Til dere som har flydd med barn

Idun82

Forelsket i forumet
Heisann folkens. vi sitter her og planlegger en Tyrkia tur i sommer. Ingen av oss har noen gang reist med fly med barn før, og lurer derfor på noen ting. Datteren vår er 22 mnd da vi reiser, får hun da et eget sete? eller må hun dele ett med oss? Får hun egne 20 kg bagasje til å ta med, eller går hun på "vår kvote" på bagasje. Vogn teller den med på kg bagasjen?

Er hun under to år så får hun ikke sete,da heller ikke egen bagasje,kvote.... Vogn teller ikke inn i bagasjevekta

Varierer fra selskap til selskap ang eget sete, men når du ikke betaler fult for barnet så må de ofte sitte hos dere. Tror ikke de får 20 kg bagasje nei. Vogn teller ikke med på kg. God tur. Har flydd 1 innenlandstur med vår gutt-da fikk han eget sete, mens til Lanzarote så satt han hos oss (da var han 1 år)

dere må ha henne på fanget, med sele som spennes fast i deres sele. kvote vet jeg ikke. vogna sendes som spesialbagasje, teller ikke på bagasje kg.
 håper jeg ikke har feilinformert deg her.
god tur![:D] 

Kommer an på hvilket flyselskap dere flyr med, men siden hun er under 2 år så får hun sannsynligvis
ikke eget sete.

Baggasjen er det litt vanskelig å si noe om.

Tror barn får litt mindre kg, men nok

Vi har vært i Mallorca og BUlgaria når Julie var 3 mnd. Det gikk kjempe fint det! [:D] du får et ekstra belte til jenta di som du fester i ditt eget! vet ikke helt om hun kan ha 20 kg, men jeg pakket Julie og mine ting sammens i en koffert, og den kom på nesten 3o kg, tror ikke de er så veldig nøye på det. Vogna telles ikke med de kiloene i hvertfall! God tur [:D]

Guttungen vår fikk baggasje når vi reiste utenlands.
Tror det var 10 kg han fikk og 20 kg vi fikk. han var da under 2 år og satt i mitt fang.

Supert folkens!! Da ble jeg litt klokere her...[:D] Men kom plutselig på en ting, hørte en gang om noen som hadde no spesialseng eller no i den dur som barna fikk ligge på på viss de sovna? eller er jeg helt på bærtur her?

Du er på bærtur...[:D]

Har reist utenlands to ganger og begge gangene måtte guttungen sove i mitt fang i mine armer

Hehe okay[:D] da er jeg helt på bærtur ja....  va kanskje litt vel optimistisk her[:D]

Men før i tiden fikk men sånn et bilsete aktig ting å ha ungen i,
men fikk vite av flyvertinner at det sluttet de med for 2 år siden fordi
det ble bevist at det var farligere enn at ungen bare satt i fanget.

Kanskje det var det du tenkte på...??

Ja det kan nok stemme... va nok det eg hadde hørt om...

ORIGINAL: Idun24

Supert folkens!! Da ble jeg litt klokere her...[:D] Men kom plutselig på en ting, hørte en gang om noen som hadde no spesialseng eller no i den dur som barna fikk ligge på på viss de sovna? eller er jeg helt på bærtur her?

Vi hadde sånn seng da vi reiste til Kreta,men du må ha de fremste setene for den festes i veggen....Kjempekjekt[:)]

OOOO ja...

Er det first class det da..?[8D]

Nei,men som sagt så festes den i veggen foran setene...Vi betalte litt ekstra for og få de setene og det var vel verdt pengene[:D]

Hadde vært litt deiligt om vi hadde klart å fått til no sånn ja, hvordan får en ordnet det? tar en direkte kontakt med flyselskapet?

ORIGINAL: mammanr.1

OOOO ja...

Er det first class det da..?[8D]

Nei da det er ikke first class, husker jeg så det på noen som hadde sånn seng til bebisen, men da må du sitte helt foran, hvis dere skal bestille gjennom internett vet jeg at på noen flyselskaper går det faktisk ann å velge sete, ellers så er det sikkert bare å ta telefon til en av flyselskapene å rådføre deg med dem, det er nok d beste- da får du konkret svar.. hvor har dere tenkt å reise? er litt nyskjerrig iogmed at jg også er opprinnelig fra tyrkia[:D]

Vi bestillte setene der vi bestillte taxfreevarene vi..... Vi reiste med Saga og der var det MyTravelAir som hadde allt sånn...[:)]

OKay... takker for gode svar... Mannen min kommer fra Tyrkia, så vi skal ned å besøke familien hans, blir første gangen for meg å Eilin, så det blir spennende. Han kommer fra Konya (midt i landet) så vi reiser først dit og blir der ei uke, så tar vi og ei uke i Alanya etterpå...

Back
Topp