Sawyer2012
Blir kjent med forumet
Var en helt ny verden for oss når vi kjøpte vannkoker med temp.innstilling - anbefales på det varmeste!
Har anskaffet oss ny vannkoker nå, fantastisk!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var en helt ny verden for oss når vi kjøpte vannkoker med temp.innstilling - anbefales på det varmeste!

Hvis du vil gjøre det enda enklere, kan du måle opp pulveret i flasken, også ha ferdig temperert vann i termos, så du bare heller oppi flasken og rister.
Slipper lyden av mikroen også.![]()
Jammen da er det jo ikke noe problem.For meg fungerer dette fint, ettersom jeg går og ordner flaska før jeg tar opp lillegutt fra senga - så lyd har ingenting å si, for det merker verken han eller pappaen som sover. Termosvannet blir vel kaldere utover natten, så om det lages til riktig temperatur kan man vel måtte ende opp med å måtte varme det mer uansett..?
Tja.. Det kan jo kokes først og deretter bare varmes opp? Men vi klarer oss fint uten. Termos er gull.Men ang vannkoker med temp innstilling....er det vits?
Vannet må jo kokes uansett. ..
Nyere forskning viser at det ikke har noen sammenheng mellom morsmelk på natt og hull i tenneneNei, selvfølgelig ikke, men tannlegen anbefaler allikevel at man prøver å ikke gi mat på natten, dersom det lar seg gjøre.
Man bli anbefalt å heller gi vann, eller pusse tenner igjen etter mat, eller i det minste gi litt vann etter melken, for å rense munnen litt.
Ei jeg kjenner fikk beskjed av barnelegen om at tenner=klar for annen mat enn melk..
-Så, man må jo tilpasse rådene til seg selv og sin situasjon.![]()
Nei, ikke morsmelk, men mme.Nyere forskning viser at det ikke har noen sammenheng mellom morsmelk på natt og hull i tennene![]()
Så fintvi fikk beskjed av HS å starte med smaking av grøt da hun var 3 mnd så hun var klar for en porsjon da hun var 4 mnd grunnet dårlig vektoppgang. Det funket her og hun reagerte ikke på det heller![]()
Jeg har også vannkoker med temp innstilling. Genialt på nattestid. Har med doseringsboks med pulver. Da tar det bare noen få sek å få ordnet flaska
Gir flaske i mørket javiktig at det kun er mat og kjapp søvn igjen..
Koker det opp på forhånd og når det er tid for mating varmer man det opp til ønsket temp istedenfor å koke opp igjen.Kokes det opp og kjøles ned igjen da, eller?![]()
Vi prøvde det først, men hvis vi ga henne flaske oftere endte hun med å drikke mindre sammenlagt ila dagen :/ hun har nok aldri vært så begeistret for den flaska, for reint flaske måltid har hun kuttet ut helt. Jeg klamret meg fast til morgenflasken i senga så lenge jeg klarte, men det siste jeg vil er at måltidene blir en kamp, så den kuttet vi ut da hun var nesten 7 mnd. Nå får hun melk til måltider (alle unntatt middag, da får hun vann), er 8 mnd nå.Så fintMen hun er nok en av unntakene. Det frarådes. Hvorfor kunne hun ikke bare få ekstra flaske med mme?
Kokes det opp og kjøles ned igjen da, eller?![]()
Jeg mente egentlig den vannkokeren med temperaturinnstilling, om den koker vannet først, for så å kjøle ned igjen til ønsket temperatur, eller om man må vente med å bruke den til barnet kan drikke ukokt vann, hvis den bare varmer det litt.Ja koker opp før jeg legger meg igså varmer jeg opp på natta![]()
Jeg mente egentlig den vannkokeren med temperaturinnstilling, om den koker vannet først, for så å kjøle ned igjen til ønsket temperatur, eller om man må vente med å bruke den til barnet kan drikke ukokt vann, hvis den bare varmer det litt.
![]()
Ah, sånn ja. Da skjønte jeg. Takk, takk.Ja jeg svarte deg. Jeg koker opp vannet i vannkokeren til 100 grader, også varmer jeg det vannet opp til 40 grader når hun skal ha flaske![]()
Ah, sånn ja. Da skjønte jeg. Takk, takk.
Jammen bra hodet mitt sitter fast på skuldrene, så distré som jeg er.
Hvor kjøpte du den vannkokeren?![]()
Den er kjøpt på elkjøp - wilfa svart te mener jeg den hetergenial!!
![]()