Til dere med flere barn..

LilleNea

Elsker forumet
Marslykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Hva savna du til forrige barn, som du bare MÅ gå til innkjøp av nå?
Og hadde du kjøpt noe du likegreit kunne klart deg uten?
Tenker på alt fra klær og utstyr.

Var igrunnen ikke mye jeg savna, en vugge/soveplass på stua, 4hjuling vogn, bilstolpose, god bæresele og en god babycall.... Men vet jeg kommer til å gå til innkjøp av mye av det samme som sist også - badestol (avlaster rygg/skuldre ved bading), vippestol, bleiebøtte, babycall, leandervugge, bilstol med base....

Denne gangen er jeg klar for en ordentlig jentejente, så blir mye kjoler på snuppa nå. Like enkelt som å bruke bukser, ettersom mine småttiser bodde i boddy og strømpebukser hjemme. Annet av klær blir ull til høsten og vinteren, oppdaga ikke nytten av det før det nesten var for sent sist... Skal denne gangen kun kjøpe klær jeg synes er kjempefine - kjøpte mye på salg de 2 andre gangen som ikke var sååååå fint, og det ble aldri brukt....

Savna ikke noe for ting ble handla inn etter behov fremfor lystpå før babyen kom.
Men kjøpte vippestol med vibrering..., noe som var totalt unødvendig da jan ikke ville bruke den. Tenker å selge den no å heller kjøpe en god gammeldags...

Kjøpte en leandervugge , den kunne jeg fint klart meg uten, og fikk mai tai i gave, som jeg byttet til manduca, dom nesten ikke ble brukt, fordi både jeg, sambo og trollet ble fryktelig varme av å bære på den måten

Savna flaskesterilisator, siden jeg hadde en flaskeunge fra 4 mnd og oppover. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte det, men jeg skal kjøpe det hvis nr 2 blir flaskeelsker :-P

Savnet ingenting,men bleiebøtta hadde jeg fint klart meg uten:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hadde mye av det meste. Skal ikke kjøpe så mye klær denne gang, skal prøve iallefall :p mulig jeg får behov for bæresele, hadde ikke det ist og savna det ikke så skal se etterhvert :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg skal kjøpe adapter til vognen så jeg kan sette på bilsetet. Ny babycall. Også har jeg kjøpt ny brukt vogn, for den vi hadde sist hater jeg. Ellers tror jeg ikke det er så mye mere :)

her"må" vi nesten ha bæresele for å kunne gå tur.. er bratte fjell på alle kanter, så går ikke å dra med vogna opp - så skal vi gå andre plasser enn på bilveien må en ergonomisk bæresele. Klarer ikke å vente til lille er over 6mnd før vi går i fjellet!

Vi fikk en afrikansk hengekøye i gave, den har jeg aldri brukt. Eneste jeg skal kjøpe nytt nå er vogn og ny babycall.

Jeg husker jeg synes det var veldig upraktisk med hetter på genseren til Kasper når han var baby og bare lå i ro hele tiden.

Det jeg savnet var en god voksipose og sånn skinn til å ligger på i vugge, som de har på barnas hus :)

Brystpumpe, ammepute og adapter til bilstol til vogn brukte jeg ikke/lite. Kjøpte bæresjal som jeg ikke fikk dreisen på heller. Stellebord med badebalje ble heller ikke brukt. Hadde bare balje i badekaret :) Vugge er vel noe jeg kunne tenkt meg å hatt. Hun sov enten i sofa eller leikegrind :)

Savna egentlig ikke noe som jeg må ha denne gangen.

Det hadde ikke jeg... Men prøver sangenic sin denne gangen, Angelcare stinka etter 6 mnd.
synest det er like enkelt å bare kaste bleiene oppi pose og rett ut i søppelspannet:

vugge til stuesoving var unødvendig da hun nektet å sove i den :(
ellers vil jeg ha ny bæresele og ny babycall!

Jeg angrer på at jeg ikke ba om hjelp til å passe storebror helt i starten. Det er 15 mnd mellom dem og han begynte i barnehage først da vesla var nesten tre mnd. Jeg behøvde ikke blitt fullt så sliten som jeg ble de mnd! Denne gangen går begge i barnehage tre dager i uka, det skal bli deilig å "bare" være babymamma de dagene!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum

synest det er like enkelt å bare kaste bleiene oppi pose og rett ut i søppelspannet:

Vi hadde felles søppeldunker som stod ute, og det var ganske uaktuelt å løpe ut og 2 etasjer ned i midten av februar – opp til 10 ganger om dagen :P

Back
Topp