kort ventetid og effektivt.

Men å gå dit og forvente en koselig UL-time med god tid, prat og forklaringer og sjekk av alt mulig, da ville nok skuffelsen vært meget stor.

Mannen har jeg aldri vært hos :)

Men å gå dit og forvente en koselig UL-time med god tid, prat og forklaringer og sjekk av alt mulig, da ville nok skuffelsen vært meget stor.
Enig i dette, og det er jo også noe å tenke over fordi det ikke er sikkert at man finner hjertelyd. Og da er det greit, ville i hvert fall jeg følt, å være hos en person som evner å vise bittelitt mer medfølelse enn hun gjør.

Jeg var ved Oslo City forrige svangerskap. Han jeg var hos virket generelt lei av jobben sin og fortalte egentlig veldig lite om hva han så. Det var fint å se at fosteret var i live, men følte ellers at jeg ikke fikk stort mer ut av timen enn hva jeg kunne fått vite av å lytte etter hjertelyd.

Vi var på tidlig innvendig ul i dag med Linda på oslo ciry. Helt super dame som ikke virket klinisk i det hele tatt. Hun var flink til å forklare og tok seg god tid. Hun sa flere ganger at det var en søt baby og vi følte oss veldig godt ivaretatt. Så jeg vil absolutt anbefale henne!

Vi var på tidlig innvendig ul i dag med Linda på oslo ciry. Helt super dame som ikke virket klinisk i det hele tatt. Hun var flink til å forklare og tok seg god tid. Hun sa flere ganger at det var en søt baby og vi følte oss veldig godt ivaretatt. Så jeg vil absolutt anbefale henne!
Det var fint å høre at du hadde en positiv opplevelse. Skal dit i morgen, men skal til Huseby. Er veldig spent :smug:

Var hos Huseby i dag. Bruker ikke mer enn 10-15 minutter på å snakke sammen og å ta ultralyd, men det holdt i massevis for meg :smug: Veldig hyggelig mann og virker som han greie på det han driver med. Ville i utgangspunktet ta innvendig ultralyd, men jeg spurte om vi kunne prøve utenpå først. Der så jeg en aktiv liten baby. Han forklarte at nesa ser normal ut, nakkefolden osv. Han mente det var en helt frisk Baby ut i fra det han kunne se. I tillegg tror han at han kunne se at det blir en jente, men er selvfølgelig ikke helt sikker :happy:

Back
Topp