De var veldig mørke ved fødsel, og ble litt lysere brun etterhvert. Eldste har lysere brune enn minstemor. Iallefall enda. Jeg har brune, pappa blå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå er ikke jeg noe god på biologi, men slik jeg har forstått det er alltid det brune genet dominant. Jeg er bærer av det blå-blå genet. Pappaen er enten blå-brun eller brun-brun. Hvis han er bærer av blå-brun er det 50 % sjanse for blå/brune øyne. Hvis han bærer brun-brun, er det dominant, og alle våre barn vil få brune øyne. Eneste måten vi kan vite om han er bærer av det brun-blå genet er at vi får et barn med blå øyne. Det er ganske spennende! Våre barn vil uansett bli bærer av det blå genet fra meg, selv om øynene blir brune. F.eks vil min sønn kunne få barn med blå øyne kun om hans kjæreste i framtiden bærer det blå-blå genet.Syns dette er spennende
Er det slik at siden jeg kun bærer det brune genet (ingen i min familie har annet en brune øyne) vil datteren vår automatisk få brune øyene uansett om hun skulle bli født med for eks blå?
Faren har blå, noe alle i hans familie har.
Åh jeg syns dette er så spennende! Gleder meg såååå fælt til hun kommer ut og er så spent på hvordan hun kommer til å se ut!!Nå er ikke jeg noe god på biologi, men slik jeg har forstått det er alltid det brune genet dominant. Jeg er bærer av det blå-blå genet. Pappaen er enten blå-brun eller brun-brun. Hvis han er bærer av blå-brun er det 50 % sjanse for blå/brune øyne. Hvis han bærer brun-brun, er det dominant, og alle våre barn vil få brune øyne. Eneste måten vi kan vite om han er bærer av det brun-blå genet er at vi får et barn med blå øyne. Det er ganske spennende! Våre barn vil uansett bli bærer av det blå genet fra meg, selv om øynene blir brune. F.eks vil min sønn kunne få barn med blå øyne kun om hans kjæreste i framtiden bærer det blå-blå genet.
På det du spør om så vil du få kun barn med blå øyne ja Hvis alle i din familie på begge sider har brune øyne.
Med sønnen min ca 1-2 mnd. De var mørke grønn med litt brunt i ved fødsel.Hei! Når begynte dere å se brunfarge i øynene til barnet? Har begge foreldrene brune øyne, eller bare den ene?
Med en gang pappaen har brune, jeg har grønne.Hei! Når begynte dere å se brunfarge i øynene til barnet? Har begge foreldrene brune øyne, eller bare den ene?
Håper og håper at mini skal få farens brune øyne, men ser dårlig ut. Fortsatt sjøblå nå ved 7mnd, men håper litt til, jeg