Til dere med brillebarn!

Gabriela

Forumet er livet
Her er nok helt sikkert noen mødre/ fedre med barn som har måtte brukt/bruker briller på barnehagen??? Høres det kjent ut at man ukentlig da er hos optikeren for å rette på brillene? Dette er hvertfall tilfellet hos oss. Det er greit nok det, men hva gjør dere hvis brillene blir ødelagt mens barnet er på barnehagen??? I dag da jeg hentet mini kom ene assistenten og fortalte at brilleglasset var fallt ut av innfatningen... Okey tenkte jeg, slikt skjer dessverre! Men hva slags rettigheter har vi den dagen brillene blir helt ødelagte og det ikke lar seg fikses? Er det da 2000 kroner rett i dass??? Må vi legge ut for nye selv, og det etter kanskje bare en mnd bruk??? (David har hatt briller i litt over 1 mnd)
Barnehagen til mini tar ingen ansvar fortalte styreren meg da jeg tok en prat med henne... Hun anbefalte meg å skaffe oss en brilleforsikring gjennom en brillebutikk... Slike forsikringer har jeg aldri hørt om!

Vær så snill og kom med tips og råd til meg! Takk...

Leste en plass at nav dekker briller til barn under 3 (?) år[8|] Eller barnebriller[8D] Vet ikke hvor grensa går..

ORIGINAL: GitteLen

Leste en plass at nav dekker briller til barn under 3 (?) år[8|] Eller barnebriller[8D] Vet ikke hvor grensa går..

De dekker førstegangsbrillene og en innfatning i året. That's it!

ORIGINAL: Gabriela

Åja. Kjipt da[:'(]

Jeg er selv optiker og har opplevd veldig mange frustrerte foreldre som har kommet inn med briller vridd i alle vinkler uke etter uke. Det er nok lurt å ha en brilleforsikring på brillen, men denne må som regel settes på ved kjøp av brillen. Der jeg jobbet dekket denne 75 % av en ny brille om den hadde blitt ødelagt og 50 % om den hadde blitt borte. De burde ha informert deg om en slik forsikring da du kjøpte brillen siden barnebriller ofte blir hardt behandlet.

mi har hatt briller i to månder nå, og fått et stekk i glasset (falt i barnehagen).. ikke vært hos optikerern da..
vet ikke helt åssen det funker, om man får nye så fort dem går i stykker? mener å ha hørt det..

vi har fått dekt nesten alt - noe av innfatningen. hun sjeler og har skjeve hornhinner

ORIGINAL: Ihne

Jeg fikk dekket briller som liten, da dekker de 400kr for innfatning (var 300kr dengangen) og glassene. Men det er kun på spesielle synsfeil.

Min bror og søster fikk nye briller på skolen vet jeg når de gikk i stykker der. Men det er nok litt annerledes enn barnehage. [:-]

Hør med optikeren om det finnes sånn brilleforsikring, for man kan ikke fly til optikeren hver uke, og skifte ut brillene hver mnd pga de går i stykker i barnehagen. [&:][:-]

Ja, det kan nok stemme med hvordan det er i dag også. Nav dekker innfatning for inntill 600kr tror jeg det var??!!
Alt rart man skal måtte komme opp i her i verden! hehe... Nei, det er travelt å drive å dra til optikeren ukentlig.. forrige uke var vi 2 ganger, denne uken blir det også 2 ganger... hehehe... Uff...

ORIGINAL: tvilling81.

Jeg er selv optiker og har opplevd veldig mange frustrerte foreldre som har kommet inn med briller vridd i alle vinkler uke etter uke. Det er nok lurt å ha en brilleforsikring på brillen, men denne må som regel settes på ved kjøp av brillen. Der jeg jobbet dekket denne 75 % av en ny brille om den hadde blitt ødelagt og 50 % om den hadde blitt borte. De burde ha informert deg om en slik forsikring da du kjøpte brillen siden barnebriller ofte blir hardt behandlet.

Min samboer ringte Specsavers tidligere i kved og forhørte seg om slik brilleforsikring hos de. ( senteret butikken holder til på stenger kl.20.00) De på specsavers hadde ikke noe slik forsikring ble han fortalt da... Vet du hvilken butikker som har slike brilleforsikringer? I såfall er vi nok villige til å bytte brillebutikk tror jeg...

ORIGINAL: prinsessemamma87

mi har hatt briller i to månder nå, og fått et stekk i glasset (falt i barnehagen).. ikke vært hos optikerern da..
vet ikke helt åssen det funker, om man får nye så fort dem går i stykker? mener å ha hørt det..

vi har fått dekt nesten alt - noe av innfatningen. hun sjeler og har skjeve hornhinner

Når de blr ødelagte må barnet selvsagt få nye, men hvem dekker det under de forskjellige omstendighetene? det er det jeg lurer på... Vi får jo bare dekt førstegangsbriller og en innfatning i året av NAV, dette ifølge øyespesialisten vi går til med sønnen vår. David er både langsynt og nærsynt, 3+ og 3 - på begge øyner, skjeve horhinner + at han sjeler han også...

*dytte*

Nav dekker nesten alt på brillene til gutten din.. Vi har kjøpt på brilleland og der fikk man med ett par ekstra til 79 kr hvis det skulle skje noe med dem han bruker hele tiden. Skulle det skje noe så dekker forsikringen dem. Ellers så er vi å "strammer" dem relativt ofte for man får dem ikke mindre.. så ja er ofte og retter på dem [;)]

Storetupp har briller, fikk de i februar. Vi fikk ikke tilbud om forsikring når vi kjøpte brillene hennes.
Hun har vært flink å vi har ikke hatt behov får å levere de inn annet enn å stramme/rette på de, så aner ikke hvordan dette fungerer. Men jeg skal ringe synsam( de vi bruker) i dag å høre etter får dette hadde jeg helt ærlig ikke tenkt så mye over..

brilleland har sånn forsikring - ihvertfall til voksne, og ihvertfall på den butikken der sambo kjøper briller [:)]

Da har jeg snakket med synsam.
Her dekkes alt, om snuppa knuser brillene 10 ganger i året dekker nav alt sammen, unntatt det som er over 400 kr på innfatningen. Nav dekker alltid 400 kr på innfatningen, resten er egenandel som foreldrene må betale.

Sikker på at det er førstegangsbriller og en innfatning i året? Det må jo være ett sett med glass i året!!?[8|] For innfatningen får jo ikke de fleste dekt mer enn 400,- på, men glassa er noe annet. Og innfatningen er det jo så store valgmuligheter på, alt fra 50,- til 5000,- liksom. Så da må det jo være at en har rett på ett sett med nye glass hvert år, mens innfatningen må en stå for selv!? [:)]

Jeg jobbet i brilleland. Er ganske sikker på at interoptik har en brilleforsikring også.

Jøss, jeg fikk dekt brillene mine til jeg var 18 år jeg!? Kjøpte rett før jeg fylte 18 et par biller på 5000kr og betalte da kun 600 kr og resten ble dekt..

Men det kommer kanskje an på styrken, skjeling osv på øya også?!

Back
Topp