Til dere som er redd dere får stort barn pga symfyse...

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Her er bilde av mine mål... Som dere ser så ligger jeg over gjennomsnittet... MEN jeg har likevel ei jente som var 0,3% under gjennomsnittet i uke 32. Så ikke ta det for god fisk at dere får store barn pga symfysemålet ;)
Jeg har ligget høyt oppe i de andre svangerskapene også, og fått ett lite og ett gjennomsnittlig barn ;)ImageUploadedByBV Forum1426867237.691713.jpg

Jeg ligger omtrent som deg.. Er i uke 36+5. Ho på sykehuset om onsdagen sa ho målte lillegutt til 3270 ca nå.. Men ho sa ho kunne ta feil!! (Hvorfor si noe da?)

Jag ligger mellan mitten av röd o overste grönne. Er veldig redd for stort barn, var selv 3960 ved 16 dager for termin. Bror min var nesten 5 kg men på overtid. Er defor redd at gå over, men syns ikke JM eller Lege bryr seg om det, og sier den ligger på normalen.
Må bare håpe de går bra :-)

Her er målene mine fra storesøster som var stor! Som dere ser så er det ikke noen kurve som bli fulgt her,men et ganske stort veksthopp mot slutten.

1426877169325.jpg

Her ble lillebror målt til 2,5 kg i går,uke 34+3. Altså 11% over snittet. Og sist jeg var til legen så lå jeg under den røde streken. Såå tror ikke man skal være redd for store barn pga sf-mål. Må si jeg ble litt overrasket, for jeg hadde bmi på under 18 da jeg ble gravid og er veldig smal,så trodde ikke jeg fikk "store" barn;) men det er jo kjekt med litt ekstra underhudsfett da jeg ikke tror det er veldig mange uker til jeg føder:)

Her er også målene normale. Men når vi var på UL på sykehuset forrige uke så var han bare 2200g og 11% under normalen. ny kontroll den 30. mars. Får se hva de sier da.

Her er bilde av mine mål... Som dere ser så ligger jeg over gjennomsnittet... MEN jeg har likevel ei jente som var 0,3% under gjennomsnittet i uke 32. Så ikke ta det for god fisk at dere får store barn pga symfysemålet ;)
Jeg har ligget høyt oppe i de andre svangerskapene også, og fått ett lite og ett gjennomsnittlig barn ;)Vis vedlegget 108861
Og jeg som ligger under den røde linjen får, ifølge vekstkontroll, gutt som er bittelitt over gjennomsnittet! :-)

Symfysemål sier ikke noe om størrelsen på baby, for noen bærer baby lenger inn mot rygg osv. Symfysemål sier kun noe om hvorvidt mage vokser, og om man bør henvises til vekstkontroll. :-)

Back
Topp