Til dere som har hatt spontanabort

Babyhåp123

Flørter med forumet
- hvor mange SA har dere hatt?
- når ble dere gravide igjen etterpå?
- I hvilken uke har dere mistet?

Jeg er nå på prøveperiode 2 etter min første SA. Er så redd og nervøs… redd for at det skal skje igjen,eller at jeg har en kropp som ikke klarer og «holde på det»….
 
En sa 5+2 mellom barn nr 2 og 3. Det tok tid å få nr tre etter det, men det har alltid tatt tid å få unger for oss.
 
- hvor mange SA har dere hatt?
- når ble dere gravide igjen etterpå?
- I hvilken uke har dere mistet?

Jeg er nå på prøveperiode 2 etter min første SA. Er så redd og nervøs… redd for at det skal skje igjen,eller at jeg har en kropp som ikke klarer og «holde på det»….
Hatt en MA i uke 10. Ble gravid på nytt etter 2 mnd. 2 prøveperioden etter det skjedde. Krysser fingrene for deg :)
 
Hadde sa, sa, sa og ma. Ble stort sett gravid igjen på neste syklus, hoppet kanskje over en runde et par av gangene.
Fikk progesteron + blodfortynnende i neste graviditet (ble henvist til fertilitetsklinikken etter tredje sa), og nå er jeg 28+3 :).

Ps: legen på fertilitetsklinikken var tydelig på at det ikke var dumt/farlig å bli gravid igjen på syklusen etter å ha mistet. Vet man hører begge deler. Denne graviditeten er på første MENS (tok 6-8 uker før den kom tilbake) etter MA.
 
Mistet 3 ganger mellom 1 og 2 barn. Var gravid i til sammen 40 uker på ett år, men ingen baby. Dette er uvanlig og ikke hørt om så mange andre. Husk at her inne er det mange som har hatt sa, som gjerne søker informasjon, men også mange som ikke har hatt det, så selv om du får sånne svar som fra meg, så er det ikke vanlig med flere Sa etter hverandre. Lykke til i prøvingen og håper du kan roe ned de vonde tankene når du er på vei igjen. Helt naturlig å være redd når en opplever noe slikt og desverre har det blitt snakket lite om tidligere. Heldigvis på rett vei der, men fortsatt en vei å gå
 
Hadde en MA som ble oppdaget i uke 10 (antar fosteret døde rundt uke 8). Fått to jenter i etterkant :) første ble jeg gravid med omtrent 4-5 mnd etterpå. Men vi ventet noen mnd før vi valgte å prøve igjen. Så tok kanskje 2-3 pp’er:) før MAen hadde jeg en dårlig følelse husker jeg. I de to andre graviditetene var jeg nervøs, men hadde alltid en god følelse:)

Sannsynligheten for at dette går veien for dere :) husker jeg var så lei meg og nervøs for at det hadde vært «vår sjanse». Men det går bra for de aller fleste!:)
 
Sa i uke 12, fikk et barn fem år etter (uplanlagt, så prøvde ikke i fem år), så hadde jeg en ny sa/senabort i uke 18 i februar i år. Prøver igjen nå, er i pp2.
 
- SA uke 10-11, måtte ha utskrapning pga rester. Tok 2 mnd pause før vi prøvde igjen, ble gravid på første forsøk.

- Fødte 2 friske gutter med litt over 2 år mellomrom.

- SA uke 8+3. Den var tyngre, for da hadde vi prøvd i 20 PP. Vi gikk rett på ny prøving da jeg var ferdig med å blø, ble gravid på eggløsning 15 dager etter spontanaborten :)

- Fødte frisk jente
 
Hadde sa, sa, sa og ma. Ble stort sett gravid igjen på neste syklus, hoppet kanskje over en runde et par av gangene.
Fikk progesteron + blodfortynnende i neste graviditet (ble henvist til fertilitetsklinikken etter tredje sa), og nå er jeg 28+3 :).

Ps: legen på fertilitetsklinikken var tydelig på at det ikke var dumt/farlig å bli gravid igjen på syklusen etter å ha mistet. Vet man hører begge deler. Denne graviditeten er på første MENS (tok 6-8 uker før den kom tilbake) etter MA.
Når startet du på blodfortynnende?
 
Hadde MA i slutten på april i fjor , ble gravid i tidlig juni . MA igjen i september , gravid igjen i oktober (kjemisk) og kjemisk igjen desember og litt usikker om det var i januar eller februar neste. Men skal ta polypper i livmoren nå og på privat gu nevnte hun kanskje progereston etter operasjonen .
 
Back
Topp