Til dere med skolebarn!

Med en gang vi kommer hjem! Eldste gjør de noen ganger før jeg kommer, hvis ikke setter han igang når jeg og søstra kommer fra jobb og SFO:)

Vi spiser middag når hu kommer fra sfo så er det lekser ellers så setter hun seg med leksene mens jeg gjør ferdig middagen. Om hun kommer rett fra skolen så spiser vi først og så er det lekser.

Vanligvis spiser vi litt formiddagsmat rett etter skolen, og så gjør han lekser rett etter det. I det siste har det vært noen dager at vi har dratt rett ut på forskjellige aktiviteter, og da har han gjort leksene etter kveldsmat, mens lillesøster legger seg. Ser egentlig at han jobber bedre og mer konsentrert om kvelden, så kanskje jeg skal revurdere leksevanene. Han har alltid vært kronisk b-menneske, og veldig opplagt om kvelden, så jeg burde ikke vært overrasket over at han jobber best da.

Han gjør de på kvelden etter barnetv. Han trenger litt tid for å lande etter at han kommer hjem, og da passer det best slik.

Hu har ikke SFO på mandager så da gjør hu de med en gang hu kommer hjem. Så er hu ferdig med det.

med en gang hun kommer hjem fra sfo. Alt må være ferdig før onsdag, for hun har ballett på torsdager og så skal jo alt leveres fredag.

Som regel rett etter middag:)
Noen ganger tar vi det etter de to minste har lagt seg..

Prøver å gjøre leksene som skal skrives på mandagen, så kan vi konsentrere oss om lesing og engelsk de andre dagene:) pleier å være rett etter skolen eller etter middagen:)

Når hun kommer hjem fra aks eller etter middag :)

Mens jeg lager middag, normalt sett.
Han går i føste klasse, det er bare noen få minutter hvert dag.

Rett etter middag :) når mannen er hjemme fra båt, gjør gjerne en av oss lekser og en lager middag :) vi henter aldri senere enn kl 15 :)

Han gjør stort sett unna alt skriftlig rett etter skolen på mandager. Da kan vi konsentrere oss om lesing resten av dagene :) Leksene gjøres alltid rett etter skoletid :)

De får smøre seg noen skiver når de kommer hjem så er det lekser. Det er trening eller kamp så og si hver dag så det er greit å få gjort det med en gang.

Når han kommer hjem fra skolen. Han går hjem og bruker ca 1 time så da får han en pause med frisk luft og bevegelse. Han får seg et mellommåltid med frukt før han starter.

Da han kom hjem fra SFO i første klasse. Da var han hjemme i tretiden.

Back
Topp