Til dere med gutt

Vårbaby2015?

Glad i forumet
Jeg har en liten gutt som er veldig rød på begge sider av pungen.. Er det noen andre som har opplevd/opplever dette?
Virker ikke ut som om han plages med det, men ser veldig vondt ut..
Bruker sinksalve for å lindre litt..
Er det noen andre som har noen forslag til hva det kan være og/eller hva vi kan gjøre med det?
[:D]

Min lille gutt var også veldig rød der, huden ble også tynnere, for oss så hjalp det å bruke sånn pudder og ellers lufttørke, bedret seg masse etter noen få dager med pudder.
Vi prøvde med zinc og inotyol først, men det ble ikke bedre her før vi bare brukte pudder.

ikke bruk våtservietter om du gjør det. vanlig "dry wipes" , vann og olje er det som irriterer huden dems minst.
Sørg for at han alltid er tørr, at det ikke ligger noe vann igjen.
Sink salve kan faktisk gjøre ting værre også, så du kan jo prøve uten å bare gjøre det jeg sa over, og se om det funker [:)]

Tusen takk for råd og tips[:D]

Bruker våtservietter, så skal kutte ut det[:D]

Gutten min er rød i begge lyskene. Jeg smører men Inotyol salve og det ser ut som det virker. Ble anbefalt den salven for sår hud av sykehuset da Odin var innlagt på nyfødtintensiven. De mente den var bedre enn sink-salve[:)]

Min var også sånn, men jeg tror egentlig bare det er bleia som "gnager" litt..
Har du prøvd å ikke stramme den sånn veeeldig?
Og pass på at han er tørr i lyskene [:)] Inotyol funka også veldig godt her [:)]
Sink-salve blir gjerne litt tett, så huden ikke får puste på en måte..

Nå i starten er pungen til gutter veldig rød. Den trenger ikke være sår, med andre ord. Men om du er i tvil, så er zinksalve veldig fint å bruke.

Gutten vår ble og veldig rød rundt pungen. Vi har fått en prøve fra Burts babybee. En healing stick som hjalp kjempe masse. Vet ikke om den er til salgs enda, men der er en liknende som heter viababy... tror jeg...http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=261
Denne har jeg ikke prøvd selv.

Zink skal vel egentlig ikke brukes hvis en bare er rød. den er veldig tett og puster ikke.
noen velger uansett å blande olje og zink så den ikke blir så tykk.

Vi er nøye med å vaske han med kun vann ved hvert bleieskift og lufttørke. han eelsker å ligge nakenfis på stua :-)

Back
Topp