Til dere som har vært på UL.

Azalea

Flørter med forumet
Hei jenter! :)

Jeg bare lurer, dere som har vært på UL allerede, har dere fått det gjennom lege eller har dere bestilt privat?
 
Hadde med henvisning fra lege, men bestilte timen selv.
 


Rosa Mirabella skrev:
Hadde med henvisning fra lege, men bestilte timen selv.



 
Jeg skal på fredag. Bestilte selv, men kom inn hos gyn uten henvisning fordi jeg nettopp hadde vært gjennom et fryseforsøk.
 
Jeg skal til min fastlege på torsdag, og hun har utstyr for ultralyd. Derfor får jeg det uten å egentlig ha bestilt:) Gleder meg!
 
Er det noen spesiell grunn til at dere får ul så tidlig? Jeg bare lurer for jeg har ikke fått spørsmål om jeg vil, enda jeg har mistet to ganger før + jeg har hatt blødninger de siste ukene..
 
Jeg har vært, hadde henvisning fra lege. 
Jeg fikk fordi jeg ikke visste hvor langt på vei jeg var. 
 
Oppfølging pga. det som skjedde sist svangerskap. Fikk beskjed av sykehuset når jeg fødte englegutten at skulle jeg blitt gravid igjen, så skulle jeg ta kontakt for tidlig UL :) Så det har jeg gjort. Ul om 5 dager!
 
Jeg ble henvist til tidlig UL for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Har ikke hatt mensen siden januar 2010, så litt vanskelig å regne seg til.

 


Pinpon skrev:
Er det noen spesiell grunn til at dere får ul så tidlig? Jeg bare lurer for jeg har ikke fått spørsmål om jeg vil, enda jeg har mistet to ganger før + jeg har hatt blødninger de siste ukene..

Da ville jeg krevd UL! Jeg har mistet to ganger tidligere, sist nå i juli og da hadde jeg litt blødning og dro til legen. Kom til turnuslege som ikke var veldig omsorgsfull, men han ordnet UL på sykehuset to uker seinere. Synes dette var litt seint, så vi dro til privat i uke 6 og 8
 
Jeg får tidlig ul på grunn av økt risiko siden jeg har mistet før. Går til gynekolog som har ul-apparat.
 
Jeg ville ha tildlid ultralyd for nysgjerrigheten sin skyld og fikk henvisning fra legen =) Bestilte time selv så kosta 100 kr med henvisning og 600 uten..
 
jeg skal prøve å få en henvisning neste uke tenkte jeg :)
 
Har hatt 2.
En er henvisning fra lege pga jeg ble gravid 1,5 uke etter jeg hadde en SA. 
Og den andre var hos privat . 
 
Jeg bad om det pga. blødninger og den sendte legen fredag de ringte idag og har time imorgen :)
Jeg lurer på noe annet, skal man ha med noen papirer? Jeg har ikke fylt ut gravidpapirer ennå, derfor jeg lurer
 
Åh.. Jeg er så uheldig med min lege. Har vært sykemeldt nå i hele november pga svangerskapskvalme og blødninger, men fremdeles ikke fått noe annet enn 2 hcg-prøver. Siste prøve ble tatt forrige tirsdag og etter den tid har jeg hatt en del blødninger og har vært ganske syk.. Sendte legekontoret mitt ei mld nå i formiddag og spurte om de ikke kunne høre med legen om jeg kunne få tatt enda en hcg-prøve pga av smerter og en del blødninger(ferskt blod) siden sist gang. Fikk svar tilbake om at jeg kunne komme i morgen, men måtte betale for det selv.. Spurte om hvorfor jeg måtte betale for det selv da jeg ikke har betalt for de to andre, og sa at da ville jeg vente og heller prøve å få tak i legen igjen selv. Det eneste jeg fikk til svar var : Ok.

Så nå er jeg ganske lettet, for jeg har byttet lege og var redd for at det var et feil valg.. Kjenner nå at jeg gleder meg til torsdag! Denne gangen en kvinnelig lege med barn selv, så håper jeg blir godt mottatt og blir bedre forstått av henne. Synes det utrolig tungt  å gå og være syk, i tillegg ha en del blødninger når jeg har mistet to ganger før. Får liksom bare til svar at det er helt normalt å miste.. 
 


Nullenusken skrev:
Jeg får UL fordi dette er prøverørsbarn... Da følger det med automatisk :)

Samme her :) Har hatt 3 UL til nå, 2 på legenkontoret p.g.a blødninger, å 1 hos gyn.

 
Back
Topp