Til dere med tidlig ul

TehCookiemon

Forelsket i forumet
Jeg er helt ny i gamet her, og dette er sikkert et helt fjernt spørsmål, men dere som har tidlig ultralyd, ordner dere dette selv? Altså booker og betaler selv, eller blir dere henvist av legen deres? :-p

Jeg er helt grønn på alt som har med svangerskapskpntroller å gjøre, og aner rettogslett ikke hvordan dette pleier å foregå...

Jeg er helt ny i gamet her, og dette er sikkert et helt fjernt spørsmål, men dere som har tidlig ultralyd, ordner dere dette selv? Altså booker og betaler selv, eller blir dere henvist av legen deres? :-p

Jeg er helt grønn på alt som har med svangerskapskpntroller å gjøre, og aner rettogslett ikke hvordan dette pleier å foregå...
Jepp :) jeg bare bestilte jeg! Første gang for meg og, og ville gjerne se lille :) var 7+2 på første. Skal på ny i uke 12 for å sjekke kromosomfeil og slikt! Så er det ordinær rundt uke 16-17 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er grønn selv her....
Må det gjøres gjennom legen selv om det er tidlig/privat?
Har jo hørt at man kan ta det privat, men skjønner ikke om det betyr å finne, bestille eller betale selv. Eller alle tre...

Litt ny verden for meg det her.

har et spørsmål. jeg finner ikke ut hvordan jeg får skrevet en sånn tråd ? noen som kan hjelpe meg ?

Jeg er henvist av gynekolog pga tidligere SA/BO. Bruker progesteron og blodfortynnende, så må sjekke om det er liv.

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

har et spørsmål. jeg finner ikke ut hvordan jeg får skrevet en sånn tråd ? noen som kan hjelpe meg ?

Er du på mobil er det de tre prikkene oppe i høre hjørne, så trykker du på new topic ;) vet ikke på data for det bruker jeg aldri:p

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Jeg fikk beskjed om å ringe til sykehuset med en gang jeg fik positiv test, og da satte dem opp ultralydtime til meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

I utgangspunktet får du ikke ultralyd betalt av staten før den ordinære ultralyden som er en gang etter uke 18 (tror jeg det var). Så visst du vil se før må du booke time og betale selv hos en privatklinikk :)

I utgangspunktet får du ikke ultralyd betalt av staten før den ordinære ultralyden som er en gang etter uke 18 (tror jeg det var). Så visst du vil se før må du booke time og betale selv hos en privatklinikk :)
OUL er vel mellom uke 17-20 :)

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Jeg booker selv og betaler 1100,- for UL hos en privat gynekolog, ingen henvisning fra lege..

Hadde privat ul nå og betalte 500:) har jo desverre bare krav på en ultralyd betalt av staten:/

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Alt kommer ann på situasjonen. Jeg var til legen en gang i midten/slutten av august. Jeg Ga hu all informasjon jeg viste om datoer. Eneste jeg viste var at befruktninga skjedde antagelig mellom 15-25 juni. Lurer litt på om jeg har beregnet en mnd feil, da jeg føler jeg kjenner liv. Uansett, jeg spurte om hu henviste meg til gyn (tidlig ul) eller om jeg måtte bestille privat ul. Da var det ikke ett spm en gang, hu henviste meg, og da sa hu det er gratis. Noe. Betaler kun egen andel. Men, alt handler om man vet man skal beholde, usikker på å beholde, om man vet datoer i forhold til sist mens osv. Jeg venter enda på innkalling til gyn, men legen stresset ikke med det, da jeg var bestemt på å beholde. Var vist ikke så viktig å vite antall uker fort da.. Syns det var nok så idiotisk, under henvisningen skreiv hu jeg var mellom 6 og 10 uker. 4 uker erundt stor forskjell så tidlig! Er ny i gamet selv, og valgt å smøre meg med tålmodighet til jeg får brev om ul :) bare håper jeg ikke er over 12 uker, i forhold til kontroll og oppfølging.

Alt kommer ann på situasjonen. Jeg var til legen en gang i midten/slutten av august. Jeg Ga hu all informasjon jeg viste om datoer. Eneste jeg viste var at befruktninga skjedde antagelig mellom 15-25 juni. Lurer litt på om jeg har beregnet en mnd feil, da jeg føler jeg kjenner liv. Uansett, jeg spurte om hu henviste meg til gyn (tidlig ul) eller om jeg måtte bestille privat ul. Da var det ikke ett spm en gang, hu henviste meg, og da sa hu det er gratis. Noe. Betaler kun egen andel. Men, alt handler om man vet man skal beholde, usikker på å beholde, om man vet datoer i forhold til sist mens osv. Jeg venter enda på innkalling til gyn, men legen stresset ikke med det, da jeg var bestemt på å beholde. Var vist ikke så viktig å vite antall uker fort da.. Syns det var nok så idiotisk, under henvisningen skreiv hu jeg var mellom 6 og 10 uker. 4 uker erundt stor forskjell så tidlig! Er ny i gamet selv, og valgt å smøre meg med tålmodighet til jeg får brev om ul :) bare håper jeg ikke er over 12 uker, i forhold til kontroll og oppfølging.

Går ann å ringe å purre litt på:) rett til gyn altså

♡02.03.2015♡

Går ann å ringe å purre litt på:) rett til gyn altså

♡02.03.2015♡
Gyn hadde akkurat gått to uker ut i ferie når jeg var hos legen. Derfor det tar lang tid :) regner med brev rundt 15. August. Men, så usikker som jeg var hos legen, og var frem og tilbake med datoer og hu satt der som et spm tegn med den skiva som regner termin, så skjønner jeg ikke hu sendte meg til sjukehuset, annen lege, eller annen gyn.. Hu tok det ikke så viktig siden jeg uansett skulle beholde. Nesten så jeg skulle sagt jeg var usikker. Jeg som alle andre vil jo vite uker og ca dager:/ jeg føler ikke jeg kommer spesielt overens med hu (legen), og nei.. Hu har ikke gjort noe mot meg. Men, vurderer å bytte, så jeg finner noen jeg har bedre kommunikasjon med.. kom bedre overens med gamle fastlegen min, som var en gammel mann ;)

Sist fikk jeg henvisning. Da betalte jeg bare egenandel:) håper jeg får det denne gangen og;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Æ blei henvist til tidlig ul:)
Men vet man kan bestille time også, men da må man jo betale for det også:)

Jeg ble henvist men måtte selv ringe å få time, fordi det hastet sånn at jeg ikke hadde rukket å få time i posten :-) men her er det pga medisinske årsaker da :-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Back
Topp