Til dere som er gift

ORIGINAL: Juliette

ORIGINAL: UneMi

er han ikke mer forelsket i meg enn som så, så kan han heller bli sammen med hu andre. Hvis jeg ikke har en mann som vier seg 100% til meg, så kan det bare være.

Da syns jeg du har et urealistisk syn på livet og forhold, og burde ikke gifte deg...[8D] (ikke drep meg) Tror mange ekteskap ender i skilsmisse om man har et slikt syn på det

Veldig enig her.

I Gode og onde dager
Det er det enkelt å si
Bevis det når motgangen kommer
Å elske
Det er
Å GI!

Dette diktet fikk vi i bryllupsgave for nesten 15 år siden. Vi har bodd sammen i over 20 år nå,og hadde bodd sammen i over 4 år da vi bestemte oss for å gifte oss. Begge gikk inn i ekteskapet med den innstillingen at det er kun en veg ut av det igjen ,og det er i en kiste! Selvfølgelig har jeg møtt menn i disse årene som jeg kunne ha forelsket meg i ,men jeg VIL IKKE!  De følelsene eksisterer ikke i mitt hode ,og om de dukker opp så unngår jeg situasjoner hvor jeg møter vedkommende - og finner på ting som gjør at jeg husker hvorfor min mann var den rette for meg.
Jeg vet at gubben gjør det på samme måte. Vi har så mye sammen ,vi har så mye å kjempe for. Ingen av oss vil kaste bort det vi har. Det er mye grønt gress der ute på den andre siden av gjærdet ,men plenen her hjemme er flott den også med riktig og jevnlig vedlikehold...
Det hjelper jo også for oss at det er INGEN som er skilt i hans slekt,eller i min slekt! Ekteskap er mye jobb ,men med godt utbytte også da[:D].

vil aldeles ikke si det er helt normalt å FORELSKE seg i andre når man er gift og bare ikke bry seg om det.
[8|]
kansje man blir litt betatt av noen men forelska skal jeg ikke være i noen andre enn mannen min.
skal mye til for at ekteskapet ryker men jeg vet ikke hva som hadde skjedd om gubben var forelska i ei annen dame.
selv om han ikke hadde gjort noe med det så synns jeg der er ganske big deal å være forelska i noen andre.
at man treffer folk man muligens kunne forelska seg i er sikkert sannt men da kan man jo ikke la seg selv bli det.

ORIGINAL: UneMi

er han ikke mer forelsket i meg enn som så, så kan han heller bli sammen med hu andre. Hvis jeg ikke har en mann som vier seg 100% til meg, så kan det bare være.

Jeg tror IKKE det er vanlig å forelske seg i andre hvis man ikke lar det skje... hvis det er noen man "liker" så må man faktisk ta avstand fra personen. Jeg tror ikke ordentlig forelskelse kommer fallende ned i hue på folk. men det går ann å syns noen er tiltrekkende..

Det er en sjanse jeg har tatt. Man aner ikke hva fremtiden bringer, uansett om man er gift eller ikke.

ORIGINAL: jealie28

ORIGINAL: Sicily

Det er jo helt normalt å forelske seg i andre selv om man er i fast forhold eller er gift. Poenget er jo at en forelskelse går over, og man må tenke over om man vil kaste bort det man allerede har? Har man husket å vanne gresset og luke ugress på sin side av gjerdet? Blir man forelsket i noen andre, så holder man kjeft om det, gjør det man kan for å glemme forelskelsen og går videre i livet. Jeg har møtt andre menn jeg har følt enorm tiltrekning til f.eks, men jeg kunne da aldri tenkt meg å gjøre noe med det, og i dag husker jeg ikke hvordan de så ut engang.  [8D]

Eh?? Nei? Det vil jeg ikke si er normalt...men ja, det kan skje...og da er det ikke noe vits i å fortsette sitt andre forhold...og en forelskelse trenger ikke gå over fort nei...
De som finner seg i utroskap kan jeg bare ikke forstå meg på[;)]
Uff, nå hørtes jeg amper ut her, er ikke det assa [:)][:)]

Jeg er enig med Sicily! De fleste damer jeg kjenner som er 40 + og vært gift i mange år er at det handler ikke om at man ikke er tiltrekket av andre og hadde hatt muligheten til å gå videre men at man velger den personen man har valgt å dele livet sitt med alltid uansett hvilke fristelser og små forelskelser som kommer.

ORIGINAL: Miss. Juicy

Jeg tror IKKE det er vanlig å forelske seg i andre hvis man ikke lar det skje... hvis det er noen man "liker" så må man faktisk ta avstand fra personen. Jeg tror ikke ordentlig forelskelse kommer fallende ned i hue på folk. men det går ann å syns noen er tiltrekkende..

Jeg syns du har et godt poeng her. Jeg tror heller ikke at en skikkelig forelskelse kommer deisende i hode på en om man ikke er med på det selv. Men veldig betatt og småforelska kan man jo bli uten å gå aktivt inn for det, f.eks om det er en man ser daglig på jobben eller noe..Men det viktige, om det dreier seg om forelskelse eller ei, er jo at man ikke handler deretter.

Jeg vet ikke om jeg hadde taklet det så bra selv. Tror det hadde vært vondt, og ville nok aller helst ikke visst om det

En har lov til å bli betatt av andre, men man gjør ikke noe med det!

Vi har vært sammen i 11 år og giftet oss i sommer. Jeg elsker mannen min over alt på jord og kunne ikke tenkt meg å leve uten ham!

Men det er ved et par anledninger jeg har merket at jeg har reagert fysisk på andre menn, jeg kan jo ikke noe for det. Forskjellen er jo at jeg ikke gjør noe med det. Ikke noen ting i det hele tatt, prøvde ikke å bli mer kjent en gang.

Men der er jo en grense for hva som er å være betatt og hva som er mer og siden jeg ikke har opplevd situasjonen selv så vet jeg ikke hva jeg hadde valgt! Vi har hatt både gode og onde dager og har holdt sammen gjennom alt, så jeg er rimelig sikker på at vi skal klare alt vi har i vente også. Men jeg kan jo aldri vite helt.

Back
Topp