Til dere som har sommerbarn.

June anette

Betatt av forumet
Jeg har termin 30 mai. Hva trenger man til baby i den tiden.. Kommer jo selvsagt an på vær og temperaturer hva man har på dem, men hva kjøpte dere?  :)(:

Fikk i slutten av juni, og jeg kan telle på en hånd de dagene hun brukte noe kortarmet :P Hehe, fikk masse kortarmet, men ble lite brukt. Hadde hvit body under de kortarmete kjolene.

Og tynne bomulls luer, eller tynne ull luer er kjempe fine. Sånne hjelmfassong liksom. 

Ellers brukte hun nesten alltid strømpebukse med ullsokker, brukte lite vanlige sokker uansett om det var sommer.

En tynn sommerdyne eller en sommerpose er fint å ha :)

Hadde også en tynn janusdress som i bilen og sånt, for her i trøndelag var det ikke alltid sol og 28 grader liksom :P

Vi brukte også lite kortarmet, var ikke spesielt fint vær den sommeren.

Brukte masse helsetepper, mye mer enn jeg brukte til mini i oktober.

brukte mye ullbody - for det var varmt og han ble svett på ryggen og da ble bommulsbodyene våte og kalde. i juni kan det være skiftende vær og ull er varmeregulerende. han lå på lammeskinn i vogna - varmeregulerende og fugtighetabsorberende:) Han ble så klam rett på madrassen med laken.

jeg brukte en del langermet for å slippe å bruke solkrem. man har jo ungen i skyggen, men litt solstråler streifer jo innom. og det er uv i lufta i skyggen også. ull-longser eller hele janus-dresser. eller bare sokker og pledd oppå i vogn på varme dager.

og tynne bommullsluer eller ull-luer, enten med knyting eller hjelmluer.

Har et julibarn og et maibarn, og har vel brukt generelt lite kortermet på dem de første månedene.... Langermede bodyer og strømpebukse var hovedoutfit...

Vi brukte mye kortermede bodyer og kjoler mine er født 30mai og 15 juni og det var Tropevarme og mye helseteppe

Tusen takk for svar :) Synes det er litt vanskelig dette me klær og temperatur. Er redd jeg tar på for mye tøy på varme dager og for lite på kalde dager. Har oktoberbarn fra før, så det blir jo litt forskjell på å ha sommerbarn. :)

June anette skrev:
Tusen takk for svar :) Synes det er litt vanskelig dette me klær og temperatur. Er redd jeg tar på for mye tøy på varme dager og for lite på kalde dager. Har oktoberbarn fra før, så det blir jo litt forskjell på å ha sommerbarn. :)

Ville avventet med å kjøpe for mye fram til du ser hvordan sommeren blir. Skal selv få min lille i begynnelsen av august, og det kan enten være supervarmt eller småkaldt. Må bare vente og se. Det spørs også helt på hvilken temperatur barnet har. Min datter er generelt sett varm døgnet rundt, og svetter når andre fryser. Veldig individuelt.

Kleo79 skrev:

June anette skrev:

Ville avventet med å kjøpe for mye fram til du ser hvordan sommeren blir. Skal selv få min lille i begynnelsen av august, og det kan enten være supervarmt eller småkaldt. Må bare vente og se. Det spørs også helt på hvilken temperatur barnet har. Min datter er generelt sett varm døgnet rundt, og svetter når andre fryser. Veldig individuelt.

Enig med deg!

Mini her er født i august, som var en varm mnd, og han var skikkelig varm av seg. Ble brukt mye heldresser uten armer og med korte ben.

Jeg har mai og juni barn. Og brukte mye korterma bodyer og slike korte heldrakter. Og hadde små myke gensere, med og uten knepping til å ha over når det trengtes. Da slipper man også at det bodyen under krøller seg og "leite" ut armene. =) en tynn sommerpose var også supert. Hos Laredoute. har de noen kjempe fine.

Back
Topp