Til dere som har blødd....

erikasi

Glad i å skrive <3
Jeg er 8 uker i dag, startet å blø på lørdags ettermiddag... Det var som mensen og slimete med rød frisk farge:/ ringte legevakt og fikk faktisk en UL.. Der kunne vi se et bankende hjerte enn så lenge.. Legen fortalte at blødningen ikke var grunnet slimhinner eller sprukket blodkar, men en blødning fra livmorhalsen.. Den var heldigvis lukket, men hun sa at dette er kun i øyeblikket.. Hun kunne selvsagt ikke love noe ting, noe jeg og vet, men jeg fikk liksom ingen info? Er dette vanlig, er det mer farlig enn noe annet? Er oddsen med meg eller i mot? Nå har jeg heldigvis ikke blødd noe mer, men jeg tenker hele tiden at det kan dø når som helst uten at jeg får vite det :/ har bestilt ekstra ul 15 april så lenge jeg ikke blør noe mer... Uansett, har dere opplevd det selv? Leser at mange er blødningsfri flere uker før de plutselig får vondt og spontanaborterer.... trist:(

Jeg blødde en del mellom uke 8 og 12 da jeg var gravid sist, og blodet varierte fra brunt til frisk rødt. I mitt tilfelle skyldtes det ømfintlige blodkar, men før vi fant ut at det var det blødningene skyldtes sa legen min at det er noen som kan blø litt fra livmorhalsen uten at det nødvendigvis må gå galt.
Nå vet jo ikke jeg, men det må da være positivt at du ikke har blødd mer? Krysser fingrene for at du får se et bankende hjerte og en sprellende baby på neste UL. Håper du klarer å slappe litt av og kose deg i påsken selv om dette må være skremmende. Klem.

Jeg tenker at man blør for at fosteret er dødt, så jeg tenker at iom at du blør når og fosterets hjerte banker, så har det rett å slett med slimhinner å gjøre.
Jeg har blødd mer eller mindre i alle svangerskapene mine

Back
Topp