Til dere m Rhesus neg

Junie

Glad i forumet
...når tok dere første blodprøve for å sjekke antistoffene? Fikk beskjed av legen det først var i uke 28...?

...når tok dere første blodprøve for å sjekke antistoffene? Fikk beskjed av legen det først var i uke 28...?
Det skal sjekkes når du tar den første blodprøven i svangerskapet! Jeg har antistoffer og fikk det påvist etter første blodprøve! Har allerede vært på ultralyd pga dette. Har en spesiell type da, anti c heter den! Men vet at antistoffer skal sjekkes første gang!

De sjekker det på første prøvene man tar tidlig i svangerskapet, jeg fikk beskjed om at ny prøve tas i uke 32 .. Men det er mulig de praktiserer forskjellig fra sted til sted .

Dem sjekker første gang i uke 12, og så er det avhengig av om dem finner noe når man skal testes igjen neste gang. Hos meg fant dem antistoffer og har tatt to blodprøver allerede, er 21+6 i dag. Siste prøva var uten antistoffer, så skal ikke ta ny før enn i uke 32.

Første kontroll, men har sprøyteskrekk, så måtte komme igjen en rekke ganger før de var tatt. Fikk beskjed om at det var to runder til før termin :/

Om du tok blodprøver og fikk beskjed om at du har rhesus minus blod vil jeg tro at de også sjekket antistoffer. Jeg har vært igjennom dette to ganger og de har aldri gitt meg beskjed om at jeg ikke har antistoffer. De gir sikkert beskjed om du har det :)

Ok. Mulig første prøven var ok da... Tok i uke 13. Gikk bra m nr 2, så håper det gjør det denne gangen også!

jeg visste fra første svangerskap at jeg var det , så jeg tok blodprøve nå i uke 12, så skal jeg ta ny i uke 20 regner jeg med.

Du skal strengt tatt få prøveresultatet for oppbevaring da det skal være med på sykehuset når du føder, og der står det om det er antistoffer eller ikke på om jeg ikke tar helt feil.

Tok i uke 13 og skal ta igjen i uke 32 og 36

Jeg ble testet for dette da jeg tok de første blodprøvene i uke 12.. Fikk beskjed om at det var vanlig mellom uke 12 og 14 ☺️

Back
Topp