Til dere som har født før!

Strompeesau

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Hei! Jeg er 1.gangs og er 8+5,of jeg har et spørsmål,hvem tok du med i fødsel?

Veldig nyskjerrig siden jeg er ganske ung (19) og vil gjærne ha både sambo og min mor,men jeg er veeelig usikker.. hvem tok du med?

Jeg har kun med sambo, om han skulle bli forhindret på noen måte, så blir det ingen andre som får være med. Da må jeg klare meg selv med jordmor osv. Men dette er meg, vet flere har med venner eller mor eks. Og opplever det som trygt. Har du et godt forhold til din mor, moren din vet hva du har behov for, og trenger, og du føler at det er greit st din mor ser deg i en naken og sårbar posisjon, så mener jeg at det kan vøre godt å ha moren din der. Selv blir jeg stresset av den tanken, og hadde ikke greid å slappe av. Men der er ci heldigvis ulike :)

Hadde kun med samboer, men dette var i juni 2021 så da var det jo nesten så vidt han fikk bli med. Jeg personlig hadde aldri tatt med moren min, hadde stressa livet av meg! Men om du har ett godt forhold til henne, og du føler det ikke vil ødelegge den spesielle tiden for deg og din samboer så kan du jo vurdere det.

Jeg personlig og da mener jeg at dette er min tanke og ikke kom etter meg for det jeg sier, men snakk også med samboer om hva hen syns. Det er en veldig intim stund og jeg hadde hata å sitti med følelsen om at min samboer ikke hadde følt seg bekvem og fått en mindre god opplevelse av fødselen av sin baby :Heartpink

Jeg ville egentlig ha både mann og mamma med, men siden jeg ikke fødte på det lokale sykehuset og i tillegg fødte i uke 27 +2 så ble det bare mann. Noe jeg er glad for idag ❤️ Blir bare mannen denne gangen også.

Mannen min :) Søsteren min skulle egentlig være med på den tredje fødselen min, i tillegg til mannen min, men det gikk ikke pga koronaen kom :angry6 Men jeg håper hun får blitt med denne gangen. Både hun og mannen min. Kunne fint hatt mamma der også :hilarious: Egentlig skulle vi ha med oss fødselsfotograf på fødsel nr 2. Men hun avlyste(!!!) da jeg sa ifra at jeg var i fødsel. Da jeg og mannen min ankom sykehuset fikk vi spørsmål om vi ville være med på «fødeavdelingen»(tv-programmet), men vi takket nei pga fødselsfotografen. Hadde vi visst der og da at hun ikke skulle møte opp hadde vi nok takket ja. Jeg har alltid savnet bilder og filming av fødslene mine. Har noe, men kunne alltids hatt mer.

Mannen min. Om han av en eller annen merkelig grunn ikke kunne vært med, så hadde jeg enten gjort det alene eller tatt med søstern min. Men det er fordi min mor er en stresset person, og ville bare vært mas og irriterende å ha henne der :playful: Nå er vi mennesker veldig forskjellig, men når jeg har sinnsyke smerter, som en fødsel, så vil jeg helst være i fred og ro og jobbe med det selv. Vil ikke ha for mange folk eller for mye styr og mas rundt meg. Men som sagt, vi er veldig forskjellig der. Så du må velge det som føles mest rett og trygt for deg.

Tar bare med mannen :) Om han av en eller annen grunn ikke skulle klart å blitt med, ville jeg hatt med mamma, vi har et veldig nært og trygt forhold. Har hatt to relativt raske fødsler da så spørs om mamma hadde rukket frem da hun bor et lite stykke unna :hilarious:

Sniker
Ta med mammaen din om du vil og ha en avtale om at kan sende henne ut dersom du endrer mening i løpet av fødselen :)
Er ikke uvanlig å ha med mer enn 1 person til fødselen.
Jeg har bare hatt med mannen min.

Samboer. Kunne helt ærlig tenkt meg å hatt med både mamma, svigermor og søsteren min med tviler på jeg får lov å ha med så mange egentlig! Haha
Drømmer litt om å booke fotograf å ha med denne gangen

Da jeg fikk første barnet mitt da jeg var 20 år hadde jeg med barnefar og søsteren min. Jeg gikk så inn i meg selv og ville ikke bli rørt eller snakket til men var godt å ha en der som kjenner meg så godt og har gått gjennom fødsel selv.
Nå 13 år senere blir det å ha med en utenom samboer siden han har sykehus forbi og besvimer. Så han får være litt der han klarer å være.men jeg vil ha med en ekstra som kan være der for meg. Så kan jeg bare håpe at han klarer å være der å få med seg fødselen På sidelinja

Kun mannen, men dette var 2020 i koronatiden så fikk ikke ha med andre. Var jo så vidt han fikk bli med :hilarious: Jeg var 33år og følte heller ikke behovet for flere, men forstår godt om du vil ha med deg flere støttespillere :) Snakk med de du ønsker å ha med samt sykehuset så finner dere sikkert en fin løsning sammen :)

Nå har ikke jeg født før, men svarer likevel!:knegg:
Jeg vil gjerne ha med mamma eller søsteren min. Men det skal samboeren min få bestemme, fordi om han ikke ønsker det, så kjenner jeg at det er helt greit for meg å ha bare han der. Det er jo vårt øyeblikk:Heartpink

Jeg hadde med samboeren min, og bare han skal få lov til å bli med denne gangen også. Jeg tror nok at fødselen i seg selv klarer jeg fint selv, jeg jobber så mye med meg selv og er i en egen boble at det betyr ikke så mye hvem som er rundt. Ikke vil jeg at noen skal ta på meg heller. Så jeg vil ha med samboeren min fordi det også er hans barn og han fortjener å være med på å møte sitt barn. Resten av slekta får møte ungen når vi er klar for det.

Jeg har hatt med bare mamma under en fødsel. For meg var det så godt at hun ønsket å være der da jeg var alene i situasjonen. Mamma er sykepleier og har vært med på mange fødsler tidligere, hun er også er veldig rolig og balansert dame. Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags forhold man har, og det er jo ikke sikkert min erfaring vil være lik noen annens erfaring. Vi har et veldig godt forhold oss to imellom, og hun er en som alltid stiller opp og lytter til meg uansett hva hun selv mener.
Når det er sagt så har fødslene mine vært raske og rolige fødsler, der jeg går inn i en egen boble for å få ting unna.

Denne gangen blir bare mannen med :)

Jeg hadde med samboer sist, kommer til å gjøre det nå også. Hadde ikke særlig bruk for han, så om det skulle skje noe som gjør han hindret i å bli med så gjør jeg det alene.
Han satt der bare i et hjørne stakkars, haha.
Men forstår hvis man av ulike grunner ikke ønsker barnefar der, da er det bedre å dele øyeblikket med noen du stoler på og som kan dele dette øyeblikket med deg for resten av livet!

Jeg hadde bare samboeren med, alle fine ganger, og det er planen nå også. Første gang har svigermor prøvd seg og ville være med (da var jeg ganske ung og ikke så flink til å tørre å sifra), men heldigvis så en jordmor det sure blikket mitt og ba henne vente i gangen :D

Hadde med samboer.
Denne gangen har jeg lyst å ha med samboer og mamma, vil at mamma skal filme når babyen kommer:Heartred

Hadde med samboer, og slik blir det neste gang også. Det var veldig fint å ha han med så kunne vi sammen minne om fødselen etterpå.
Men sist var det korona, så hvis ikke samboer kunne, hadde jeg en avtale med søsteren min :)

Hver fødsel er unik og hvert menneske har ulike behov og ønsker. Så dette er kun opp til deg ❤

Tror kanskje jeg ønsker at mamma skal vente utenfor, og barnefar være med inn, men er fortsatt lenge igjen og mye tid til æ tenke!

Jeg hadde med mannen min sist gang, og det blir bare han denne gangen også.
Jeg har et godt forhold til mamma, men jeg kunne aldri hatt henne med på fødsel. Hun vil gjerne ha litt kontroll over alt som skjer, og ville nok kommet med mange råd uoppfordret og "lagt seg borti alt", så hun hadde nok sørget for at jeg hadde eksplodert både en og to ganger underveis fordi det hadde irritert meg :hilarious: Da ville jeg heller hatt med meg svigermor (har en helt fantastisk svigermor!), for hun er roligheten selv, men det blir som sagt bare mannen.

Back
Topp