til dere som ammer

Gudle i magen

Elsker forumet
Heisann:) min gutt er 5 mnd om 3 dager.. Det eg lure på kor mye amme dere? for nå får han jo middag og kanskje yogurth senere åsso får han graut på kvelden.. so blir mye tillegg på han av nan 2.. Kor lenge har dere tenkt og Amme???

Nicklas kom til verden 05.12.09

Ville kanskje ikke gitt han yoghurt, da de ikke skal ha melkeprodukter før de er året...

Jeg prøver å gi han pupp/flaske hver 3. time, men må kanskje revurdere nå, siden han ikke er så veldig til å spise på dagtid. (Må kanskje gi mer mat sjeldnere??) Men han får fortsatt bare smaksporsjon av grøt morgen og kveld...

Skulle ønske jeg kunne fullamme til han er 6 mnd, men holder på å miste melka, og han er ikke så interessert, så nå er det stort sett på natta, og ellers når jeg gidder.

Yoghurt? Er ikke det litt farlig for de små? (Ikke skyt meg om jeg tar feil, men har hørt at det finnes no ulumskheter i yoghurt som de ikke skal ha...

Men over til spørsmålet, jeg ammer han ca 5-6 ganger iløpet av døgnet nå. Også får han to måltider grøt+frukt i tillegg. Har tenkt å amme så lenge jeg får det til, målet var 6 mnd, men nå tror jeg at jeg kommer til å fortsette til det føles riktig å slutte.

Ammer du eller? Skjønte ikke helt[8D]

Fullammer enda .... ho e berre 4 mnd .... variere kor mange gonga,men ca 7 gonga i døgnet .. kanskje fleire gonga noken dagar..
Når me begynna med fastføde så blir da vel nedi 4-5 gonga vil eg tippa .. og etterkvart morning-lunsj-kvelds..... så morning-kvelds .... til da e stopp ...sikkert rundt 1 år .... så lenge eg har nok mjølk til detta ... [:)]

Her får han en flaske nan2 og litt grøt til kveldsmat, resten av døgnet ammer jeg, blir mellom 8-11 ammeøkter i et døgn da [:)]

Søt han er forresten [:D]

Her ammes det med kanskje en skål grøt vedsiden iløpet av dagen, å har ikke telling. Huff, blir fort ofte, å andre dager veldig sjeldent [:)] Men har planer om å amme til hun ihvertfall er 10mnd (:

Har ikke telligen på hvor mange ganger jeg ammer.
Men han får grøt og vann hver kveld. Vurderer også å starte med ei flaske MME for å se om han sover litt lengre før neste måltid på natta da.

Men tror ikke du skal gi babyer yoghurt [:)]

Heisann:) Tusen takk for svar alle sammen:) eg mener sånn youghurt med eple og banan som er frå 4 mnd:) er det farligt å gji dei? isåfall då vil eg ikkje gji han men trudde ikkje det når dei selge det på butikken:P får berre et par skjeier:) å gratuen får han han berre smaksprøve.. Eg hadde tenkt å amme verfall til 6 mnd eg og:) men min har begynnta å rolpa seg på dagen og ikkje vil ha pupp men berre flaske:/ blir ganske fortvila om å sitta å kjempa med han.. Noen som har hatt lignande problem? so her får an berre pupp om natto å kanskje en gang til dagen.. Ganske kjedelig når morsmelko er den beste melko han kan få...

ORIGINAL: Gudle i magen

Heisann:) Tusen takk for svar alle sammen:) eg mener sånn youghurt med eple og banan som er frå 4 mnd:) er det farligt å gji dei? isåfall då vil eg ikkje gji han men trudde ikkje det når dei selge det på butikken:P får berre et par skjeier:) å gratuen får han han berre smaksprøve.. Eg hadde tenkt å amme verfall til 6 mnd eg og:) men min har begynnta å rolpa seg på dagen og ikkje vil ha pupp men berre flaske:/ blir ganske fortvila om å sitta å kjempa med han.. Noen som har hatt lignande problem? so her får an berre pupp om natto å kanskje en gang til dagen.. Ganske kjedelig når morsmelko er den beste melko han kan få...

Det er ikke farlig nei,for det er fruktmos tipper jeg [:)]

ja det ser verfall ut som sånn frukt som er blitt most i sammen hehe:)

Back
Topp