Til dere som ammer..

2.barnsmor.i.2017

Blir kjent med forumet
Drikker dere brus og vann med kullsyre når dere ammer?? Har hørt fra flere at ungen kan bli urolig og få vondt i magen av kullsyra :/ Noen som har opplevd dette? :)

Jo, jeg hørt det samme, at ved å drikke MYE brus kan gi ungen vondt i mage og luft. Men her snakker vi om mye og ikke et glass med brus også. Det er mange som drikke mye brus..like mye som vannlikesom og derfor ungen kan få vondt i mage. et eller to glass sikkert er greit da :-)

Her er hun så liten enda så har ikke lagt ned noen begrensninger på hva jeg spiser og drikker enda, drikker ikke brus, men har drukket en del Farris, min har litt vondt i magen, men har ikke merket noen forskjell fra dager med Farris og dager uten.

Mine to eldste har ikke tålt at jeg har spist, eller drukket noe som inneholder melk, så jeg har hatt melkefritt kosthold med dem, er spent på om det blir sånn denne gangen også, spiser alt mulig med melk nå før hun evt. begynner å reagere på det ;)

Nei har ikke merket noe, men prøver å styre unna kaffe og cola og melk har jeg kuttet helt ut da det ser ut til at han reagerer på dette. Min eldste fikk også veldig vondt i magen hvis jeg drakk melk.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Kunne ikke drikke noe med kullsyre med første, går greit med ett glass nå, mn greit å unngå bruden allikevel, mye unødvendige kalorier :P vet det ikke går over i melka, mn noe i brus/kullsyre gjorde min første baby urolig i magen, uavhengig av mengde...

Jeg kan ikke drikke noe med kullsyre, da blir det mageknip i mange timer og masse skriking :/

Back
Topp