Til dere nygravide

Snuppeluppe

Gift med forumet
Fikk en positiv CB pluss i dag. Jippi!!
Dere som er 4 uker på vei, når var deres første dag i siste mens?
Sliter med  å finne ut hvor langt jeg er på vei, for min første dag i siste mens var 27. juli... da er jeg jo bare 2 uker på vei, og det er vel umulig? Testen er sterk positiv, hadde vel ikke blitt det om jeg bare var 2 uker? Fikk positiv EL test 4. August.

Snuppeluppe skrev:
Fikk en positiv CB pluss i dag. Jippi!!
Dere som er 4 uker på vei, når var deres første dag i siste mens?
Sliter med  å finne ut hvor langt jeg er på vei, for min første dag i siste mens var 27. juli... da er jeg jo bare 2 uker på vei, og det er vel umulig? Testen er sterk positiv, hadde vel ikke blitt det om jeg bare var 2 uker? Fikk positiv EL test 4. August.

Dytte, ingen som kan hjelpe?

Kanskje det var festeblødning du hadde? Eller så kan man jo få blødninger under svangerskapet da, så kanskje det var det?

Hvis du hadde positiv el-test den 4., hadde du sannsynligvis el den 5., og er da kun 7 dpo i dag.....var veldig tidlig å få en sterk positiv test, det da. Sånn til vanlig ville jeg sagt at "regn at du er to uker på vei den dagen du har eggløsning", men her støtter jeg heller maltesers....høres ut som om forrige mens ikke var en ordentlig mens.

eg ville nok bedd om en ultralyd siden du ikkje vet hvor langt du er på vei, men vent litt så ser du.. ta enda en test om ei uke..

Gratulerer da! Ville kanskje testet ut en slik cb med ukesindikator jeg, den kan gi deg litt hint om hvor langt du er på vei. El-tester kan slå ut på graviditeter også ;-)

Muskatt skrev:
Gratulerer da! Ville kanskje testet ut en slik cb med ukesindikator jeg, den kan gi deg litt hint om hvor langt du er på vei. El-tester kan slå ut på graviditeter også ;-)

Det samme tenkte jeg!:)
Gratulerer;)

støtter denne. eggløsningstesten blir positiv om man er gravid. har selv ei venninne som nettopp var på ultralyd i uke 12 men viste seg å være 16 uker fordi den mens hun regnet fra var en som kom selv om hun var gravid.
stemmer for ukeindikator 

Jeg får sterkt kryss med CB pluss, og CB med ukens Indikator sier 1-2 uker. Kan det stemme? Jeg har symptomer også, ømme pupper, trøtt Og litt småkvalm, akkurat som sist svangerskap. Var foressten hos Gyn dagen før jeg fikk mensen, tok innvendig ul pga hun skulle sjekke om jeg hadde hatt El. Hun ville vel da sett tegn på graviditet hvis jeg var det? Jeg tror mensen var en mens.. Hvis jeg regner termin utifra EL, så stemmer det jo at jeg er ca 3 uker. .. Men CB sier gravid 1-2 uker. Forvirret ja!

om det står 1-2 så er du 3-4 uker på vei...
du har helt sikkert hatt tidlig eggløsning

~knocked up~ skrev:
om det står 1-2 så er du 3-4 uker på vei...
du har helt sikkert hatt tidlig eggløsning

Så det har ikke noe  si at første dag i siste mens var 27 juli? Jeg kan ha hatt veldig tidlig eggløsning? For jeg er sikker på jeg er gravid, tatt test hos legen og hjemme.. og har ømme bryster, er trøtt som bare det. Akkurat som mine forrige svangerskap :)

Da jeg ble gravid hadde jeg siste mens 8. og legen sa da at jeg var fire uker på vei da jeg var der den 9. måneden etter.
At du hadde siste mens den 27. og er fire uker på vei dag er da ganske usannsynlig.

For noen stiger HCG-nivået voldsomt i starten, noe som jo gir sterkt positivt utslag. 

FancyPants skrev:
Da jeg ble gravid hadde jeg siste mens 8. og legen sa da at jeg var fire uker på vei da jeg var der den 9. måneden etter.
At du hadde siste mens den 27. og er fire uker på vei dag er da ganske usannsynlig.

For noen stiger HCG-nivået voldsomt i starten, noe som jo gir sterkt positivt utslag. 

Det er vel EL termin som er den sikkreste? Så hvis jeg hadde tidlig EL, altså 4.aug, så er jeg litt over 3 uker på vei. Graviditets testene blir vel ikke positive uten grunn :-)

*Dytte*

Back
Topp