til dere som er redde

Hoppedåsa

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Jeg vil veldig gjerne fortelle dere en ting.
ikke gå å vær redd. ikke gå å tenk at, hva om? hva om jeg mister? hva om h*n er syk. hva om jeg ikke får beholde babyen min.
Det eneste dere oppnår med det, er å bryte dere selv ned. dere går glipp av mye glede og spenning.

vi får ofte høre at det er lurt å vente med å fortelle venner og familie, i tilfelle noe skulle skje.
ikke kjøpe inn utstyr i tilfelle noe skulle skje.
hvorfor?
fordi da er det så grusomt å skulle fortelle om tapet.
fordi da er det så grusomt å pakke vekk utstyret.

når man til slutt sitter der. med det største tapet man noen gang har hatt.... man er helt knust.
Da skal jeg love dere at dere ikke angrer på det dere har kjøpt eller de dere har fortalt. det er bageteller.
og du blir ikke mer lei deg bare fiordi du lot kropp og hode glede seg og forvente.
du blir ikke mindre lei deg fordi du gikk å ventet på at noe galt skulle skje.
du blir knust. uansett hvordan du har brukt ukene frem til den dagen.
og når du sitter der helt knust. da er det innmari godt å ha støtte fra familie og venner.
jeg vil nesten gå så langt som å si det er livsviktig. det er ikke sikkert du er av typen som snakker så dypt med famile. jeg er ikke det. så på den måten trengte jeg dem ikke. men det var godt at dem viste og vet. sånn at de ikke begynner å forvente ting fra meg. de skjønner jeg er sliten, de skjønner de ikke skal mase om småsøsken. jeg kan få lov å ta ting i mitt tempo.
og klærne jeg kjøpte.... gud som jeg elsker de klærne.

jeg gikk å var redd. venta på at noe skulle skje. så skjedde det. så istede for å ha det vondt fra den dagen det skjedde, hadde jeg det vondt fra jeg fikk positiv test.
ikke gå å ha det vondt i flere uker eller måneder for noe som KAN skje og som mest sansylig aldri skjer!
jeg vikk vite at jeg var 1 av 10 000. er det verdt å gå å være redd for noe som er så lite sansynlig?

KOS DERE!!! Det som skjer, det skjer. men ikke la noe som ikke har skjedd, styre livet deres ;)

Så får jeg prøve å leve etter mine egne råd jeg også ;P

Dette var akkurat det jeg trengte. Sitter med tårer i øynene. Tusen takk for fine og kjempeviktige ord :)

Nå rørte du meg:) Så flink du er:) Håper det hjelper de som er redde her inne:)

Godt skrevet!!! <3 du har nok rett i det! Best å leve i nuet!! <3

Signerer hovedinnlegget fullt ut!

vet alt for godt selv at det er vanskelig å tenke positivt, så er viktig å fokusere litt på det :) jeg andrer ikke på tingene jeg kjøpte eller mennskene jeg sa det til. det jeg angrer på er at jeg ikke kosa meg alle de mnd.

Sååå god du er å sette ord på ting! Dette er nok veldig viktig å høre for både for førstegangs, langtidsprøvere og andre som bekymrar seg! Så herlig med eit sånt innlegg!

Takk for di fine ordene . Tror det er mange som bekymrer seg meg inkludert men vet jo at det er dumt og gå rundt å være urolig i evigheter . Jeg skal prøve og legge vekk bekymringene og kose meg med tanken at jeg skal bli mor heller . Jeg skal bli en fantastisk mor ;)
Ønsker alle sammen en kjempefin 17mai feiring .

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk, dette trengte jeg virkelig!

tusen takk... den trengte eg og... her er eg overnervøs... og bare kjenner ,og kjenner... nei, no bli d andre boller!
:blob6 :blob6JIPPI, JEG SKAL BLI MAMMA FOR SØREN! :blob6 :blob6

Fine ord! Fikk tårer i augene her hormonell som eg er;) tihi! Ja, trur det er viktig som du seier. Eg har mista to gonger. Ein gong SA og ein kjemisk:( Men då gjekk eg med magesmerter frå positiv test og spotting før/el få dagar etter test så då hadde eg ein dårlig følelse. Denne gongen har eg ingen vondter, berre veldig trøtt og sliten. Noko eg ser som eit positivt tegn og no klarar eg å tenke positivt stort sett heile tida. I alle fall enn så lenge;)

Fine ord! Fikk tårer i augene her hormonell som eg er;) tihi! Ja, trur det er viktig som du seier. Eg har mista to gonger. Ein gong SA og ein kjemisk:( Men då gjekk eg med magesmerter frå positiv test og spotting før/el få dagar etter test så då hadde eg ein dårlig følelse. Denne gongen har eg ingen vondter, berre veldig trøtt og sliten. Noko eg ser som eit positivt tegn og no klarar eg å tenke positivt stort sett heile tida. I alle fall enn så lenge;)
det er ekstra vanskleig å tenke positivt etter å ha mista, ja. da får man liksom et slag i trynet om at... ja... det kan faktisk hende det ikke får bra. mister den hærlige naiviteten man skulle hatt.
men vi får klare det sammen, alle sammen :) godt å ha jenter å skrive til når det river og sliter i hodet ;)

Back
Topp