Til dere som har jenter

Juliette

Forumet er livet
Hva var det første de viste spesielt interesse for som små (første leveår), sånn etter dubeditter, kjøkkenutstyr osv. Jeg har gutt, han viste tidlig interesse for typiske "gutteting" som kjøretøy ol. F.eks da vi leste bøker var det traktorer, fly ol. som fanget særlig interesse (på hans intiativ, ikke mitt). Nå er han halvannet år og er fortsatt voldsomt begeistret for dette.

Hva med jentene?[:)]

Myke ting først, var glad i bamser med lyd. Elsket en sånn stjerne som viste "film" i taket. Ble ganske tidlig opptatt av duplo. Sandkasseleken var "kjønnsnøytral", der var biler like pop som hos guttene.

Har gutt nå, ikke så gammel enda.. men han elsker alt som lager mye lyd, ting han kan bråke litt med..

glitter og blinkende lys.. farger og musikk.

Hun har lekt like mye med biler og klosser som dukker og bamser. Men hun begynte tidlig å skulle ta mine skjerf og smykker på seg selv, liker veldig godt å pynte seg og kle seg ut! Går i kjøkkenskuffen og finner glasshåndklær og kluter som hun danderer og går og poserer i speilet.. Hun har ikke det fra meg for å si det sånn... [:D]

Anette var IKKE intressert i jente ting i det helle tatt... Dukker og vogner stod bare å samlet støv.. Hu lekte mye med dublo (eller hva det nå heter), var ellers veldig mye ute hu da og lekte i sandkasser osv[:)]

Ball, dyr, kjøkkenting, og være ute.

Nå liker hun dukkene litt bedre, men ikke sann WOOOW.

hun har blitt veldig opptatt av dukker, bamser, vesker, bøker og ikke minst musikk og dansing!! De sier i barnehagen at hun elsker å være på musikkgruppa og at hun er veldig fasinert av musikk, ulike instrumenter og bevegelser til musikk. hun kjenner også igjen veldig mange sanger til å være så lita..

jo, også liker hun godt duplo og og sånne treklosser i ulike farger og former.. liker å bygge tårn og rase de ned igjen[:)]

ellers er hun også veldig opptatt av dyr, da spesielt sau, hund og katt (og degusene våre som hun kaller for dågga (=dyra))

her har di lekt me dukker så lenge di har klart det[:D]ca fra 1 år.før det var det typiske babyleker.å det går enda i dukker og dukkevogn.alt annet står her og støver[8|]

Tattor! (Traktor) Hun var helt sykt opptatt av alt som hadde med traktor å gjøre fra ca 1 år til 19 mnd da det avtok noe..

Antagelig interessert i akkurat det hun har fått! [8D] Bilen sin, lyd, dukker, kosebamser, biler. Alt i grunn! [;)]

sminken min[:-]mobiler og leker som lignet mobiler og leker man kan trykke på for, og som spiller musikk[:)]

hu har biler og dukker, fotball og kjøkkenutstyr, men favoritten hennes er BEBIIIIIN som er ei dukke på ca 30cm (sånn med stoffkropp og plastføtter/hender/hode som lukker øya). Den fikk hu i bursdagsgave av ei venninne av meg. putter hu i barnevogna å triller fram og tilbake for å få bebiiiiin te å sove, haha!!! søtest!!!!

Duplo har veldig lenge vært favoritten. Traktor og ball har også vært interessant. Hun liker puslespill og bøker, og hun liker godt å tegne. Hun er veldig glad i sang og musikk og liker godt å danse. Når vi har søskenbarnet hennes som er 1/2 år eldre på besøk (gutt) ser jeg ikke forskjell på hvilke leker den enkelte foretrekker (men det kan jo være for at begge aller helst skal ha den leken som den andre leker med). Hun har også vist interesse for dukka hun fikk til jul.
Duploen er eneste som blir lekt med hver dag.

Vesla er 16 mnd nå.

Hun har aldri hatt sansen for bamser, dukker e.l. Eneste er at hun kan plukke opp en bamse og kose på den fordi det har jeg gjort mange ganger, og hun vet hva "kose" betyr, og jeg smiler jo og sier det når hun koser en bamse.

Hun elsker alt fra kjøkkenskuffen, skuffer og skap i huset, så alt av pyntegjenstander er satt bort ;) Duploklosser. Aller helst å tømme duploboksen utover så det raser ut og lager masse lyd, eller kaste dem rundt seg.

ORIGINAL: Labambie

Tattor! (Traktor) Hun var helt sykt opptatt av alt som hadde med traktor å gjøre fra ca 1 år til 19 mnd da det avtok noe..

Stilig hehe[:)] Samme som gutten min, det.

Jeg lurer jo litt på disse berømte kjønnsforskjellene og på hvor tidlig de inntrer. Derfor jeg spør

ORIGINAL: Linntendo!

Biler og fly[8D]

Her har vi en til, ja[:D] Kanskje flere i tråden, skal lese gjennom

ORIGINAL: Bounty

Hun har lekt like mye med biler og klosser som dukker og bamser. Men hun begynte tidlig å skulle ta mine skjerf og smykker på seg selv, liker veldig godt å pynte seg og kle seg ut! Går i kjøkkenskuffen og finner glasshåndklær og kluter som hun danderer og går og poserer i speilet.. Hun har ikke det fra meg for å si det sånn... [:D]

Til det siste:
Jeg har jo aleneomsorgen for guttungen min. Sånn sett har han jo all grunn til å etterape meg når det gjelder slike jenteting som smykker, sminke, ordne håret, se seg i speilet osv (ikke at jeg er så veldig jålete eller har noe særlig tid til å drive og pynte, men..)Han har ikke vist interesse for slikt. Det går evt mest i å "herje" med sminken min; åpne korker, kaste det rundt, pirke oppi øyenskyggen osv. Han er 20 mnd

Dukker[:)]

Back
Topp